Audi Q3 Sportback те гледа. Точно както ти него

Когато Audi представиха Q3 през 2011 година, попадна в свят, в който SUV-овете все още не бяха чак толкова модерни. Сегментът беше по-скоро бутиков и привличаше клиенти, които освен, че знаеха точно какво търсят, бяха наясно и къде ще го намерят. Днес, няколко години и малки технологични революции по-късно, те са навсякъде и всеки ги иска. Малки, големи, компактни, премиум и кросоувър, в ярки цветове, все повече на предно и дори кабрио, средностатическият потребител купува автомобил за града, с който да може да излезе извън него.

Както през 2011-а, така и сега, Audi имат отговор за желанията на всеки свой клиент, който прекрачи прага на шоурума им. В края на 2018 година представиха второто поколение на Q3, а наскоро и Sportback версията му. Вдъхновена от улицата, и като че ли създадена, за да я гледаш на фона на града, тя те кара да се замислиш дали не е време да започнеш на спортуваш сериозно. Чертите й са предизвикателни, погледът й е някак обвинителен, а поведението й на пътя е много Audi. Окачването, особено ако е адаптивното, поема доста от неравностите и прави преминаването по павета не толкова болезнено. Стандартното оборудване включва progressive steering - електромеханично кормилна система, която подобрява поведението на пътя особено в града, защото рейката позволява вариране на съотношението в зависимост от ъгъла на завиване, т.е колкото по-голям е той, толкова по-малко е съотношението и воланът става по-директен. При ниска скорост Sportback е много маневрен, а при висоска - не чак толкова, което те кара да се чувстваш много по стабилен. С тяло на SUV и coupe едновременно, Q3 Sportback е доста маневрен по малките улици в града и онова усещане, че едва ли не излизаш от кадър с размерите си, липсва. Системите му също помагат да се чувстваш на място навсякъде - стандартното му оборудване включва lane assisst, който ти побутва леко волана, ако излезеш от лентата без да си подал мигач, side assist вижда и в сляпата ти зона, а pre sense пък те пази от челен удар, следейки с камерите си пътя и пешеходците пред теб. Ако усети някаква нестабилнсост на пътя, системата автоматично затяга коланите на предните седалки, затваря прозорците и плъзгащия се покрив (ако има такъв) и включва аварийните светлини, за да предупреди задната кола. Това става, ако ESC системата засече активно спиране от страна на водача или пързаляне. Допълнително може да се поръча адаптивен cruise assist, който може да е активен до скорост от 200 км/ч и комбинира функциите на адаптивния cruise control, assist-a за задръстване и активния lane assist. Работи със S tronic кутията и MMI navigation plus. Когато пристигнете, накъдето сте тръгнали, вашият Sportback може да поеме и паркирането - с 360 градусови камери, той може да маневрира и сам, а от вас ще поиска само да подавате леко газ и да натискате спирачката. Ако пък излизате назад от паркомястото, системата ще се оглежда вместо вас, иако засече друга кола или пешеходец, ще активира спирачката. Всички тези системи правят красивия Sportback една наистина сигурна кола, която може без проблем да поеме ролятан на семеен автомобил. От теста на NCAP Q3 има пет пълни звезди, защото осигурява 95% сигурност за пътниците на предните седалки, 86% за децата на задните и 76% за пешеходците. Да сложиш детето в столчето отзад е много удобно заради височината и широко отварящите се врати, а и Isofix е част от стандартното оборудване за модела. До него може да сложи още едно столче и между тях да се събере голяма чанта за багаж или дори не много висок човек. Багажникът също е достатъчно голям да побере детска количка и прилежащия й багаж, има и мрежа на долната кора, която помага за подреждането на нещата. Колкото до интериора, той също е леко спортен и създава усещането, че някой е помислил за всичко, което ще докоснеш. Таблото и вратите са изваяни и не ограничават движенията ти вътре, а спортните седалки са много удобни за дълъг път и могат да се облекат и в алкантара. Инфо-развлекателната система е в центъра на всичко, но без да те разсейва от пътя, защото е с touch display. Има амбиентно осветление с избор на цвят, което оценяваш истински, когато пристигнеш, детето е заспало на задната седалка и искаш да го пренесеш до вкъщи без да се събуди от лампата. Дигиталното табло е част от базовото оборудване, а допълнително може да се добави Audi virtual cockpit. С приложението myAudi можеш да свържеш телефона и автомобила още по-добре, а с Wi-Fi hotspot да облекчиш разхода на MB-и и да правиш Zoom, hangout или каквито други meeting-и се наложи без да излизаш от колата. Когато ти свърши батерията от сърфиране и работа, оставяш телефона да се зарежда с QI (ако поддържа) във Phone box-a или да го вържеш с USB. Да, има и RS версия с 2.5-литров TFSI и 400кс, но за нея друг път. За "обикновения" Sportback Audi предлагат 2.0-литров TDI със 150 к.с. или 190 к.с, който може да се комбинира с механична кутия, ако не държите на S tronic (опция само за по-слабата версия). Бензиновата възможност е 2.0-литров TFSI, който има и по-мощен вариант с 230 к.с. След като приключите с избора на двигател, може да се съсредоточите върху озвучаването, където отговорът е: "да, заслужава си да си вземете Bang&Olufsen". Интериортът и без това те обгръща и те кара да се чувстваш като в кокпит, а когато добавиш и премиум озвучаване, дори най-досадното задръстване може да се превърне в приятно прекарано в колата време.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти