Opel пусна виртуална обиколка на музея
Дигиталната платформа Opel Classic предлага виртуални обиколки на обширната колекция включваща над 120 години автомобилно производство и 159 години история на марката. Началото включва четири „тура“ наречени “Alternative Drives” (Алтернативни задвижвания), “Rally Racing” (Рали състезания), “Roaring Twenties” (20-те, динамичното десетилетие) и “Mobility for Millions” (Мобилност за милиони)”, които могат да бъдат разгледани виртуално ТУК. Германският автомобилен производител предлага пътуване през най-важните моменти в историята на Opel. Посетителите могат да обиколят експозицията в бившата товарна станция K6 в завода на компанията в Рюселсхайм по всяко време и във всеки ден на годината.
По време на панорамните 360-градусови обиколки, те могат виртуално да влязат в „свещените зали“ на колекцията на Opel Classic. Това са местата където марката с емблема на светкавица (Blitz) помещава и съхранява своите над 600 исторически автомобила и студии, както и 300 други изложбени предмета, от шевни машини на Opel до самолетни двигатели. Жълти маркиращи информационни точки посочват автомобилите, които принадлежат към съответния тематичен тур. Това позволява на посетителите да увеличат съответния обект от изложението – като например велосипед, мотоциклет, автомобил или концептуален модел. Кликване върху инфо точката отваря нови перспективи: профили описват историческата значимост на съответния изложбен обект и представят негови технически акценти.
„Виртуалната автомобилна колекция ще позволи на хората да се насладят на богата история на Opel от комфорта на своя собствен дом”, отбелязва Стивън Норман, старши вицепрезидент, отговорен за продажбите, следпродажбеното обслужване и маркетинга.
„Това е преживяване не само за хората „с бензин в кръвта“ като мен, но и тези които се интересуват от социалната история на марката. Хората имат живи и ярки спомени от техните семейни автомобили Opel. Пътуване на почивка. Посещение на семейството. Ние сме горди да се наречем “menschlich”, от немската дума за „човечна“ и достъпна германска марка – без компромиси в поставянето на клиента на първо място. Виртуалната автомобилна колекция е още едно брилянтно свидетелство за това.”
„Екипът по маркетинг и комуникации имаше идеята за дигитална версия на Opel Classic, още в разгара на Covid кризата”, добавя вицепрезидентът, отговорен за комуникациите, Харалд Хампрехт.
„Искахме да останем видими и достъпни за нашите фенове и клиенти. Екипът преодоля всички предизвикателства и създаде виртуалната автомобилна колекция, за рекордно кратко време. Благодарности за всички ангажирани с проекта и пожелания за приятни мигове за нашите онлайн посетители!”
Темата “Alternative Drive” (Алтернативни задвижвания) е посветена на необичайни концептуални модели – като постигналият рекорд автомобил RAK 2 от 1928 г. с ракетни двигатели с твърдо гориво в задната част – или ранни електрически прототипи като Opel Impuls I от 1990 г. и успешно тествани автомобили задвижвани с водород – повечето от тях базирани на Zafira – от Opel HydroGen 1 до 4.
Под мотото “Rally Racing” (Рали състезания), Opel Classic представя виртуално легендарни рали модели. Акценти са поставени върху автомобилите с които побеждава Валтер Рьол – европейски шампион за 1974 г. с Opel Ascona и Световен шампион за 1982 с Opel Ascona 400 – както и на Йохи Клайнт, европейски шампион за 1979 с Opel Ascona. В допълнение е представен уникалният Opel Kadett 4x4 – планиран за Световния рали шампионат и използван в ралито Париж-Дакар. Ролята на техен модерен наследник играе Opel ADAM R2 – четирикратен европейски шампион в ралитата Junior от 2015 до 2018 г. – както и напълно новият Opel Corsa-e Rally като първия в света електрически рали автомобил!
Третата тема в обиколката е посветена на “Roaring Twenties” (20-те години, динамичното десетилетия), период на безпрецедентен изобретателски дух, който е в основата преследването на различни световни рекорди. Създадени са състезателни велосипеди, ракетни мотоциклети и дори самолети. В допълнение, поточната линия се превръща в нов ефективен начин за производство на автомобили, а това от своя страни води до снижаване на цените на автомобилите и прави модели като Opel "Laubfrosch" (Дървесната жаба) достъпни за мнозина.
Продължението на тази история може да бъде открито на тур номер 4: “Mobility for Millions” (Мобилност за милиони). След Opel “Doktorwagen” и “Laubfrosch”, компактните автомобили на компанията от Рюселсхайм са тези които помагат за постигане на мобилност на много хора. Първият Kadett е представен преди 85 години, следван от десет поколения на Kadett и Astra. В края на тази година, Opel ще представи следващото поколение на Astra, което за първи път ще бъде електрифицирано.