(АРХИВ) Мисията е възможна: Подкрепа на българския спорт
Инвестициите в спорта е тема, която вълнува спортисти, треньори бизнесмени, спортни клубове и федерации по цял свят. Как те влияят на развитието на спорта на световно и национално ниво не винаги стои на фокус предвид различни интереси и визии за развитие. В България често говорим за спортни легенди и постигнати световни резултати от предишни десетилетия и понякога не обръщаме подобаващо внимание на постигнатите резултати от наскоро спечелени медали и заслужени купи. Ако говорим с нашите деца за спорт виждаме преклонението им към чуждестранни спортни идоли с непосилни за нашите реалии приходи и стил на живот.
Как това влияе на децата, техните родители и поддръжниците на спорта от малкия екран е под въпрос. Това обаче е въпрос, който се превръща в крайъгълен камък и основа на създаване и развитие на национална кауза за подкрепа на българския спорт чрез излъчване на съдържание, свързано с провеждането на български спортни първенства в световен и национален мащаб.
За любителите на спорта Булсатком инвестира в излъчване на съдържание и в спортния тв канал b1b-box, който отразява все повече и повече спортни събития от България. Използвайки иновативни технологии за мобилно заснемане, по b1b-box за първи път е отразена на живо 68-ата колоездачна обиколка на България. Благодарение на отразяването на картинг състезанието, младата ни надежда Юлиян Серафимов привлече нов спонсор и се сдоби с нов карт, което е сериозна заявка за бъдещ успех. Също така през септември бе излъчено световното първенство по волейбол за младежи, в което бе класиран и българския национален отбор. Годината продължава с още подобни спортни събития от хандбал, тенис, плуване и художествена гимнастика, които ще бъдат излъчвани с високо качество.
Инвестициите, които са отделяни до сега за закупуване на права за международни спортни състезания се преосмислят и се влагат в развитието на българския спорт. Безспорен факт е, че излъчването на LaLiga испанското първенство е нерентабилна инвестиция. Тя е неоправдана заради не ексклузивните права за излъчване и решението на Булсатком е да инвестира тези средства в друга посока с по ясна мисия. Това става възможно като компанията се фокусира в изграждането на партньорство с телевизия b1b-box. Със специално създадената за това нова компания Circle media се работи за създаване на качествена продукция. Стратегическото партньорство се основава на това да се помага в преговорите с Федерациите и да се развива по-добро позициониране на пазара и да се създават професионални представяния на българските спортисти чрез истории с цел промотиране и да се подкрепи и разгърне техния потенциал по пътя им на изграждане на звезди на бъдещето. Това е мисия, която не само подкрепя българския спорт, но и чрез излъчване на спортните събития се дава директен достъп на подрастващото поколение до модели за подражание и връща спорта в сърцата на младите българи. Каналът b1b-box е достъпен в основния пакет, за всички клиенти на оператора по всички платформи за достъп.
Подкрепата на регионалните спортове е тема, която получава одобрение на международни специалисти от много други държави в Европа и много ключови оператори се фокусират в локалния спорт заради абсурдни нива за правата на световни първенства. Станислав Георгиев като генерален директор на един от най-големия оператор за разпространение на телевизионно съдържание и интернет свързаност, мениджър с международен опит и експертиза, се придържа и прилага по-рентабилен начин работещите европейски бизнес модели. С помощта на своя високо квалифициран екип от българи чрез далновидни финансови и управленски решения, се стремят да завъртят колелото и да допринесат за развитието на българския спорт. „Стремим се да дадем пример и да покажем нашата роля в цялата екосистема. Всички е добре да направят стъпка в тази посока. Това са федерациите, спортните клубове, спонсорите, за да превърнем спорта в атрактивно и модерно занимание, учещо децата на постоянство и постигане на цели. Заедно с екипа на b1b-box поставяме основите като поемаме отговорността да направим българските спортни постижения, състезания и турнири достъпни за широката аудитория, а в по-благоприятни времена дори да върнем феновете в залите. Така ще привлечем и рекламодателите, за които спортът ще бъде подходящ канал за комуникация и позициониране на релевантни продукти и услуги.“, категорично заявява г-н Станислав Георгиев.
Излъчването на качествено съдържание е важен елемент от изпълняването на мисията на оператора. Инвестицията се реализира в това българския спорт да се излъчва по начин, който да покрива стандартите за качество подобно на международните канали. Закупуват се качествени камери, наемат се специалисти коментатори, оператори и така се обезпечава продукция, която е атрактивна за гледане. Покриват се и най-високите изискванията за качество за излъчване. Това прави спортните събития интересни, интригуващи и всеки, който жалея може да бъде част от преживяването и да е свидетел на срещи, победи и силни емоции на българските играчи.
В допълнение една от иновациите на компанията е модернизацията на видео оборудването на сателитната телевизия, закупуване на ново поколение клиентско оборудване, както и да разширяване на сателитния капацитет, с което се осигурява достъпност. За максимално пълноценно изживяване на зрителите се предлага и иновативната за пазара ни Android TV-базирана услуга b-box. Модерно, преносимо, малко по размер, 4К устройство, което работи при всеки интернет доставчик, чрез безжична свързаност, включително и в държавите от Европейския съюз. B-box използва операционната система “Андроид тв” на “Гугъл”, която е специално разработена от технологичния гигант за телевизори и периферни медийни устройства. Стартовите екрани в “Андроид тв” на b-box са разработени изцяло за нуждите на хората, любители на малкия екран и получила Гугъл” сертификация, че отговарят на стандартите на технологичния гигант.
След интензивен период на финансово преструктуриране, приключил в края на 2019 г., операторът идентифицира нуждата от усилена работа по отношение на развитие на разпространение на телевизионно съдържание и интернет свързаност като излъчването на българския спорт е двигател в тази посока.
„Поставили сме си цел да работим усилено в тази посока чрез предоставяне на качествен телевизионен продукт, подкрепа на младите спортисти, подкрепа на здравословния начин на живот сред подрастващите.“, споделя г-н Станислав Георгиев.