Куартараро е останал разочарован от новия двигател на Ямаха
През последните няколко години най-големият проблем на отбора на Ямаха в световния шампионат в MotoGP е скоростта на правите. През изминалия сезон Фабио Куартараро и Франко Морбидели редовно бяха с 10-тина км/ч по-бавни от своите преки съперници.
Именно това е и една от причините Куартараро да не успее да защити своята титла от 2021 година. Единсветният шанс на французина да прогресира в класирането в хода на състезанията бе с рискови изпреварвания в завоите, които носеха твърде много рискове, а той редовно след това губеше всичко спечелено на дългите прави, без да има шанс да се защити.
Надеждите на французина бяха, че за 2023 година Ямаха ще успее поне донякъде да излекува този си проблем с обновена версия на своя двигател. След първите тестове на новия мотор на „Каталуния“ и „Мизано“ по-рано тази година и Куартараро, и Морбидели бяха доста позитивно настроени. На „Рикардо Тормо“ във вторник обаче нещата не изглеждаха толкова розови за пилотите на производителя от Ивата.
„Изненадан съм, защото двигателят трябваше да е по-бърз от този, който изпробвахме в Барселона и на „Мизано“, но усещането беше същото като това, което имах преди два дни (в Гран При на Валенсия). Сравнихме скоростта и беше същата, така че трябва да анализираме какво се случи. В предишните тестове на „Мизано“ и „Каталуния“, както и на тези, които Кал (Кръчлоу) направи на „Мотеги“ и „Херес“ се виждаше прогрес. Сега обаче нямаше никаква разлика, така че трябва да разберем какво се случва“, каза вече бившият световен шампион.„Двигателят има повече конски сили и когато Кал го изпробва на „Херес“ имаше напредък. Но сега, както казах, максималната ни скорост беше същата, като миналия сезон. Със сигурност има някакъв проблем, не в двигателя, но нещо друго, което не ни позволи да използваме пълната мощност“, добави французинът.
По време на квалификацията за Гран При на Валенсия миналата събота максималната скорост, която Куартараро успя да постигне без въздушна струя бе едва 324.3 км/ч. Във вторник пък неговата максимална скорост бе с едва 3.1 км/ч по-висока, което е твърде малък прогрес, при положение, че очакванията са Дукати, Хонда, КТМ и Априлия също да подобрят своите двигатели за следващия сезон.