BMW Motorsport с емблематично начало на 50-годишния си юбилей
На 24 май 2022 година се навършват 50 години от създаването на BMW M GmbH. Няколко месеца по-рано дъщерната марка на BMW Group загатва за празничното настроение и усещане за богатите традиции при актуалните си продукти. Клиентите, които изберат автомобил BMW M или модел на BMW, оборудван с пакета M Sport с дата на производство след март 2022 г., могат да получат предна и задна емблема както и на главината на колелата с класическото лого на "BMW Motorsport". Като алтернатива на конвенционалната емблема на BMW, тя сигнализира за страстта към моторните спортове и към корените на марката BMW M. Това предложение, уникално в историята на BMW M, може да бъде поръчано от края на януари 2022 г.
В допълнение към емблемите, през юбилейната 2022 година за подбрани моделни семейства ще бъдат предложени 50 емблематични и исторически значими лакови покрития на BMW M за избрани модели. Определящите стила цветове като Dakar Yellow, Fire Orange, Daytona Violet, Macao Blue, Imola Red или Frozen Marina Bay Blue напомнят за различни епохи от 50- годишната история на BMW M.
Логото на BMW с изместени полукръгове в синьо, виолетово и червено е използвано за първи път през 1973 г. при състезателния автомобил на BMW Motorsport GmbH, която е основана година по-рано. През 1978 г. и с дебюта на BMW M1 следват трите цветни ивици, наклонени надясно и опиращи се на буквата M, които и до днес са запазена марка извън сцената на моторните спортове с особено висока разпознаваемост и висока идентификационна сила. Легендарното BMW M1 е единственият BMW M High-Performance сериен автомобил, който освен логото с трите цветни ивици носи и историческата емблема от моторните спортове. И в двете лога синьото означава BMW, докато червеното символизира състезанията, а лилавото изразява връзката между двете. Междувременно виолетовото отстъпи място на тъмно синьо, а от 1993 г BMW Motorsport GmbH вече е известна като BMW M GmbH. Това не променя нищо по отношение на високата символична сила на марката и логото. През 50-тата година от своето съществуване компанията е по-успешна от всякога като лидер на световния пазар в сегмента на Performance и High-Performance автомобилите.
BMW M GmbH се стреми към нов рекорд по продажби и през 2021 г. Нейните Performance и High-Performance автомобили се радват на постоянно нарастваща популярност по целия свят, която през юбилейната година ще бъде подчертана с нови продуктови акценти. През 2022 г. компанията за пръв път ще въведе на пазара BMW M3 Туринг. Освен това, особено ориентираните към мощността фенове на марката могат да очакват с нетърпение грандиозен специален модел от семейството на BMW M4 Купе. Моделът, който ще наследи успешното BMW M2, също е вече в напреднал етап от подготовката за серийното производство. Успоредно с това напредва и електрификацията на марката BMW M. През юбилейната година ще бъде пуснат на пазара първият електрифициран High-Performance модел в историята на BMW M GmbH.
BMW M GmbH ще отпразнува своя важен рожден ден не само с атрактивни нови продукти, но и с множество събития. Юбилейните изяви са планирани за май 2022 г. в рамките на Concorso d’Eleganza Villa d’Este на езерото Комо в Северна Италия, както и на Goodwood Festival of Speed във Великобритания и на Concours d’Elegance в Пебъл Бийч, Калифорния. 24- часовото състезание на Нюрбургринг също е добре дошла възможност за BMW M GmbH да припомни собствената си успешна история заедно с феновете и да ги въодушеви за бъдещето на BMW M GmbH.