Франц Тост: Философията във Ф1 е старомодна
Шефът на отбора на Алфа Таури Франц Тост коментира сагата около така наречените „Розови мерцедеси“, с които тимът на Рейсинг Пойнт се състезава през тази година. За разлика от по-голямата част от мненията в падока, австриецът смята, че на отборите трябва да им бъде разрешено да купуват по-голям брой различни част и своите съперници.
„Моето лично мнение е, че отборите трябва да купуват повече части от другите тимове. Защо? Защото философията, че всеки отбор трябва да е конструктор е старомодна. Знам, че традиционалистите във Ф1 казват, „Трябва да сме конструктори, всеки отбор трябва да е сам за себе си“, въпросът е как се финансира всичко това? Достигнахме такова ниво да представяне от техническа гледна точка, в която топ отборите имат толкова добра инфраструктура, че тяхното настигане от сегашните отбори или нови такива е почти невъзможно. А харчиш милиони. За какво? Питам, защо всеки отбор трябва да има собствен въздушен тунел и 500-600 служители? Окей, сега ще бъде въведен таван на разходите. Но без значение, моето мнение е, че харчим твърде много пари, особено в сегашния икономически климат. Но такива са правилата. Лично аз си спомням дните когато ние влязохме във Формула 1 като Торо Росо и използвахме едногодишни болиди на Ред Бул, и бюджетът ни беше тройно по-малък“, коментира Тост.
Той също така постави под въпрос намеренията на Международната автомобилна федерация (ФИА), за забрана на копирането на чужди идеи чрез изучаването на снимки и „обратното инженерство“.
„Не можеш да забраниш на отборите да правят снимки на чуждите коли. Това е толкова старо, колкото и Формула 1. Въпросът сега с тези спирачни канали (които Рейсинг Пойнт използват и силно наподобяват миналогодишните на Мерцедес), разбира се, не можеш да направиш снимки от вътрешната страна, на всички малки части вътре, докато колата е на пистата. Това означава, че те са получили тези части и там настава въпроса за интелектуалната собственост, но това друг го решава. Според мене това ще е нещо, което Спортният арбитражен съд (CAS) ще трябва да реши“, завърши австриецът.
Припомняме, че по време на наложената от коронавирус пандемията пауза в шампионата, отборът на Ферари предложи връщането на клиентските автомобили за първи път от 2008 година насам. Целта на това предложение бе именно да се гарантира оцеляване и на малките отбори като им се спестят големите разходи за разработка. В същото време, това щеше да направи и битката в челото на колоната по-оспорвана, тъй като на стартовата решетка потенциално ще се нареждат повече автомобили с реалистичен шанс за победа. Идеята обаче бе бързо отхвърлена от съперниците на „Черните кончета“.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg