Прогноза: Ферари няма да спечели друго състезание този сезон
Шарл Леклер и Ферари не успяха да спечелят Гран При на Италия, въпреки че любимецът на тифозите стартира от полпозишън. След втория си бокс Шарл беше на около 17 секунди зад лидера Макс Верстапен и преди излизането на колата на сигурността на пистата Леклер не успяваше да намали аванса на водача, при това в няколко поредни обиколки - въпреки че той беше с нови меки сликове, а световният шампион - с вече карани средно твърди.
Шефът на Ред Бул Матиа Биното обясни, че темпото на RB18 на “Монца” е било недостижимо за Ферари вчера и затова Скудерията е нямала какво да губи със стратегията с два бокса на Леклер. Според него, със същата стратегия като тази на Макс, Шарл е нямало да може да го догони. Швейцарецът уточни, че от Гран При на Унгария насам Ред Бул разполага с по-бързия автомобил в сравнение с Ферари. Не в квалификациите, а в състезанията, уточни Биното.
“Нашите гуми деградират по-бързо. В Ред Бул са намерили по-добър баланс на колата и ние трябва да работим, за да разберем това”, е мнението на шефа на Ферари.
Ще стигне ли Порше до Формула 1?
Според Михаел Шмидт от списание auto motor und sport, точно в проблема с деградацията на гумите се крие причината Ферари да не вземе повече победи този сезон - този процес при F1-75 всъщност протича много по-бързо и агресивно, отколкото Биното е склонен да признае.
Ще застигне ли “Проклятието на “Монца” и Макс?
“Ферари вече не може да побеждава - написа Шмидт. - Има скорост, за да печелят квалификации, но не и за победи в състезанията. F1-75 остава много бърз автомобил, но в хода на състезанието кола “изяжда” гумите. И това дава коз на Верстапен, с който той печели. “Монца” не беше изключение. Шарл Леклер даде надежда на тифозите в събота, но тя беше измамна.”
Какво каза Верстапен на Де Врийс преди старта
Шмидт се опитва да намери и причината за този проблем, който отсъстваше в началото на сезона.
Хорнър: И ние щяхме да заложим на стратегия, като на Ферари
“Във Ферари подозират, че това е свързано с еволюцията на аеродинамичния пакет на F1-75, в търсене на повече аеродинамично притискане се е стигнало до намаляне на работния прозорец по отношение настройките на колата”, написа анализаторът на германското списание.