Всесезонните гуми увеличават все повече пазарния си дял
Повишаването на пазарния дял с 50% на всесезонните гуми според Nokian Tyres означава увеличение от шест до девет милиона продадени гуми годишно.
„Въпреки необичайните обстоятелства донесени от covid-19, нашият екип свърши страхотна работа, и пазарният дял се увеличи значително. Движим се уверено към постигане на общата цел за ръст от 50%.“, казва Бари Курта, старши вицепрезидент за Централна Европа.
Какво подхранва растежа в Централна Европа?
Промените в бизнеса с гуми са движени от две големи потребителски тенденции: удобство и устойчивост. На практика това означава повишено търсене на всесезонни гуми, по-големи размери джанти, разрастващ се бизнес с автопаркове, преминаването на електрическите автомобили в превозни средства за масова употреба и това, че все повече аспекти на бизнеса и личния живот са застъпени онлайн.
„Вече разширяваме продуктовото си портфолио с повече предложения адаптирани за пазара. Ще уловим възможността за развитие и при летните гуми благодарение на новия ни тестови център в Испания. Искаме да засилим присъствието си на най-големия пазар на гуми в Германия, и да продължаваме географски да разширяваме присъствието си в пазари, където пазарния ни дял по-нисък, като например в Италия, Франция и Испания.“, казва Курта.
„Крепостта“ на компанията е Източна Европа, където ще се възползва от силното си зимно позициониране.
До 80% от гумите в Европа се търсят онлайн, а делът на онлайн покупките варира между 10-40%. Nokian Tyres планира допълнително да развие многоканалното си предлагане отвъд търговията на едро, на дребно и онлайн и да обслужва подобаващо нуждите и на разрастващия се бизнес с автопаркове. Компанията също така рационализира организацията на веригата си за доставки, която беше преместена в Прага заедно с обслужването на клиенти.
С цел да подкрепи растежа в Централна Европа компанията инвестира повече в маркетинг, за да увеличи разпознаваемостта на марката и активността на потребителите. Нов старши търговски екип с опитни служители беше внедрен на европейско ниво. Всички тези промени спомагат за увеличение на пазарния дял с 3% в Централна Европа.
Имаме стабилен ръст в сегмента за всесезонните гуми, но не за сметка на нашата най-голяма сила, който е бизнеса със зимни гуми. Фокусът ни върху големите размери джанти беше много успешен, като по този начин спечелихме пазарен дял и съумяхме да се развиваме по-бързо от самия пазар. Сега искаме да продължим с начинанията, които се доказаха като успешни.“, добавя Курта.
Дигиталният маркетинг ще бъде засилен, но също и физическите продажби през оторизираните дилъри на Nokian Tyres в Европа, като тяхната мрежа и концепция ще бъдат допълнително разработени. Оторизираните дилъри на Nokian Tyres за Европа или Nokian Authorized Dealers (NAD), към момента генерират до 27% от бизнеса на компанията в Централна Европа. Nokian Tyres в момента разработва ново поколение за NAD концепцията си.
„И това е ключът към нашия успех и посоката, която сме избрали. Знаете ли защо? За да свържем и за напред победителската нагласа в сърцата и умовете на европейските потребители.“