Лошите резултати на Мерцедес в тестове са резултат на използвани двигатели с намалена мощност
На пръв поглед предсезонната подготовка в Бахрейн за стартиращия на 28 март сезон 2021 във Формула 1 на тоталния хегемон Мерцедес е пълен провал. Новият болид се развали още след първата обиколка и не постигна очакваните резултати на пистата. Заради нетипичните за тях проблеми с новия W12 седемкратният световен шампион Люис Хамилтън и съотборникът му Валтери Ботас успяха да направят едва 304 обиколки, или 1645 километра.
В сравнение с първенците в тази класация Алфа Таури и Алфа Ромео, които завършиха изпитанията в Бахрейн с по 422 тура, което се равнява на 2284 километра, германците отстъпиха сериозно.
По отношение на чистата скорост обаче започва да се разпространява едно и също мнение от страна на всички конкуренти на шампионите. А именно, че те са карали и в трите тестови дни с новите си двигатели, но с намалена мощност. По изчисления на инженерите от конкурентните им отбори, които следят как се представят останалите, се стига до заключение, че от Мерцедес са намалили крайната мощност на задвижващите си единици с 50 конски сили.
Една от причините се смята, че е проблемната скоростна кутия, която се развали в болида на Ботас веднага след първата обиколка в първия ден в Бахрейн, а след това същият проблем се появи и при Себастиан Фетел, чийто нов отбор Астън Мартин ползва трансмисии, произведени от Мерцедес.
Другата е по-конспиративна – от германския отбор са предпочели да скрият истинската скорост на новия W12 от преките си конкуренти и да подготвят болида си за старта на сезона с Гран При на Бахрейн с помощта на компютърно симулирани предполагаеми времена.