Защо във Ферари си говорят толкова много по радиото
Оживената радио комуникация между пилотите на Ферари и бокса на тима по време на Гран При на Белгия вчера се оказа забавна за тези, които не подкрепят Скудерията. За почитателите на тима лутането в тези оплетени разговори показа ново ниво на пропадане на любимия им отбор.
Началото на по-сериозната дискусия беше дадено зад колата на сигурността, когато Шарл Леклер се опита по радиото да се увери, че екипът в бокса следи внимателно стратегията му и няма да се случи някоя издънка.
„Разбираме се за един бокс оттук нататък, нали”, попита Леклер след непланирания му бокс за отстраняване на боклук, влязъл във въздушната кутия на дясната спирачка отпред.
Сайнц: Трябва да разберем защо изоставаме
„Ще ти отговоря малко по-късно”, каза инженерът му и наистина малко по-късно му потвърди, че стратегията ще е такава.
Хамилтън реши да се извини на Алонсо, после се отказа
В хода на състезанието след това съобщенията отново зачестиха. И те илюстрираха един важен момент от работата във Ферари – тимът полага сериозни усилия, за да подобри комуникацията с Леклер и затова преди всяко решение се допитва до мнението му.
Верстапен отново отвя конкуренцията, Ред Бул с двойна победа в Белгия
Това се прави изцяло с добри намерения, но всъщност илюстрира колко е ерозирала връзката между Леклер и Ферари – пилотът е загубил увереност и доверие в тима, което е нормално с оглед поредицата грешни стратегически решения на Скудерията през първата половина на сезона. И по-добрата комуникация ще помогне, но само ако тимът спре да прави грешки.
А на „Спа” те отново не липсваха. В квалификацията в събота Леклер с изненада установи, че е излязъл за първата си бърза обиколка в третата част с нови меки гуми, а не с вече карани. В състезанието пък беше повикан малко преди финала в бокса за нови гуми, за да опита най-бърза обиколка и да вземе една бонус точка. Той се възпротиви на това решение по радиото, но го изпълни. И в бокса превиши ограничението на скоростта заради дефектен сензор, което на финала му струва петото място. Може би повечето говорене по радиото няма да помогне.