Първи хибрид от Mercedes-AMG: най-мощният сериен автомобил от Афалтербах
Първият хибриден модел от Mercedes-AMG влиза в серийно производство. Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE се основава на технологии от Формула 1. Концепцията включва отличителна схема на задвижване с електрически мотор и батерия на задния мост, както и високопроизводителна батерия, собствена разработка.
Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE (комбиниран разход на гориво: 8,6 л/100 км; комбинирани емисии на CO2: 196 г/км; средна консумация на енергия: 10,3 кВтч/100 км според WLTP) съчетава превъзходна производителност и впечатляваща динамика на шофиране с максимална ефективност благодарение на специалното си задвижване. По този начин моделът E PERFORMANCE пренася спортните гени на AMG Driving Performance в електрифицираното бъдеще.
Комбинацията от 4,0-литров V8 битурбо двигател и електродвигател генерира системна мощност от 620 kW (843 к.с.) и максимален въртящ момент над 1400 Nm. Незабавната реакция на електрическото задвижване на задния мост, бързото активиране на въртящия момент и подобреното разпределение на теглото създават усещане за изключителна динамика на шофиране. Производителността на най-мощния сериен автомобил от Афалтербах до момента е впечатляваща: ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 2,9 секунди, а 200 км/ч се достига за по-малко от десет секунди. Ускорението завършва само при 316 км/ч.
Както във Формула 1, батерията е специално проектирана за бързо снабдяване с енергия и оптимален разход. Високопроизводителната батерия на AMG GT 63 S E PERFORMANCE има капацитет от 6,1 kWh, 70 kW непрекъсната мощност и развива 150 kW максимална мощност за десет секунди. Ниското тегло от само 89 килограма позволява много висока плътност от 1,7 kW/kg. За сравнение: конвенционалните батерии без директно охлаждане на клетките постигат около половината от това показание.
Зареждането става чрез 3,7 kW интегриран заряден модул за променлив ток на станция за зареждане, wallbox или от контакта в дома. Батерията е предназначена за бързо извличане и подаване на енергия, не толкова за постигане на възможно най-дългия пробег. Независимо от това изцяло електрическият пробег от 12 километра позволява практично придвижване в ежедневието, тихо и без емисии шофиране от жилищен район до покрайнините на града или до магистралата.