Защо Ферари бяха бавни в квалификацията в Мексико?
Вчерашната квалификация за Гран При на Мексико Сити категорично може да бъде определена като „най-слабата“ за Ферари от началото на сезона във Формула 1. Скудерията има спечелени общо 11 полпозишъна, но вчера Карлос Сайнц и Шарл Леклер се класираха едва пети и седми на „Ерманос Родригес“.
Според Сайнц, който ще стартира пети, причината за нетипично слабото представяне на F1-75 през вчерашния ден е голямата надморска височина, на която се намира мексиканското трасе. Както е известно то се намира на цели 2229 метра над морското равнище, което означава, че въздухът там е силно разреден и представянето на колите се променя значително спрямо по-конвенционалните писти.
В Мексико тимовете често използват крила, които по-скоро бихме видели на трасета като тези в Монако, Унгария и Сингапур, на които се иска голямо притискане. В Мексико обаче дори и тези големи крила генерират по-малко притискане, отколкото пилотите имат на „Монца“, където се използват най-малките крила за сезона.
Ще намерят ли във Ферари нужната скорост?
„Може би имахме още време, което да намерим, но колата беше много трудна за каране. Обиконвено когато това се случва не можем да сглобим обиколката, както го направихме в Остин миналата седмица.„Днес имахме още две десети в резерв, но беше невъзможно да ги извлечем. Трябва да проверим какво се случи. Мисля, че загубихме много заради голямата височина, трябва да видим, защото мисля, че това е само еднократно явление. Мисля, че самата писта не ни допадна много“, обясни Сайнц.
След две седмици керванът на Формула 1 ще посети пистата „Интерлагос“ в Бразилия, която е втората най-висока в календара. Тя обаче се намира на едва 740 метра над морското равнище. Най-ниско разположеното трасе е това в Азербайджан, което се намира на 28 метра под морското равнище.