Това е Себастиян Фетел

Пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел заяви, че не е разбрал веднага след пресичането на финала, че е спечелил първата си световната титла в Гран при на Абу Даби. Най-младият шампион във Формула 1 призна, че от тима не са му дали ясна представа къде се намира основният му претендент Фернандо Алонсо от Ферари, за да не го затормозяват. Също така по време на надпреварата на пистата "Яс Марина" няколко пъти Себ проверяваше радиосигнала с бокса, защото имаше проблем с него.

Номер: 5

Роден на:

03/07/1987 в Хепенхейм (Германия)

Ръст:

1,74 м

Тегло:

64 кг

Семейно положение:

Неженен

Деца:

Няма

Хоби:

Сноуборд, Колооездене, Плуване, Фитнес

Любима храна:

Паста

Любима напитка:

Ред Бул

Любим изпълнител/музика:

Поп, Рок

Състезателна кариера:

Картинг (1995-2002) 2-ро място в германската Формула БМВ (2003) Шампион в германската Формула БМВ (2004) 5-то място в Евросериите Формула 3 (2005) 2-ро място в Евросериите Формула 3 (2006) 2 победи в световните серии Рено (2006)

Участия:

62

Дебют във Формула 1:

Гран при на САЩ 2007 (Индианаполис)

Кариера във Ф1:

- Тест-пилот на БМВ-Заубер (2006-2007) - 1 състезание за БМВ-Заубер (2007) - 7 състезания за Торо Росо (2007) - Торо Росо (2008)

- Ред Бул (2009-2010)Победи: 10Първа победа: 2008 Гран при на Итаия (Монца) Най-добро класиране в Гран при: 1Подиуми: 19Първи пол-позишън: 2008 Гран при на Итаия (Монца) Най-добра стартова позиция: 1Точки: 381Първа точка: 8-мо място с тима на БМВ в Гран при на САЩ (Индианаполис) - 17.06.2007 - 1 точкаСветовни титли: 1Най-добро крайно класиране в първенството: 1 място с 256 точки (2010)Официален уеб сайт: www.sebastianvettel.de

ГОДИШНА ЗАПЛАТА В РЕД БУЛ: 6 000 000 евро  

Роденият на 3 юли 1987 година Себастиян Фетел е определян от мнозина специалисти като логичният наследник на големия Михаел Шумахер. Фетел е най-голяма германска надежда във Формула 1, особено след представянето му за БМВ-Заубер, където той дава най-добро време още в първата свободна тренировка в Турция през 2006 година. Силното му представяне в състезанията в Азия с тима на Торо Росо до голяма степен затвърждават това мнение за младия талант.

Състезателната кариера на Фетел започва през 1995 година с картинга. Там германецът стига до поредица от успехи, което го води до Формула БМВ през 2003 година, където веднага стига до второто място в крайното класиране. През следващата година вече Фетел не може да бъде спрян и с 18 победи от 20 състезания си осигурява титлата по такъв убедителен начин, с който поставя рекорд, ненадминат и до днес.

През 2005 година, Фетел започва да се състезава в Евросериите Формула 3, където обаче има някои трудности в началото. Въпреки това е избран за най-добър дебютант и завършва на пето място в крайното класиране. През 2006 година, се бори до последното състезание с Паул ди Реста за титлата, но в крайна сметка не успява да стигне до нея. Междувременно печели две победи в световните серии Рено, паралелно с ангажиментите си като тест-пилот във Формула 1.

Още в първия си сезон като трети пилот на БМВ-Заубер, германецът получава шанс да се състезава след тежкия инцидент на Роберт Кубица в Канада. На "Индианаполис" в САЩ, Фетел се класира на осмо място и по този начин се превръща в най-младия пилот, спечелил точки във Формула 1. През юли Фетел е освободен от БМВ, след като става ясно, че Торо Росо търси заместник на Скот Спийд. Така от състезанието за Гран при на Унгария младокът става основен пилот на италианския тим.

Без съмнение притежаващ потенциала на бъдеща звезда, Фетел влиза в един отбор с Бурде за дебютния си сезон, който се оказва невероятен. Себастиан доказа, че е един от големите играчи за сезона. Благодарение на спортният му дух, той финишира пред Хамилтън в последното състезание в Бразилия и за малко да провали сезона на британеца. Фетел се състезаваше за себе си и заради обстоятелствата на пистата, бе много бърз на "Интерлагос". Това обаче е резултат от първоначалните неуспехи на младока. След инциденти в първите пет състезания, германецът не съумя да отбележи дори точка.

Отборът на Торо Росо започна сезона с подобрена версия на STR02 преди да покажат болида вдъхновен от Ред Бул в Монако. В Монте Карло Фетел записа пето място. Последваха още точки, но кулминацията бе първото му място на "Монца". В Италия Фетел бе страхотен и спечели заслужена победа, като не остави никакъв шанс на своите конкуренти.

Шампионатът за Себастиан завърши с още три класирания в точките. В крайното класиране, младокът се нареди осми с 35 точки. Освен това, той успя да вкара отбора си на шеста позиция при конструкторите пред тима-майка Ред Бул. Фетел направи голямо впечатление на целият свят и през 2009 година се присъединява към Марк Уебър в Ред Бул. Не е ясно още дали е бъдещ шампион, но със сигурност Фетел е в супер форма.

През 2009 година, Себастиан Фетел премина в Ред Бул след изключително успешен сезон 2008. Новата кампания бе повече от успешна за Ред Бул. Фетел спечели четири състезания и се бореше до Гран при на Бразилия с Дженсън Бътън за титлата. Себастиан остана разочарован, но заяви, че скоро ще успее да спечели титлата. Фетел е един от главните претенденти през сезон 2010, но ако искат да надградят успехите му от 2009 от Ред Бул ще трябва да му предоставят и добра кола.  

През 2010 година Ред Бул доминираха във Формула 1, а Фетел и Уебър бяха в открит конфликт след катастрофата помежду им в Турция. В крайна сметка, отборни заповеди в Ред Бул нямаше и германецът стана най-младият шампион в историята на Гран при.

АКТУАЛНИ СНИМКИ ОТ АБУ ДАБИ И ФОТОГАЛЕРИЯ ТУК! 

ВИДЕО ОТ ФИНАЛА НА СЕЗОН 2010 ТУК!

ВИДЕО СЪС СЛУЧКАТА МЕЖДУ АЛОНСО И ПЕТРОВ СЛЕД ФИНАЛА В АБУ ДАБИ ТУК!

 

 

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти