Марк Маркес го направи! 581 дни по-късно, испанецът отново на върха в MotoGP
Шесткратният световен шампион в MotoGP Марк Маркес (Honda) записа своята първа победа след завръщането с кралския клас в началото на година, след като триумфира в надпреварата за Гран При на Германия.
За испанеца това е 11-ти пореден успех на „Заксенринг“, като той стигна до него водейки във всичките 30 обиколка на трасето в Саксония.
Маркес потегли от петата позиция и направи перфектен старт, благодарение на който той влезе втори в първия завой зад Алейш Еспаргаро (Aprilia). Още в края на първата обиколка пилотът на Honda атакува своя сънародник и поведе в надпреварата.
След това изпреварване той така и не погледна назад, печелейки с аванс от 1.6 секунди спрямо победителя от Гран При на Каталуния преди две седмици Мигел Оливейра (KTM). Трети на подиума се качи Фабио Куартараро (Yamaha), който завърши на 6.7 секунди от победителя.
Големия си удар Маркес направи в девети и десети тур, когато над „Заксенринг“ прикапа леко и той използва своя перфектен нюх в подобни условия, отворяйки преднината от близо две секунди спрямо своите прелседвачи.
Старт на състезанието! Най-доброто потегляне направи Алейш Еспаргаро, който поведе след първите завой, докато на втора позиция се изкачи Марк Маркес. Двамата французи Йоан Зарко (Pramac Ducati) и Куартараро се смъкнаха съответно до трета и четвърта позиция, след като останаха от външната страна на първия завой.
Още в края на първия тур Марк Маркес излезе начело, след като изпревари Еспаргаро с късно спиране за последния, 13-ти завой на трасето в Саксония.
В края на втората обиколка двамата отново размениха своите позиции на два пъти в последните два завоя.
На старта на третата обиколка Джак Милър (Ducati) се изкачи на четвъртата позиция, след като с късно спиране за първата крива той успя да изпревари Куартараро.
В края на следващия тур пилотът на Yamaha загуби още една позиция, като този път той отстъпи на Оливейра в последната крива.
В първия завой на петата обиколка стана и първия инцидент в днешния ден, в който от надпреварата след сблъсък отпаднаха Алекс Маркес (LCR Honda) и Данило Петручи (Tech 3 KTM).
В шестата обиколка стана ясен изборът на гуми на всички пилоти за днешния ден, като единствено Хорех Мартин (Pramac Ducati), Такааки Накагами (LCR Honda), Франческо Баная (Ducati) и Маверик Винялес (Yamaha) не заложиха на избор хард-медиум. Мартин, Баная и Винялес бяха с медиум-медиум, а Накагами с медиум-софт.
В началото на осмия тур Милър успя да изпревари и втория французин в колоната с ново късно спиране за първата крива. По този начин австралиецът се изкачи на третата позиция зад Маркес и Еспаргаро.
В средата на деветия тур край трасето бяха развени белите флагове, което означава, че пилотите вече могат да влизат в бокса за мотори с настройки за мокро. Точно това се оказа напълно в полза за Маркес, който веднага отвори аванс от близо 1.5 секунди пред колоната преследвачи.
Най-голям губещ от кратко прикапването се оказа Алейш Еспаргаро, който набързо загуби позиции от Милър и Оливейра, който пък успя да изпревари и Зарко.
На 12-я завой в 11-та обиколка Оливейра се изкачи на второто място след една много агресивна маневра срещу Милър. В същото време авансът на Маркес вече бе достигнал 1.9 секунди спрямо пилота на KTM.
В първата си обиколка с чиста писта пред себе си, победителят от „Каталуния“ Оливейра успя да стопи 0.3 от аванса на лидера, след като записа най-бързата обиколка от началото на надпреварата.
В 13-та обиколка португалецът записа нова най-бърза обиколка, което потвърди, че капките, които паднаха на пистата само пет обиколки по-рано вече се бяха изпарили.
На средата на дистанцията разликата между Маркес и Оливейра в челото бе 1.7 секунди, а пилотът на KTM имаше сходен аванс пред четвъртия – Милър. Точно зад австралиеца се движеха Алейш Еспаргаро и Куартараро, които успя да се откъснат пред Зарко.
В началото на 18-я тур Брад Биндър (KTM) направи неуспешен опит да изпревари Зарко в спора за шестата позиция, докато няколко завоя по-рано Куартараро направи успешен такъв срещи Еспаргаро в битката за четвъртото място.
В края на обиколката, Биндър успя да довърши своята атака срещу Зарко и така се изкачи на шестата позиция.
В спирането за 12-я завой в края на 19-я тур Куартараро се изкачи на последното място на подиума след великолепна атака срещу Милър.
Отпред десет обиколки преди карирания флаг разликата бе стопена на 1.4 секунди, като двамата лидери имаха комфортната преднина от 3.4 секунди спрямо Куартараро.
В последния завой на 23-я тур, Биндър успя да влезе в топ пет с прекрасна маневра срещу Алейш Еспаргаро. Битката между двамата започна в началото на обиколката, когато южноафриканецът отново направи неуспешен опит за атака в първата крива.
Пет тура преди края на надпреварата, авансът на Маркес падна под секунда, след няколко силни обиколки от страна на Оливейра, които му позволиха да увеличи преднината си пред Куартараро над почти пет секунди.
При оставащи само три обиколки до карирания флаг, Маркес успя отново да се откъсне пред Оливейра и така авансът му достигна 1.6 секунди.
В 27-та обиколка, Биндър се придвижи до четвъртото място с една класическа за „Заксенринг“ маневра срещу Милър на спирането за 12-я завой.
Край на състезанието! Марк Маркес се завърна на най-високото място на почетната стълбичка след едно невероятно каране в надпреварата за Гран При на Германия. По този начин испанецът записа своя 11-ти пореден успех на „Заксенринг“, серия, която започна през далечната 2010 година в клас до 125 куб. см.
В генералното класиране след осмия кръг за сезона Куартараро има преднина от 22 точки спрямо Зарко, а трети на 31 от пилота на Yamaha е Милър. Победителят от днес Марк Маркес се изкачи на десетото място с пасив от 90 пункта спрямо Куартараро. Оливейра, за когото това е третото поредно влизане в челната двойка в надпревара от кралския клас се намира на седмата позиция с изоставане от 57 точки.
Битката за титлата в MotoGP продължава следващата седмица на „Ассен“ в Нидерландия, където се очаква фаворити за победа да бъдат пилотите на Yamaha и в частност Куартараро.