Голямата новина в началото на състезателния уикенд за Гран При на Италия беше провалът на сделката между Порше и Ред Бул за влизането на германската автомобилна компания във Формула 1. Преговорите вървяха няколко месеца, изтече информация, че Порше ще купи половината от отбора на Ред Бул, но накрая се оказа, че двете страни не могат да работят заедно.
След тази информация и обясненията от страна на Кристиан Хорнър и доктор Хелмут Марко, че в Ред Бул предпочитат да си запазят самостоятелността, много анализатори побързаха да заявят, че Порше няма да успее да влезе във Формула 1. Тъй като няма да си намери партньор. Но решението на борда на директорите на Фолксваген Груп от пролетта не е отменено.
Дали наистина спортна марка със славата и успехите на Порше, която представлява втория по големина автомобилен производител в света, няма да успее да си намери партньор във Формула 1?
Хорнър разказа защо се провали сделката с Порше
Големите шефове на Фолксваген Груп подкрепиха тезата, че участие във Формула 1 ще донесе много по-сериозни маркетингови успехи в сравнение със Световния шампионат за издръжливост (WEC) и победите в “24 часа на Льо Ман”.
Официално: Порше няма да влезе във Формула 1 с Ред Бул
Порше се готви за първоначално предлагане на акции и ще се превърне в публична компания, а участието във Формула 1 само ще повиши стойността на компанията. Също така, от 2026 година ще има таван на бюджета за производителите на задвижващи системи плюс реализирането на различни зелени инциативи. А и промената на техническия регламен ще позволи на Порше да стартира наравно с другите компании и няма да е в ролята на догонващ.
Пропадна ли сделката между Ред Бул и Порше?
Така че, по-вероятно е Порше да не се откаже от участие във Формула 1 дори и след разрива с Ред Бул. Това се потвърждава и от официалното съобщение на компанията за края на преговорите с компанията на Дитрих Матешиц, в което се казва, че Формула 1 остава привлекателна за Порше и компанията ще продължи да следи развитието на спорта.
Порше влиза в Ред Бул, уволнява Хорнър и доктор Марко?
Ако шефовете в Порше държат да влязат във Формула 1 по схемата, за която преговаряха с Ред Бул - чрез покупка на дял, включително и мажоритарен, в отбор от световния шампионат, то вариантите са няколко. По този път вече върви Ауди, като марката потвърди влизането си във Формула 1 като доставчик на задвижващи системи и се очаква скоро да бъде потвърдено и закупуването на Заубер - тимът, който сега изпълнява програмата на Алфа Ромео. Преди това обаче, от Ауди проведоха сериозни разговори с Макларън и консултации с Уилямс и Астън Мартин.
Ауди предлага 650 милиона евро за Макларън
Най-вероятният партньор на Порше изглежда да е Уилямс. След идването на новия собственик Дорилтън Кепитъл финансовото състояние на отбора много се подобри и там вече има много кадри на Фолксваген Моторспорт. Пример за това са шефът на тима Йост Капито, техническият директор Франсоа Ксавие-Демесон и спортният директор Свен Смеетс, като всички те бяха то програмата на VW в Световния рали шампионат.
Колко ще плати Ауди за Заубер?
Ауди имаха контакт и с Астън Мартин, където в последно време Лорънс Строл направи фантастични инвестиции, но успехите така и не идват и може би канадският милиардер ще си потъврси съдружник, с който да си подели финансовата тежест.
Ред Бул не купили Заубер заради Кими Райконен
Срокът за производители на задвижващи системи, които искат да участват във Формула 1 от 2026 година е 15 октомври, за да могат те да участват активно в обсъждането на развитието на провилата…
Снимки: Gettyimages