Lexus представи новия NX
Новият NX отваря нова глава в развитието на марката Lexus, представяйки нови насоки в екстериорния дизайн и интериорното пространство, нов тип задвижвания, сред които и първият plug-in хибрид на Lexus, редица подобрения в динамично отношение, които осигуряват по-приятно и вдъхновяващо шофиране, следващо поколение системи за мултимедия и комуникационна свързаност, както и използване на редица съвременни технологии, осигуряващи по-високи нива на безопасност, комфорт и удобство. Новият NX замества модел, който донася много успехи на Lexus в Европа, с повече от 170 000 продадени автомобила от момента на представянето му през 2014 година. По-голямата част от тях са закупени от нови за Lexus клиенти, което го превръща в ключов фактор за растежа на марката в региона.
Новият NX ще дебютира на европейските пазари през последното тримесечие на 2021 година. „Vital and Tech“ е обединяващата тема на цялостната концепция на разработката на новия NX – Vital отразява динамиката и пъргавината, а Tech е отражение на иновациите и използваните модерни технологии. Този подход служи като основа за напредък в редица важни области, сред които създаването на нов дизайн език, разработката на първото plug-in хибридно задвижване, свързано и вдъхновяващо усещане на шофиране с Lexus Driving Signature, фокусирано арматурно табло с интуитивно управление на функциите в съответствие с новата архитектура Tazuna и прилагане на съвременни, ориентирани към човека, технологии за безопасност и удобство. Целта на дизайнерския екип е да създаде „функционална красота“, изразявайки със стилистични средства способността на Lexus да отговори на все по-разнообразните изисквания и предпочитания на клиентите.
Темата за „простотата, която се корени в технологиите “ се въплъщава в начина, по който изчистеният и опростен дизайн отразява привлекателността на иновативните функции и технологии, както и в способността на Lexus да бъде в крак с времето. Новият NX се отличава със своите балансирани, мощни пропорции и могъща, стабилна осанка на пътя. В сравнение с първото поколение NX, общата дължина на каросерията е увеличена с 20 мм, междуосието с 30 мм, ширината с 20 мм, а височината с 5 мм. Тези размери осигуряват възможност за оптимална компановка с повече простор за пътниците на задните седалки. Новият NX отбелязва първото реално приложение на новата концепция Tazuna на марката за дизайна на арматурното табло и мястото на водача. Името е възприето от японската дума, описваща контрола на ездача над коня посредством юздите, а същината на Tazuna се фокусира върху осигуряването на водача на директен, интуитивен контрол върху управлението на автомобила, следвайки принципа „ръце на волана, поглед на пътя“. Същевременно новата концепция има принос и за удоволствието от шофирането, вдъхвайки у водача чувство на увереност и контрол върху автомобила и заобикалящата го среда. Ярък пример за интуитивното управление на функциите, което е ключов фактор в новата концепция, са сензорните прибори на волана, които могат да бъдат настроени индивидуално и да бъдат използвани за контрол на предпочитаните от водача функции. При докосване до сензорната повърхност, формата на съответния превключвател се показва като изображение на head-up дисплея, така че не се налага водачът да отклонява погледа си надолу към волана, за да провери задействането на съответната функция.
Докато водачът на новия NX има възможност да се наслади на фокусираното, ангажиращо въздействие на новия дизайн Tazuna, пътниците се радват на по-добро усещане за простор и свобода с типичните за Lexus високи нива по отношение на комфорта, качеството на изпълнение и вниманието към детайла. В ролята си на модел за трансформация, новият NX предоставя на Lexus потенциал за по-дълбоко проникване на пазара, което е отразено и в по-широкия спектър от задвижващи агрегати с нови и усъвършенствани технологии, с които категорично предоставя най-добрите в този клас показатели. Те включват първия plug-in хибрид на Lexus, който ще влезе в ролята на нов еталон в сегмента по отношение на съчетанието от мощност, ефективност и възможност за движение на изцяло електрическа тяга.
Гамата предлага и нов хибриден електрически модел със значително подобрени експлоатационни показатели и четвърто поколение хибридна технология за задвижване. Новите бензинови двигатели от своя страна ще повишат значително конкурентоспособността на новия NX на пазара в Русия, но няма да се предлагат на българския пазар. NX 450h+ - първият plug-in хибриден модел на Lexus Инженерите на Lexus се възползват изцяло от предимството на над 15-годишния опит на компанията в областта на хибридните технологии, за да създадат първия plug-in хибриден модел (PHV) на Lexus в лицето на новия NX 450h+. Флагманският електрифициран вариант в гамата на новото поколение NX разполага с 2,5-литров хибриден двигател и литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 18 кВтч, който е най-високият в този клас. Задвижването на четирите колела се осъществява с помощта на разположения на задния мост тягов електромотор, сумарната максимална мощност на plug-in хибридната система достига 306 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч следва да отнеме малко над 6 секунди.
В същото време, очакваните CO2 емисии (комбиниран цикъл на WLTP) от под 40 г/км и средният разход на гориво под 3 л/100 км бележат най-добрите резултати в класа на NX. Компактните размери и високият капацитет на акумулаторната батерия, съчетани с опита и знанията на марката Lexus в областта на високоефективните електрифицирани технологии за задвижване, осигуряват водещ в този клас автономен пробег на изцяло електрическа тяга от 63 км с максимална скорост до 135 км/ч. Изключително важна е способността на plug-in хибридния модел на Lexus да поддържа висока ефективност и при работа с ниско ниво на заряд на акумулаторната батерия. При много конкурентни модели работният режим по подразбиране отрежда водещата роля на двигателя с вътрешно горене, докато при NX 450h+ по подразбиране се използва високоефективната самозареждаща се хибридна система.
Благодарение на прилагането на тази схема се очаква ефективността при NX да бъде с 20% по-висока от тази на конкурентните системи на задвижване. Използването на plug-in хибридната система не ограничава по никакъв начин практичните предимства на NX - багажникът има същия капацитет като хибридния модел, тъй като компонентите на задвижването не отнемат полезно пространство. Под дъното на багажника има и допълнително отделение с обем 21 литра за удобно съхранение на зарядните кабели. Имайки предвид обстоятелството, че клиентите в сегмента на NX обикновено използват своя автомобил и за по-дълги пътувания, вместимостта на резервоара за гориво от 55 литра също остава непроменена. NX 350h с четвърто поколение хибридна технология за задвижване.
Динамичните показатели и ефективността на хибридния NX 350h са изведени на ново, по-високо равнище с внедряването на четвъртото поколение хибридна технология на Lexus. Това нововъведение осигурява 25% по-висока мощност от тази на системата в актуалния хибриден модел - максималната й стойност е 244 к.с., което спомага за съкращаване на времето за ускорение от 0 до 100 км/ч с 15% до 7,7 секунди при едновременно намаляване на очакваните CO2 емисии с около 10%. NX 350h ще се предлага както с предно, така и с двойно предаване. Максималният прикачен товар на версията FWD (предно предаване) вече е увеличен до 1500 килограма и се изравнява с възможностите на версията AWD в това отношение.