Защо Верстапен не печели квалификации
Миналата година Макс Верстапен, който тогава се бореше за световната титла във Формула 1, беше най-бързият пилот в квалификациите. Когато през 2021 Макс спечели полпозишъна за Гран При на Италия, това беше седмата му спечелена квалификация от 8 състезания.
Но в хода на сезон 2022, в рамките на първите три състезания, Макс не изглежда толкова силен в квалификациите. 24-годишният световен шампион беше победен от Шарл Леклер в Бахрейн, а в Саудитска Арабия другият пилот на Ред Бул Серхио Перес успя да изпревари Макс. В Австралия най-бързият в квалификацията отново се оказа Леклер, като авансът му беше почти 0,3 секунди.
Едната причина за това Верстапен да не успее да стигне до полпозишън този сезон е темпото на новата кола на Ферари, но Макс трудно влиза в голямата битка за първата редица. Това породи поредица от предположения, че в Ред Бул предпочитат да акцентират повече на настройките на колата на Макс за състезанието, вместо той да е на ръба на възможностите на автомобила в квалификацията.
Защо Ред Бул бяха по-бавни от Ферари в Мелбърн
“Да, до известна степен това е вярно - обясни Верстапен. - Но представянето ни в квалификациите този сезон не е страхотно. Имам сериозни проблеми с баланса на колата, а това не ми дава увереност, за да атакувам на 100 процента. Чак първата ми бърза обиколка в третата част на квалификацията в Австралия беше такава, каквато исках, но след това отново блокирах колелата на едно спиране, а причината беше пролбем с баланса. Честно казано, това не е никак приятно.”
Ървайн: Макс е по-бърз от Люис и Шарл, но има една слабост
При последния си опит в третата част на квалификацията на “Албърт парк” Верстапен блокира колелата при спиране в последния сектор и това улесни Леклер в битката за полпозишъна.
Верстапен: Вече изоставаме сериозно
“През цялото време балансът на колата не е добър - потвърди Макс. - Преследвам някакво поведение на колата, но не го постигаме в рамките на една обиколка, само когато настройваме колата за дълги серии от обиколки в състезанието.”
Макс: В момента нямам причина да вярвам в титлата
Макс потвърди, че след всяко състезание той продължава да работи на симулатора, за да намери добри настройки, но досега редовно има проблеми с “прехвърлянето” на настройките от симулатора на колата на пистата. Също така, световният шампион обясни, че в Ред Бул все още не могат да открият причината за тези разминавания.