От Пирели защитават проблематичните мокри гуми

Критиките срещу гумите за екстремно мокър асфалт на Пирели, които се използват във Формула 1 не са от вчера. След Гран При на Япония на “Сузука” пилотите отново критикуваха работата на този модел гуми, като ги определиха като “бавни, несигурни” и поясниха, че загряват много бавно. Което всъщност кара пилотите и отборите да се отърват от тях при първа възможност, когато са на пистата и да използат гумите интермедия, дори когато те не са напълно подходящи за атмосферните условия.

Световният шампион Макс Верстапен предложи нови тестове и помощ на Пирели при създаването на нови мокри гуми, които да изпълняват пълноценно функцията си и да могат пилотите да се състезават с тях при по-силен дъжд и мокри писти.

Моторспорт шефът на Пирели Марио Изола обясни, че това е в резултат на ограниченията, които Формула 1 налага на тестовете, отборите навъртат малко километри по време на изпитанията, съответно и Пирели не може да събере достатъчно добра информация, за да направи достатъчно добри гуми.

Верстапен иска по-добри мокри гуми от Пирели

“Имаме по един модел мокри гуми и интермедия и те трябва да работят навсякъде - на 22 различни трасета - обясни Изола. - Затова трябва да намерим най-добрия възможен компромис. Ние нямаме достатъчно възможности да правим тестове на мокро, работим с ФИА и отборите, но не можем да развиваме тези гуми така, както искаме.”

Пирели обяви гумите за състезанията в САЩ и Мексико

Освен това, Изола обясни, че дори по време на редките тестови сесии на мокро, отборите работят повече върху това да направят колите си по-бързи, а не да помагат на Пирели да подобри гумите си.

Нови мотори за Ферари и Ред Бул в Щатите?

“Ако помните, на предсезонните тестове в Барселона, пистата беше мокра за половин ден, но тимовете използваха много малко гумите за екстремно мокър асфалт, тъй като се фокусираха върху гумите интермедия”, обясни Изола.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти