Пилотите защитиха Гасли за инцидента с трактора в Гран При на Япония
Пиер Гасли бе наказан с 20 секунди след финала на Гран При на Япония, заради каране в прекомерно висока скорост по време на периода с червения флаг в началото на състезанието. За френския пилот на Алфа Таури обаче това наказание бе най-малкият проблем в неделния ден на „Сузука“.
По-голямото притеснение за Гасли бе, че на пистата бе изкаран трактор, който да отстрани разбития болид на Карлос Сайнц. Точно покрай този трактор, за който нямаше никакво означение и информация, премина Гасли със скорост от над 200 км/ч, което му и донесе наказанието и двете наказателни точки към неговия лиценз.
Наказаха Гасли след финала
Още по време на периода с червен флаг много от пилотите се изказаха срещу организаторите на състезанието, заради изкарания кран на пистата. Припомняме, че точна при подобни условя на „Сузука“ през 2014 година Жул Бианки претърпя своя фатален инцидент, след като се удари в тежка техника, която бе изкарана в зоната за сигурност, за да отстрани болида на Адриан Сутил, който се бе блъснал обиколка по-рано.
Пилотите във Формула 1 са бесни на ФИА след Гран При на Япония
След финала на надпреварата пък част от колегите на Гасли се застъпиха за него, обяснявайки колко трудно е да се карат колите от Формула 1 с ниска скорост, особено когато на пистата е мокро.
ФИА ще разследва инцидента с трактора от Гран При на Япония
„Напълно подкрепям Пиер. Ние сме в колата и ние знаем с колко се движим и кога имаме контрол върху колата. Това, което не очакваме е да видим трактор на пистата, затова Пиер няма никаква вина“, заяви двукратният световен шампион Фернандо Алонсо.
„Няма правило, което да определя максималната скорост при червен флаг. Само трябва да спазваш делтата за колата за сигурност, но ако изоставаш с 10 секунди имаш правото да ускориш, за да наваксаш. Точно това правим ние, защото иначе няма как да поддържаме температурата в гумите. Говореше се, че той е стигнал 250 км/ч, но да не забравяме, че тези коли стигат 330 км/ч, така че за нас 250 не е висока скорост“, пък обясни пилотът на Мерцедес Джордж Ръсел.
„Нашите коли не са много по-безопасни когато караме бавно, защото губим температура в гумите“, бе коментарът на Дениъл Рикардо от Макларън.
„Дори и с контролираната скорост от колата за сигурността си на ръба на сцеплението, защото дори и мокрите гуми не са много дорби. Тези коли не са направени да се карат бавно“, заяви Никола Латифи от Уилямс.