Това е новата Opel Astra
Днес Opel представя напълно новото, шесто поколение на Astra. Успешната история на бестселъра на Opel започва преди 30 години и е продължение на наследството от легендарния Kadett. Сега, с напълно новата Astra, германският производител отваря своята следваща глава: за първи път моделът от компактния клас се предлага и с електрическо задвижване.
Opel ще предлага новата Astra в две нива на мощност в качеството му на plug-in хибрид. В допълнение, за избор от клиентите са версии с високоефективни бензинови и дизелови двигатели, в комбинация с оптимизирани по отношение на триенето шестстепенни механични, или осемстепенни автоматични трансмисии.
Новият Opel Astra е стиловият отличителен израз на бранда. По-динамична от всякога, със стегнати, изпънати повърхности, изчистени от излишни елементи, Astra носи новото марково лице Opel Vizor. Със следващото поколение на компактния клас, Opel показва че Astra е готова да навлезе в нова ера.
Opel Astra ще бъде представен тази година като спортен модел с пет врати, дизайн на купето и повече пространство от това на предшественика. С дължина от 4 374 мм и широчина от 1 860 мм, тя е позиционирана в сърцевината на компактния сегмент.
Благодарение на изключително късия преден надвес, новата Astra е само с 4,0 мм по-дълга от предшественичката си, независимо от значително увеличеното междуосно разстояние от 2 675 мм (+13 мм). Независимо от мускулестата си и убедителна осанка, практичният багажник на новата Astra с настройващо се дъно осигурява на водача и четиримата пътници цели 422 литра практичен обем.
Дизайнът и разработването на новото поколение на модела са създадени в Рюселсхайм, където, през тази есен, ще започне и производството. Като своя предшественик, представен през 2015 година, новият модел пренася в компактния клас иновативни решения, които преди бяха достояние само на по-скъпи модели автомобили. Пример за това е способността на Astra да превръща нощта в ден, благодарение на най-новото еволюционно ниво на адаптивните предни светлини Intelli-Lux LED® Pixel, които произхождат от флагмана на Opel Insignia и със своите 168 LED елемента са върхова технология за компактния и средния автомобилен клас.
Скок във времето е извършил и интериорът на новото поколение Astra. Благодарение на напълно новия дигитален Pure Panel аналоговите инструменти могат да се считат за история. Вместо това, връзката между човека и машината, или така наречения интерфейс човек-машина (HMI) със свежа, модерна графика предлага на клиентите изчистено и интуитивно изживяване. Пътниците могат да оперират с функциите на новата Astra лесно, с помощта на широкоекранни сензорни дисплеи, по подобие на смартфоните. Дизайнерите и инженерите на Opel са се погрижили специално за това водачът да получава необходимата информация и да разполага с полезни възможности за оперативно управление, но да не бъде претрупан с излишество от данни и функции. В допълнение, ключови настройки като контролът на климатичната система могат да бъдат извършвани с помощта на физически бутони и превключватели.
Следващо поколение дигитален кокпит Pure Panel с цялостно остъкляване
Същата германска прецизност може да бъде открита в целия интериор, където абсолютен акцент е следващото поколение на Pure Panel, представен за първи път в Mokka. Широкият, дигитален кокпит (като опция напълно остъклен) включва два 10-инчови дисплея, интегрирани без видимо прекъсване – в съчетание със страничния вентилационен отвор на водача – в хоризонтален формат. Благодарение на специфичен слой, с конструкция наподобяваща щори се предотвратяват отраженията от и върху екрана. Така в дизайна е елиминирана необходимостта от козирка, което допълнително подчертава високотехнологичната функционалност и дизайн на кокпита на Opel Astra.
Динамично и сигурно поведение на пътя, с доказани качества за стабилност и спиране на автомагистрала
Новата Astra е базирана на третото поколение на мултиенергийната платформа EMP2 с висока степен на модулност, но с „имплантирана“ ДНК на Opel още на ниво развойна фаза. Това означава че управляемостта и динамиката, както при всеки Opel са “Autobahnproof”, т.е. доказана при движение на автомагистрала. Това означава че способността за движение на автомобила с висока скорост е била първостепенна цел при разработването на модела.
Кормилното управление и страничната устойчивост на ходовата част – с Макферсън елементи отпред и торсионна греда на задния мост – са конструирани така че да понасят големи странични натоварвания (поглъщане на накланянето около хоризонталната ос). Спирачната система на новия модел има голям капацитет, а автомобилът остава стабилен както в завои, така и при движение направо. Устойчивостта на усукване на каросерията на новата Astra е с 14 процента по-висока от тази на предшественика.
Най-добри в класа ергономични AGR седалки с масаж и вентилация
Ергономичните седалки на Opel AGR разполагат с изключителна репутация и множество награди, а новата Astra продължава тази дълга традиция. Сертифицирани от германското „Дружество за здрави гърбове“ (Aktion Gesunder Rücken e. V.”) предните седалки са позиционирани с 12 мм по-ниско от тези на предишния модел, допълнително подчертавайки усещането за „спортно“ шофиране. Добрата позиция на стойката е гарантирана, даваща усещането за спортно и комфортно пътуване.
Предните AGR седалки на новата Astra са най-добрите, предлагани в компактния клас и включват широка гама от опционални настройки, от електрическо повдигане, до електро-пневматична лумбална опора. При оборудване с тапицерия Nappa те предлагат дори вентилация, масаж за водача и подгряване както на предните, така и на задните седалки.
Astra се движи и на електричество – за първи път с мощни plug-in хибриди
Новата Astra ще се предлага още от самото начало на продажбите с мощни plug-in хибридни електрически задвижвания, както и с ефективни бензинови и дизелови двигатели, електрифицирайки компактния клас на Opel за първи път в историята на марката. Гамата се простира от 81 кВт (110 к.с.) до 96 кВт (130 к.с.) при бензиновите и дизеловите варианти и до 165 кВт (225 к.с.) системна мощност при plug-in хибридните варианти. Шестстепенната механична трансмисия е стандартна за бензиновите и дизеловите агрегати, а осемстепенната автоматична предавателна кутия (електрифицирана при plug-in хибриди) се предлага като допълнително оборудване при по-мощните двигатели.
Opel ще стартира заявките за новата Astra тази есен. Първите клиенти ще получат автомобилите си в началото на следващата година.