Андреа Довициозо с втора поредна победа в ГП на Австрия в MotoGP
Пилотът на Ducati Андреа Довициозо продължи перфектната серия на италианския производител на "Ред Бул Ринг", след като записа своята втора поредна и общо трета победа в Гран При на Австрия в клас MotoGP. Втори на подиума се класира Жоан Мир със Suzuki, който успя да мине пред пилота на Pramac Ducati Джак Милър с перфектна маневра в последните два завоя на надпреварата.
Състезанието в Австрия бе белязано от жесток инцидент между Йоан Зарко (Avintia Ducati) и Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT) на трети завой, като това доведе до временното спиране на състезанието. Двамата пилоти бяха в съзнание след инцидента, като единствено Морбидели посети медицинския център на трасето за по-обстоен преглед.
След прегледи, на които все пак бе подложен и Зарко, двамата пилоти бяха обявени за напълно здрави.
Пилотът на Yamaha Маверик Винялес се поздрави с победа във вчерашната квалификация и потегли от първа позиция, като компания на челната редица му правиха Джак Милър (Pramac Ducati) и лидерът в шампионата Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT).
Маверик Винялес ще потегли първи в ГП на Австрия в MotoGP
Победителят от Гран При на Чехия преди седмица Брад Биндър с KTM потегли едва 17 днес, след слабо представяне в домашната квалификация за неговия отбор.
Надпреварата в Австрия отново пропуснаха шесткратния световен шампион в кралския клас Марк Маркес (Repsol Honda), който все още се възстановява от контузията, която получи в откриващата сезона Гран При на Испания. Компания в лазарета на испанеца прави Франческо Баная (Pramac Ducati), който се контузи по време на първата тренировка в Чехия миналия петък.
Първите трима на стартовата решетка заложиха на различен избор на гуми, като и тримата са с мека задна гума, а Винялес ще заложи и на мека предна, за разлика от него Милър и Куартараро са със средно твърда такава.
Старт на състезанието!Най-добро потегляне направи пилотът на Ducati Андреа Довициозо, който от четвърта позиция се изкачи до второ място зад Милър, докато Винялес е шести, след като загуби позиции от милър, Довициозо, Пол Еспаргаро (KTM), Жоан Мир (Suzuki) и Алекс Ринс (Suzuki).
Във втората обиколка Ринс допусна грешка при спирането за третия завой, която го смъкна до 11 позиция. В края на същия тур Пол Еспаргаро се опита да изпревари Довициозо за втората позиция на деветия завой, но атаката му бе науспешна.
Зад него продължиха да се движат Мир, Винялес, Куартараро, Морбидели и Валентино Роси (Yamaha), които оформяха челната група.
Четири обиколки след старта, Еспаргаро се справи с Довициозо, но италианецът веднага се пробва да приложи преса, която обаче не бе успешна.
В шестата обиколка Куартараро изтърва спирането за четвъртия завой и се смъкна до 22-та позиция, а в нейния край Еспаргаро успя да мине и пред Милър, с което изведе KTM на лидерска позицив в тяхната домашна надпревара.
Зад испанеца битката за останалите две места на подиума продължи да е напечена, като в нея активно участие взеха Милър, Довициозо и Мир, като тримата изоставаха с 0.5 секунди от Еспаргаро и бяха на почти 0.7 секунди пред Мигел Оливейра (Tech 3 KTM).
Червен флаг! Жесток инцидент на спирането за трети завой между Морбидели и Зарко разпръсна множество отломки по пистата, което принуди орагнизаторите да прекратят състезанието в девета от общо 28 обиколки.
Двата мотора летяха толкова опасно, че Роси и Винялес се разминаха на косъм от това да бъдат пометени от тях на изхода от третия завой.
Инцидентът между Морбидели и Зарко много напомни за този между Такума Сато и Ник Хайдфелд във Формула 1 от 2002 година на същото трасе.
Състезанието бе рестартирано като стартовата решетка бе базирана на класирането в края на осмата обиколка, а новата състезателна дистанция бе само 20 тура.
Това постави на пол позиция Пол Еспаргаро, като до него на първата редица застанаха Довициозо и Милър. Зад тях бяха Мир, Оливейра и Винялес, а на третата редица се наредиха Роси, Ринс и Биндър.
Старт! Милър поведе след първия завой, но Еспрагаро успя да го изпревари на третия, докато трети остана Довициозо. Зад италианеца бяха двете Suzuka-та, от които Ринс бе по-напред. В шестата крива Милър изненадващо атакува лидера и бе водач в края на първата обиколка.
Винялес направи много слаб старт и в началото на втората обиколка се бе смъкнал до 20-та позиция. В същото време Биднър атакува Роси за седмото място, като двамата излязоха от очертанията на девети завой и това коства още една позиция на Доктора.
След рестарта, Пол Еспаргаро нямаше същото темпо, като това, с което испанецът разполагаше преди червения флаг, като в третия тур след подновяването на надпреварата той загуби позиция и от Довициозо. А отпред Милът вече бе отворил преднина от близо секунда.
Смъкването на Пол Еспаргаро след подновяването продължи, като в шестата и седмата обиколки пилотът на KTM бе изпреварен от своите сънародници Ринс и Мир, но все пак успя да си върне позицията спрямо второто Suzuki на правата между първи и трети завои.
В челото Довициозо настигна Милър, като към двама много бързо се присъедини и Ринс, докато Мир най-накрая успя да се справи с Еспаргаро в осмия тур.
Разочарованието на Еспаргаро след рестарта бе завършено, след като в деветия тур той и Оливейра отпаднаха от надпреварата след инцидент на четвъртия завой. Първо Еспаргаро допусна грешка и изтърва спирането за завоя, след което се опита да се върне на състезателна линия, но на същото място бе португалският пилот и това доведе до катастрофата между двата мотора на KTM.
Само обиколка по-късно Ринс направи опит за атака срещу Довициозо за лидерската позиция на шести завой, но предната му гума не го задържа и пилотът на Suzuki напусна надпреварата. Това остави в челната група Довициозо, Милър и Мир, като зад тях се движеше победителят от миналата седмица Биндър. Разликата между KTM-а и челото бе само 2.7 секунди при оставащи седем тура.
Пети зад южноафриканеца се движеше Роси, който бе подложен на твърда преса от японеца Такааки Накагами (LCR Honda), но удържа фронта. Седми се движеше Данило Петручи (Ducati), който имаше комфортна преднина пред Куартараро, Икер Лекуона (Tech 3 KTM) и Алейш Еспаргаро (Aprilia).
В челото Довициозо продължи да води пред Милър и Мир, като тримата потдържаха преднината си пред Биндър на над 2.5 секунди. Италианският пилот на Ducati дори бе способен до отвори преднина от над 0.5 секунди пред Милър и Мир четири тура преди финала.
Във втората половина на колоната Винялес тихомълком се бе изкачил до 10-та позиция, след слабия си втори старт.
В началото на последния тур, Довициозо имаше комфортна преднина пред Милър и Мир, които щяха да решат спора за второто място в последните завои.
Следващият старт в MotoGP ще е за Гран При на Щирия следващата седмица, като то ще се проведе отново на "Ред Бул Ринг".