Новото Audi A8: усъвършенстван дизайн и иновативни технологии
Усъвършенстваният дизайн с фокус върху оформлението на предната и задната част и многобройните иновативни технологии осигуряват по-внушително присъствие и добавят спортна елегантност на Audi A8. Специалистите на марката с четирите пръстена са положили още по-интензивни усилия за развитието на уверения и прогресивен характер на активния луксозен седан. Новите първокласни предни светлини впечатляват с иновативните си функции и бележат върха на утвърдените технологични достижения в гамата на A8. С всичко това флагманът на марката създава съвременно и ориентирано към потребителя изживяване – както за водача, така и за неговите спътници.
Наследявайки легендарния Audi V8, A8 пое ролята на флагман в гамата на Audi в сегмента на луксозните седани от 1994 година и днес е символ и водещ пример за високия имидж и престижа на марката. Четвъртото поколение на луксозния седан, което Audi представи през 2017 година издигна този статут на ново равнище по отношение на мощността, външния вид и нивото на оборудване. Още с пазарната си премиера като сериен модел A8 разкри бъдещия стилистичен език в дизайна на марката и по същество пое ролята на прогресивното лице на марката, която изпълнява и до днес. Усъвършенстваният дизайн, съчетан с утвърдени технологии и изключителен комфорт за пътниците на задните седалки очертават първокласната концепция на Audi в този сегмент. С тези си качества седанът отразява симбиозата от превъзходен комфорт и динамично поведение, покривайки целия спектър на изключително изживяване при шофиране. Демонстрирайки прецизност във всеки детайл и многобройни интелигентни функции, новият A8 защитава своята позиция на стойностен технологичен пионер с ориентирана към потребителя, уверена мобилност.
Още по-престижен и авторитетен – външният дизайн
От самото начало Audi A8 е луксозна, представителна лимузина, която излъчва авторитет, а обновената външност на модела е още по-впечатляваща, уверена и атлетична. Основата на емблематичната предна решетка Singleframe вече е по-широка, а декоративните лайстни се допълват от хромирани ъгли, чиито размери се увеличават отдолу нагоре. Страничните въздушни отвори са по-изправени и освежено оформление също като предните светлини, чийто долен ръб създава открояващ се контур от външната страна. Като цяло, новосъздадените и прецизно съчетани елементи в дизайна на предната част засилват значително усещането за присъствие и авторитета на A8 и подчертават профила на топмодела на марката.
Погледът към страничния силует разкрива особено ярко и привлича вниманието към прогресивния характер на луксозния седан. Линията на покрива е равна, изопнатите линии на каросерията подчертават дължината на лимузината, а широките арки на калниците загатват за включената в стандартното оборудване система за двойно предаване quattro. Във всички варианти на изпълнение на модела зоната на праговете е с вдлъбната форма и завършва с „острие”, насочено към пътя. В задната част доминират широките хромирани елементи, характерната индивидуална графика на задните светлини с цифрови OLED елементи и непрекъсната светлинна лента с отделни сегменти. Панелът на дифузора в бронята е деликатно подчертан и обновен с добавяне на хоризонтални елементи. Спортният Audi S8** се отличава с четири изпускателни тръби с намалено съпротивление на изходящия поток и типичния за Audi S периферен контур, формиращи един от най-ярките спортни детайли в дизайна на флагмана
Освен базовото изпълнение на екстериора, Audi предлага на своите клиенти и външен хромиран пакет, както и първи път при A8 – новия S line пакет. Той добава ярки динамични щрихи в оформлението на предната част и го отличава значително от това на базовия модел с подчертани „остриета” в близост до страничните отвори за въздух, които допълват изгледа отпред по начин, много подобен на използваното при S8** решение. Визията става още по-отчетлива при допълнителния външен пакет black appearance. Цветовата палитра при обновения A8 включва единайсет цвята, сред които новият зелен металик „metallic district green”, синьото „firmament blue”, сивото „Manhattan gray” и синьото „ultra blue”. Нови при Audi A8 са и петте матови лакови покрития – в сиво „Daytona Grey”, сребристо „Floret Silver”, зелено „District Green”, сиво „Terra Grey” и бяло „Glacier White”. Програмата Audi exclusive дава възможност клиентът да избере индивидуален цвят на лаковото покритие за своя А8.
Каросерия с дължина 5,19 метра
Подобренията са засегнали минимално размерите на флагмана на Audi в сегмента на луксозните седани. A8 има междуосие от 3,00 метра, обща дължина от 5,19 метра, широчина от 1,95 метра и височина от 1,47 метра. Версията S8** е с около един сантиметър по-дълга. Каросерията на A8 е изградена на основата на доказаната конструктивна архитектура Audi Space Frame (ASF) и 58% от елементите в нея са от алуминиеви сплави. В пътническата клетка са използвани горещо формовани стоманени компоненти, допълнени с извънредно здрав и устойчив на усукване заден панел от армиран с въглеродни влакна полимер. Завършващ щрих в олекотената конструктивна концепция добавят изпълнените от магнезиева сплав усилващи греди между опорите на предното окачване в двигателния отсек. Изключителната конструктивна устойчивост на каросерията е в основата на прецизното управление, отличния комфорт на возене и забележително ниските нива на шума в купето.
Цифрови матрични фарове Matrix LED и задни светлини с OLED елементи
Сравнима с прилаганите при видеопрожекционните апарати методи, цифровата матрична система Digital Matrix LED на предните светлини използва технологията за компютърно управлявани микроогледални устройства DMD (Digital Micromirror Device). При нея във всеки от фаровете са вградени приблизително 1,3 милиона микроогледала, които разпределят светлинния поток на малки пиксели и така дават възможност той да бъде управляван с максимална прецизност. Сред новите функции, станали възможни с внедряването на системата, е функцията за осветяване на лентата и ориентация при движение по магистрала. При нея фаровете излъчват своеобразна „светлинна пътека”, който осветява особено ярко собствената лента за движение и по този начин интуитивно ориентира водача при следването й – нещо много полезно при участъци с пътно-строителни работи и неясна хоризонтална маркировка. Дигиталните Matrix LED светлини притежават и динамични функции за посрещане/изпращане от дома при отключване и напускане на автомобила, които се прожектират като светлинни картини на земята или върху стената.
В стандартното оборудване на усъвършенствания A8 са включени и цифрово управлявани OLED задни светлини (OLED = „organic light-emitting diode” или органични светидиоди), като при поръчка се предлага избор на две светлинни графики на светлините (три при S8**). Когато е избран режим “dynamic” на Audi drive select, светлинната графика се променя към по-широк профил, който се използва само в този режим.
В комбинация с асистиращите системи, цифровите OLED задни светлини предлагат функция за известяване за близост - ако друго превозно средство се приближи отзад в рамките на два метра от неподвижния A8, всички OLED сегменти се активират. Сред другите допълнителни функции са динамичните мигачи, както и светлинните профили с определена последователност при посрещане/изпращане от дома.
Сдържаността като изразно средство в дизайна
Интериорът на A8 напомня просторен, богато обзаведен салон с открита и приветлива атмосфера. Архитектурата му е строго хоризонтално ориентирана, за да подчертае широчината, а стилът е благородно сдържан. В тъмните часове от денонощието, пакетът индиректно осветление ambient light package plus (предлага се като част от стандартното оборудване при Audi design selection и в S8**) добавя елегантно сияние, подчертаващо формите на интериора, а задните места са оборудвани и със светлини за четене с Matrix LED технология.
Гамата от седалки и оборудване за тях в обновения A8 се отличава с разнообразие, изключително удобство и висша степен на престиж и авторитет – особено на задните места, където възможностите са в изобилие, а релаксиращата седалка при A8 L** бележи върха в това отношение с многобройните настройки, комфортни функции и поставка за краката на гърба на предната седалка.
Пътниците могат да използват тази изключителна възможност, за да затоплят и масажират стъпалата си в различни степени. Пакетът оборудване с релаксираща седалка включва функция за масаж на гърба с 18 пневматични възглавници, електрорегулируеми комфортни подглавници, цялостна централна конзола (опция), която се предлага допълнително и със сгъваеми маси, четиризонова луксозна автоматична климатична инсталация и нови мултимедийни екрани. Изключителният комфорт на задните седалки се допълва и от охладителя с вграден бар в програмата Audi exclusive.
Висококачественото изпълнение подчертава изключителния характер на интериора на A8. Майсторската изработка личи в прецизните перфорации на тапицериите на седалките, електрическият механизъм за отваряне и затваряне на декоративните облицовки, подвижните панели на вентилационните отвори и кадифено меката кожа на комфортните подложки за главите. Стандартната тапицерия на седалките е с фина кожа Valetta, а като допълнителна алтернатива се предлагат и тапицерии с кожа Valcona с възможност за избор на новия топло кафяв нюанс „cognac brown”. Новост в гамата е микрофибърен материал с екологично устойчив произход „Dinamica” в панелите на вратите, който като опция може да се използва и за облицовките на централните колон и тавана.
Сред характеристиките на усъвършенствания A8 е и богатият избор от интериорни конфигурации. Те включват Audi design selection в пастелно сребристо и интериор S line в черно, червено мерло или коняк („black”, „merlot red” или „cognac”). Селекцията се допълва от избор на кожени тапицерии и облицовки от кожа в колекцията Audi exclusive. Допълнително предлаганият пакет за контрол на качеството на въздуха в купето включва йонизатор и ароматизатор.
Усещане с едно докосване – управлението на функциите
Концепцията за управление на функциите МMI touch в Audi A8 използва два екрана (с диагонал 10,1“и 8,6“) и гласово управление с естествени фрази, като диалогът започва с “Hey Audi!” Напълно цифровият блок на контролните прибори Audi virtual cockpit и опционалният head-up дисплей допълват концепцията за информация и контрол и подчертават ориентацията към водача. Най-важната информация се показва директно в непосредственото зрително поле на водача.
Нови решения – навигационни системи и Audi connect
Усъвършенстваната система MMI Navigation plus е част от стандартното оборудавне на Audi A8. Тя е изградена на технологичната основа на третото поколение модулна инфотейнмънт платформа MIB 3 и се допълва от стандартните онлайн услуги и Car-2-X от Audi connect. Те от своя страна са разделени на два пакета - Audi connect Navigation & Infotainment и Audi connect Safety & Service с Audi connect Remote & Control.
В отговор на модерните изисквания – новите екрани на задните седалки
Предлагат се и редица привлекателни възможности по отношение на инфотейнмънт системите. Новите екрани на задните места са съобразени с очакванията на съвременните потребители и отговарят напълно на високия комфорт на задните седалки. Двата 10,1-инчови екрана с пълна HD резолюция са монтирани на облегалките на предните седалки и са в състояние както да показват съдържание от личните смартустройства на пътниците и да възпроизвеждат различна аудио и видео мултимедия чрез кастинг. Разбира се, възможен е и стрийминг на файлове от всички познати платформи и телевизионни мултимедийни библиотеки.
Усъвършенстваната озвучителна система Bang & Olufsen е насочена към най-взискателните Hi-Fi любители и предоставя 3D звук, който се добавя към изобилието от информация за пътниците на задните места. Усилвателят с мощност 1920 Вт е съчетан със система от 23 високоговорителя, сред които и високочестотните „туитъри” с електрозадвижване на арматурното табло. Дистанционното управление за системите на задната седалка, което вече е неподвижно вградено в централния подлакътник, дава възможност на пътниците на втория ред да осъществяват индивидуален контрол на много от функциите за комфорт и инфотейнмънт. Контролният блок на дистанционното управление с OLED сензорен екран е с размерите на модерен смартфон.
Tри пакета – системите за асистенция на водача
Обновеният Audi A8 разполага с около 40 асистиращи системи. Редица от тях като насочените към активната безопасност Audi pre sense basic и Audi pre sense front, са част от стандартното оборудване на модела, а допълнителното оборудване е групирано в пакетите “Park”, “City” и “Tour”, които на свой ред се обединяват в assistance package plus. Функции като асистента за нощно виждане и камерите, осигуряващи панорамна картина на зоната около автомобила се предлагат отделно. Главният акцент при пакета „Park“ е системата за дистанционно паркиране remote park assist plus, която извършва автоматично маневрите на луксозната лимузина за успоредно и перпендикулярно паркиране и излизане от паркомястото. За целта не е необходимо водачът да бъде зад волана.
Пакетът “City” assist package включва асистента за предупреждение за трафик при маневри на кръстовище intersection assist, асистента за предупреждение за напречен трафик отзад при излизане от места с ограничена видимост cross-traffic assist, асистента за опасност от наближаващи отстрани превозни средства side assist, предупреждението за опасност при напускане на автомобила exit warning и системата за превантивна сигурност Audi pre sense 360°, която повишава безопасността при страничен удар във взаимодействие с активното окачване.
Пакетът “Tour” assist package , който се предлага като част от стандартното оборудване на модела за германския пазар, е изключително богат. Основната система при него е адаптивният темпомат adaptive cruise assist, който контролира управлението на автомобила в напречна и надлъжна посока в целия скоростен диапазон. Действията на асистиращите системи в Audi A8 се основават на централния управляващ модул (zFAS), чията изчислителна мощ осигурява постоянна виртуална картина на обстановката около автомобила.
Уверена и ефективна мощ – гамата от двигатели
Усъвършенстваният Audi A8 се предлага с три варианта по отношение на използваните задвижващи агрегати. Двигателят V6 във версията 3.0 TFSI е с работен обем три литра, а агрегатът 4.0 TFSI, който се предлага при A8 и S8** в различни нива на мощността е осемцилиндров четирилитров и разполага с технологията COD ( cylinder on demand) за ефективно управление на цилиндрите в зависимост от натоварването.
3.0 TFSI се използва от версиите Audi A8 55 TFSI quattro (комбиниран разход на гориво 8,3 - 8,1 л/100 км*, комбинирани емисии на CO2 191 - 186 г/км*) и A8 L 55 TFSI quattro (комбиниран разход на гориво в 8,4 – 8,2 г/км*: комбинирани емисии на CO2 191–187 г/км*) и предлага максимална мощност от 250 кВт (340 к.с.). На китайския пазар се предлага вариант с максимална мощност от 210 кВт (286 к.с.). Максималната стойност на въртящия момент от 500 нм се постига между 1370 и 4500 оборота на коляновия вал в минута. Времето за ускорение от място до 100 км/ч е 5,6 секунди (5,7 секунди при L версията).
Във варианта за A8, двигателят 4.0 TFSI развива максимална мощност 338 кВт (460 к.с.) и максимален въртящ момент от 660 Нм между 1850 и 4500 об/мин. Тези показатели са в основата на изключителни динамични характеристики, като A8 60 TSFI quattro (комбиниран разход на гориво 10,8 – 10,7 л/100 км*, комбинирани емисии на CO2 247 – 245 г/км*) и A8 L 60 TFSI quattro (комбиниран разход на гориво 10,8 – 10,7 л/100 км*, комбинирани емисии на CO2 248 – 246 г/км*) покриват спринта от 0 до 100 km/h за еднакво впечатляващо време от 4,4 секунди. Ярък тeхнологичен акцент на V8 е системата за адаптивно управление на цилиндрите COD, която в режим на движение с умерена скорост и ниско натоварване временно изключва четири от тях. A8 се предлага и с дизелов двигател, а скоро към гамата на модела ще се добави и plug-in хибриден вариант (PHEV).
Audi S8** – вдъхновяваща динамика в луксозния клас
Audi S8 TSFI quattro (комбиниран разход на гориво 10,8 – 10,7 л/100 км*, комбинирани емисии на CO2 246 – 245 г/км*) е спортният топмодел в гамата на луксозната лимузина. При него двигателят V8 със система за принудително пълнене с два турбокомпресора развива максимална мощност от 420 кВт (571 к.с.) и максимален въртящ момент от 800 Нм в диапазона 2050-4500 об/мин. Тези показатели гарантират ускорението от 0 до 100 км/ч в рамките на едва 3,8 секунди. За повишаване на енергийната ефективност при S8** също се използва системата COD, а при желание за по-отчетлив звук помагат акустичните клапи в изпускателната система. Най-мощният вариант в гамата на A8 слиза от поточната линия с извънредно богато стандартно оборудване, което наред с останалото включва уникална комбинация от иновативни компоненти на окачването. Само в S8** се вграждат фабрично адаптивното окачване с превантивни функции predictive active suspension, спортният диференциал и динамичното управление на всички колела.
Спортният характер на S8** е целенасочено отразен в открояващите се динамични елементи в дизайна на интериора и екстериора на модела. На големите пазари в Китай, САЩ, Канада и Южна Корея, Audi S8** се предлага само във вариант с дълго междуосие, при което увеличените дължина и височина на каросерията спомагат за постигане на значително по-висок комфорт поради допълнителното пространство в областта на главите и краката на пътниците.
Всички споменати по-горе задвижващи агрегати са съчетани стандартно с мека хибридна технология (MHEV) , която използва основата на 48-волтовата основна електрическа мрежа на борда на A8.
tiptronic, quattro и спортен диференциал – пълно вдъхновение зад волана
Всички двигатели на Audi A8 са съчетани с бързо и плавно превключваща осемстепенна трансмисия tiptronic. Благодарение на електрическата маслена помпа, автоматичната предавателна кутия може да сменя предавките дори когато двигателят не работи. Системата за постоянно двойно предаване quattro със самоблокиращ централен диференциал е част от стандартното оборудване на модела, а като опция се предлага спортен диференциал (стандартно при S8**), който разпределя активно въртящия момент между задните колела при бързо движение в завой и така спомага за още по-динамично и стабилно поведение на пътя.
Прогресивни технологии – системата на окачването
Стандартната система на окачване в обновения Audi A8 впечатлява със своя изключително балансиран характер, който съчетава динамичното въодушевление зад волана със забележителен комфорт на возене – преди всичко благодарение на отчетливите профили на движение, които системата Audi drive select предлага. Част от стандартното оборудване на модела е и адаптивното пневматично окачване с контрол на работата на амортисьорите. Друга стандартна функция е прогресивното управление, а като опция се предлага и динамичното управление на всички колела , което е стандартно оборудване при Audi S8**.
Адаптивно окачване с превантивни функции predictive active suspension
Акцентът на подобреното A8 е адаптивното окачване с превантивни функции predictive active suspension. Системата е в състояние да натоварва или да разтоварва индивидуално всяко от колелата с допълнително усилие чрез електродвигател и така да контролира активно позицията на ходовата част във всяка ситуация на пътя. Адаптивното окачване с превантивни функции добавя изцяло нов спектър от завладяващи усещания в управлението на Audi A8. При активиран режим dynamic на системата Audi drive select, луксозната лимузина показва своята спортна страна, поведението в завоите става по-стабилно, ъглите на странично отклонение на каросерията стават по-малки, а „потъването” в надлъжна посока при потегляне и спиране практически се неутрализира. За разлика от това поведение, в режим сomfort+ неравностите се преодоляват с подчертана плавност, а кормилната уредба работи съвместно с фронталната видеокамера за разпознаване на предстоящите неравности в рамките на ограниченията на системата и за превантивно задействане и регулиране на работата на актуаторите на активното окачване.
В режим сomfort+ адаптивното окачване използва специална своя функция, която чрез целево накланяне на каросерията в кривата на завоите намалява страничното ускорение, въздействащо върху пътниците. При навлизане в завоя, окачването повдига леко каросерията от външната страна и едновременно с това спуска противоположната страна, като по този начин постига наклон до три градуса. Така при скорост на движение между 80 и 130 км/ч и стойност на страничното ускорение до 0,4 g, завиването остава почти незабележимо за пътниците. При движение направо в режим сomfort+ от друга страна, активното окачване се грижи за компенсиране на дискомфортните колебанията на каросерията, а за да спомогне за по-удобното качване и слизане, каросерията се вдига и спуска в диапазон до 50 милиметра.
Гамата от колела за усъвършенстваното издание на Audi A8 включва джанти с размер между 18 до 21 цола, сред които и шест изцяло нови изпълнения на дизайна от Audi и Audi Sport. В топверсиите като Audi S8**, Audi предлага и възможност аз поръчка на армирани с въглеродни влакна керамични спирачни дискове.
A8 L Horch – специално за китайския пазар
Топверсията на Audi A8 L, предназначена за китайския пазар, е с дължина 5,45 метра, което е с 13 сантиметра повече, отколкото при стандартния A8 L**. Изключителната позиция на тази версия в гамата на марката се подчертава от разкошните тапицерии с релефна ромбовидна повърхност „диамант”, релефната емблема на възглавниците и подовите постелки от дебел килим на задните места. Отвън, специалното изпълнение на предната Singleframe решетка с вертикални елементи показва, че това е наистина специална луксозна лимузина. Правят впечатление и редица хромирани допълнения като тези на корпусите на огледалата например, специфичната светлинна графика на задните светлини, по-големият по размери панорамен покрив, допълните емблеми и логото на Horch на задните колони на пкрива, джантите с дизайн "H crown" и разширената гама от стандартно оборудване, включващо и релаксираща седалка отзад. За първи път в D сегмента, топмоделът предлага на клиентите в Китай възможност за поръчка на двуцветно външно лаково покритие, което придава извънредно елегантно излъчване на престижната лимузина.
На разположение са три ръчно нанесени цветови комбинации - черно Mythos Black и сребристо Florett Silver, огледално Florett Silver и Mythos Black и съчетание на двете сини тоналности Firmament Blue и Ultra Blue. Стилистите на Audi са определили границата между основния и допълнителния цвят да преминава по т.нар. „торнадо” линия в силуета, която пречупва светлината. С всичко тези характерни черти и ориентирани към престижа и изключителния статут на лимузината функции, Audi A8 L Horch отразява разбирането на Audi за прогресивен луксозен седан с максимална ориентация към взискателните изискванита на клиента.
Усъвършенстваният Audi A8 ще излезе на европейските пазари през месец декември
Данни за разхода на гориво/електроенергия на посочените по-горе модели
Информацията за разхода на гориво/електроенергия и емисиите на CO2, както и за класовете на енергийна ефективност, посочени в определен диапазон, зависят от използваните гуми/колела, както и от избраното оборудване.
Audi S8
Комбиниран разход на гориво в л/100 км: 10.8–10.7; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 246–245
Audi A8 L
Комбиниран разход на гориво в л/100 км: 10.8–8.2; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 248–187
Audi A8 55 TFSI quattro
Комбиниран разход на гориво в л/100 км: 8.3– 8.1;
комбинирани емисии на CO2 в г/км: 191–186
Audi A8 L 55 TFSI quattro
Комбиниран разход на гориво в л/100 км: 8.4–8.2; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 191–187
Audi A8 60 TSFI quattro
Комбиниран разход на гориво в л/100 км: 10.8–10.7; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 247–245
Audi A8 L 60 TFSI quattro
Комбиниран разход на гориво в л/100 км: 10.8–10.7;
комбинирани емисии на CO2 в г/км: 248–246