От Пирели защитават проблематичните мокри гуми
Критиките срещу гумите за екстремно мокър асфалт на Пирели, които се използват във Формула 1 не са от вчера. След Гран При на Япония на “Сузука” пилотите отново критикуваха работата на този модел гуми, като ги определиха като “бавни, несигурни” и поясниха, че загряват много бавно. Което всъщност кара пилотите и отборите да се отърват от тях при първа възможност, когато са на пистата и да използат гумите интермедия, дори когато те не са напълно подходящи за атмосферните условия.
Световният шампион Макс Верстапен предложи нови тестове и помощ на Пирели при създаването на нови мокри гуми, които да изпълняват пълноценно функцията си и да могат пилотите да се състезават с тях при по-силен дъжд и мокри писти.
Моторспорт шефът на Пирели Марио Изола обясни, че това е в резултат на ограниченията, които Формула 1 налага на тестовете, отборите навъртат малко километри по време на изпитанията, съответно и Пирели не може да събере достатъчно добра информация, за да направи достатъчно добри гуми.
Верстапен иска по-добри мокри гуми от Пирели
“Имаме по един модел мокри гуми и интермедия и те трябва да работят навсякъде - на 22 различни трасета - обясни Изола. - Затова трябва да намерим най-добрия възможен компромис. Ние нямаме достатъчно възможности да правим тестове на мокро, работим с ФИА и отборите, но не можем да развиваме тези гуми така, както искаме.”
Пирели обяви гумите за състезанията в САЩ и Мексико
Освен това, Изола обясни, че дори по време на редките тестови сесии на мокро, отборите работят повече върху това да направят колите си по-бързи, а не да помагат на Пирели да подобри гумите си.
Нови мотори за Ферари и Ред Бул в Щатите?
“Ако помните, на предсезонните тестове в Барселона, пистата беше мокра за половин ден, но тимовете използваха много малко гумите за екстремно мокър асфалт, тъй като се фокусираха върху гумите интермедия”, обясни Изола.