Volkswagen удвоява продажбите на изцяло електрически автомобили през 2021
Миналата година компанията достави повече електрически автомобили по целия свят от всякога, като предаде повече от 369 000 електрически автомобили (+73% спрямо 2020 г.), което включва около 106 000 PHEV (+33%) и 263 000 изцяло електрически превозни средства (+97%) на клиенти. По този начин Volkswagen удвои доставките си на BEV-модели на годишна база. „За много кратко време постигнахме челна позиция за изцяло електрически автомобили в Европа. С нашата стратегия ACCELERATE и разширяването на портфолиото от модели, ние ще продължим да увеличаваме темпото на офанзивата ни на електрическа мобилност. Преди края на тази година ID. BUZZ* ще бъде още един много емоционален модел в нашето ID. семейство“, каза Брандщатер.
Volkswagen достави общо около 4,897 милиона автомобили с всякакъв вид двигатели на клиенти по целия свят. Това е спад с около 8% в сравнение с предходната година. Изоставането на предлагането на полупроводници доведе до ограничения в производството през 2021, което в крайна сметка оказа голямо влияние върху продажбите. „Volkswagen постигна задоволителни продажби при изключително предизвикателни условия. Огромните ефекти върху производството, предизвикани от ситуацията с полупроводниците, обаче не могат да бъдат напълно компенсирани през годината. Независимо от това, нашето рекордно изоставане на поръчки от 543 000 автомобили само в Европа – от които 95 000 ID модели – показва ясно, че търсенето на автомобили Volkswagen продължава да е много голямо“, каза Клаус Целмер, Член на Борда, отговорен за продажбите и маркетинга във Volkswagen.
Световният автомобил на годината ID.4 е бестселър
Най-популярният BEV модел на Volkswagen в световен мащаб е ID.4, който бе избран за световен автомобил през първата си година в продажба. С 119 650 продадени бройки, ID.4 беше най-продаваният от 263 000 BEV модели, следван от ID.3 (около 76 000 единици), e-up! (приблизително 41 500), и малко под 18 000 бройки от модела ID.6**, който Volkswagen предлага само на китайския пазар. В Европа ID.4 оглавява класациите за BEV продажби в Швеция, Дания, Финландия и Ирландия. Изцяло електрическият SUV ID.4 също беше успешно лансиран в Съединените щати, като там близо 17 000 бройки бяха предадени на клиенти. В Китай автомобилът вече се нарежда на второ място сред изцяло електрическите SUV модели.
Фокусът върху SUV моделите се отплаща. Golf все още е номер едно
SUV-овете са най-бързо развиващият се пазарен сегмент. Volkswagen систематично насочваше своето портфолио към тази тенденция още на по-ранен етап. SUV моделите сега съставляват над от 40 % от всички доставки на автомобили (предходната година - 34,8 %). Volkswagen генерира цели три четвърти от приходите си от продажби в Съединените щати от SUV-ове, като продаде най-големия си брой автомобили там от 2013 г. насам. Въпреки това Golf запази челната си позиция като най-продаваната кола в Германия през 2021 г. въпреки ситуацията с доставките на полупроводници.
Volkswagen очаква, че поне първата половина на 2022 г. ще остане силно нестабилна и предизвикателна поради постоянните затруднения в доставките на полупроводници.
Въпреки това очакванията на компанията са да успее да стабилизира производството с течение на годината и да намали голямото си изоставане на поръчки възможно най-бързо.