Ред Бул с нова двойна победа, Леклер не финишира в Испания

На пистата, на която преди шест години Макс Верстапен завоюва своята първа победа във Формула 1 при дебюта си за Ред Бул, действащият световен шампион спечели своя 24-и успех, след като спечели Гран При на Испания.

Състезание не бе никак лесно за нидерландеца, който допусна грешка в ранните етапи и премина през зоната за сигурност, след което заложи на агресивна стратегия с три стопа, която му позволи да изпревари Джордж Ръсел и съотборника си Серхио Перес.

Верстапен имаше и огромна доза късмет в днешния ден, след като лидерът в световния шампионат Шарл Леклер напусна състезанието с технически проблем. Преди това да се случи монегаскът имаше аванс от над 13 секунди спрямо Ръсел и Верстапен, след грешката на нидерландеца.

Триумфът за Ред Бул днес бе двоен, тъй като втората позиция бе за Перес, който заложи на по-консервативната стратегия и нямаше как да задържи Верстапен зад себе си. За „Биковете“ това е втора двойна победа в последните три старта, след като те постигнаха това и в Гран При на Емилия-Романя на „Имола“ преди месец.

Подиумът на „Каталуния“ допълни Ръсел, който също загуби стратегическия дуел с Верстапен, а и загуби темпо във втората половина на дистанцията. Зад него финишира и местният любимец Карлос Сайнц, който също като Верстапен допусна грешка в началните етапи и потъна в подреждането, но със силно темпо успя да се добере до четвъртата позиция.

Подобно на Верстапен и Сайнц имаше късмет днес, след като два тура преди финала той бе пети, но движещият се четвърти Люис Хамилтън трябваше да пести екстремно количество гориво и буквално пропусна пред себе си испанеца. Седемкратният шампион направи едно героично каране, след като бе в дъното на подреждането в края на първата обиколка, след контакт с Кевин Магнусен на старта и спускана гума.

Шести под карирания флаг премина Валтери Ботас, а точки от Гран При на Испания взеха още Естебан Окон, Ландо Норис, Фернандо Алонсо и Юки Цунода, който затвори топ 10. Бонус точката за най-бързата обиколка бе спечелена от Перес, който направи третото си спиране след като бе изпреварен от Верстапен и сложи меките гуми.

В генералното класиране във Формула 1 след четвъртата си победа за година и отпадането на Леклер световният шампион Верстапен излезе начело с актив от 110 точки и аванс от 6 спрямо монегаска. Трети в подреждането с 85 пункта е Перес. При конструкторите логично Ред Бул оглавиха подреждането със 195 точки и преднина от 26 спрямо Ферари. Тройката със 120 затваря екипът на Мерцедес.

Сезон 2022 във Формула 1 продължава идната седмица с една от най-класическите надпревари – Гран При на Монако.

ПЪЛНА ХРОНОЛОГИЯ НА СЪСТЕЗАНИЕТО ЗА ГРАН ПРИ НА ИСПАНИЯ ВЪВ ФОРМУЛА 1:

Старт на състезанието! Най-добро потегляне направи Леклер, който с чисто новите си меки гуми задържа зад себе си Верстапен, докато Ръсел много бързо изпревари Сайнц, който се забави при потеглянето и загуби позиция и от Перес.

Хамилтън, който единствен стартира с гумите медиум, имаше кошмарна първа обиколка, в която се удари с Магнусен на четвъртия завой и спука своята предна лява гума. Британецът се върна в бокса с ниско темпо, докато пилотът на Хаас премина през зоната за сигурност, след което също трябваше да мине през бокса.

В началото на четвъртия тур Ботас изпревари втория пилот на Хаас Мик Шумахер в спора за шестото място, с използването на системата DRS на дългата старт-финална права.

Две обиколки по-късно Шумахер загуби и седмото място от Окон, който само един тур по-рано изпревари Даниел Рикардо за осмата позиция. По-назад Алонсо направи типичните си силни първи километри и още в края на шестия тур бе на 13-о място, след като стартира последен.

В седмата обиколка Сайнц загуби контрол над своята кола в спирането за четвъртия завой и се завъртя, като след преминаването през зоната за сигурност той се смъкна от пета до 11-та позиция.

Само обиколка по-късно същата грешка като Сайнц допусна и Верстапен, който се смъкна до четвъртото място зад Ръсел и Перес. Това осигури на Леклер комфортен аванс от 8.5 секунди спрямо Ръсел.

Три тура след завъртането си Сайнц влезе в бокса за своето първо спиране в бокса и сложи гумите медиум за втория си стинт. В същото време Перес пропусна пред себе си Верстапен в напълно отборна формация.

В края на 13-та обиколка Ръсел и Верстапен посетиха своите механици за първи път от началото на състезанието, като и двамата сложиха чисто нови гуми медиум. Те се върнаха на четвърта и пета позиция зад Ботас, който все още не беше спирал.

Четири обиколки след Ръсел и Верстапен, Перес също направи своето първо спиране в бокса, като мексиканецът също сложи медиум и се върна на 7.9 секунди зад своя съотборник.

В края на 21-та обиколка лидерът Леклер най-накрая направи своето първо спиране в бокса, като и той сложи медиум. След връщането си на пистата монегаскът имаше аванс от 5.4 секунди преди Ръсел, въпреки че направи цели осем обиколки повече в първия си стинт спрямо пилота на Мерцедес.

Самият Ръсел удържаше зад себе си наглед безпроблемно Верстапен, който от началото на състезанието се бореше с проблеми в системата DRS, който му попречиха и във вчерашната квалификация. Нидерландецът ту можеше да разчита на своята система, ту не.

В началото на 24-а обиколки Верстапен направи първата си същинска атака в спирането за първия завой, но Ръсел направи перфектна контраатака и задържа второто си място. В следващия тур Верстапен отново бе близо до пилота на Мерцедес в началото на старт-финалната права, но отново системата му DRS не се активира.

Борбата между Ръсел и Верстапен позволи на Леклер да отвори преднина от 13.5 секунди, но в същия момент болидът на монегаска се повреди и той напусна състезанието за Гран При на Испания.

Само обиколка след като Леклер напусна състезанието Верстапен направи своя втори стоп, като той сложи меки гуми, гарантирайки, че ще прави поне три спирания в хода на днешния ден.

В началото на 31-я тур Перес излезе начело в надпреварата, благодарение на по-свежите си гуми и системата DRS срещу Ръсел. По-късно в същата обиколка неговият съотборник направи страхотно изпреварване за третото място спрямо Ботас в спънатия трети сектор.

В края на 36-а обиколка Ръсел направи своята втора визита в бокса, точно когато Верстапен го настигна след неговия втори стоп, и сложи гумите медиум, с който да завърши дистанцията.

Обиколка по-късно втората си визита при механиците на Ред Бул направи и Перес, който също сложи чисто нови гуми медиум.

Точно в края на втората третина от дистанцията в 44-а обиколка Верстапен направи своето трето спиране в бокса и сложи гумите медиум. След стопа си световният шампион се върна на второто място зад Перес, като разликата между двамата бе 6.0 секунди.

За по-малко от пет тура Верстапен настигна своя съотборник Перес в битката за първата позиция и още в средата на 49-а обиколка мексиканецът за втори път се отмести от пътя на световния шампион днес.

В тоталния хаос около всички спирания в бокса  Хамилтън се бе върнал до шестото място, като седемкратният шампион бе с по-свежи гуми от Сайнц и Ботас, които бяха преди него.

В началото на 58-а обиколка Сайнц и Хамилтън изпревариха Ботас, с кеото двамата се изкачиха съответно на четвърта и пета позиция след порблемите си от началните етапи на състезанието.

Два тура по-късно седемкратният шампион не остави шанс на пилота на Ферари и за жалост на многобройните испанци по трибуните техният фаворит се смъкна до петото място.

Радоста на Мерцедес продължи по-малко от пет обиколки, тъй като в последните два тура и Ръсел, и Хамилтън трябваше да пестят екстремно количество гориво, за да стигна до финала. Това позволи на Сайнц с лекота да си върне четвъртата позиця, но не и да настигне Ръсел за подиума.

Край на състезанието! Верстапен завоюва четвъртата си победа за сезона, Перес направи триумфът на Ред Бул в Испания двоен, а Ръсел регистрира втория с подиум от началото на годината с третото си място в Барселона.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти