Хамилтън унищожи Фетел 5 обиколки преди финала, печели лудостта в Китай (видео)
Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън показа супер класа и спечели лудата надпревара за Гран при на Китай, 3-ти кръг от шампионата. 5 обиколки преди финала в Шанхай, британецът издуха световния шампион Себастиан Фетел с Ред Бул, след като имаше стратегия с 3 спирания, а германецът бе с 2 и в последните обиколки бе много по-бавен с износените си гуми. Битката между Фетел и Хамилтън в последните обиколки бе страхотна и ще остане в историята на Формула 1, като една от най-драматичните. Трети в Китай финишира Марк Уебър с Ред Бул, а четвърти завърши Джeнсън Бътън с другия Макларън. Карането на Уебър също е изумително, защото на старта австралиецът бе едва 18-ти.
Победата на Хамилтън e още по-сладка, след като преди старта на състезанието имаше сериозни проблеми с колата си. В продължение на около 20 минути, двигателят в болида на британеца не искаше да запали. Едва 20 секунди преди определното от правилата време за излизане от гаража на пистата, Хамилтън успя да застане на стартовата решетка. Дори имаше опасност от пожар в бокса, заради разляло се гориво от болида.
В хода на състезанието, Хамилтън изпревари безапелационно съотборника си Бътън на първия завой, а по-късно "изяде" Маса и Розберг. След серия от изпреварвания и много добър старт, Люис показа защо е смятан за един от най-добрите във Формула 1.
ВИДЕО ОТ БИТКАТА МЕЖДУ БЪТЪН И ЛЮИС ТУК!
ХАМИЛТЪН СРЕЩУ ФЕТЕЛ В КИТАЙ ТУК!
ETO И ВИДЕО КАК БЪТЪН МИНАВА ПРЕЗ БОКСА НА РЕД БУЛ! Състезанието за Фетел започна слабо, след като той не успя да направи най-добрия старт и бързо бе изпреварен от Дженсън Бътън и Люис Хамилтън с Макларън още на първия завой. През по-голямата част от първите няколко обиколки, Себастиан трябваше да отразява атаките на Нико Розберг, който също започна състезанието отлично. До края на първия стинт, първите трима бяха на около 2 секунди един от друг и поддържаха почти идентично темпо. Тогава Мерцедес решиха да вкарат Розберг в бокса за свежи гуми и в 12-та обиколка Нико влезе в пита. Благодарение на хаотични няколко обиколки от страна на първите трима, Розберг успя да накара стратегията на Мерцедес да заработи, в момента щом първите влязоха за нови гуми.Сликовете Пирели на болида на Хамилтън бързо започнаха да губят качествата си и Фетел се добра до второто място. След това Бътън и Фетел влязоха едновременно в бокса, като Дженсън спря за секунда пред гаража на Ред Бул, който обърка за свой. Комичната ситуация бързо бе коригирана и двамата застанаха на правилните места, за да могат техните гуми да бъдат сменени. Малко по-бързата работа на механиците на Ред Бул си каза своето и Себастиан успя да излезе пред своя съперник. С началото на втория стинт, първи излезе Розберг, следван на 5 секунди от Фетел, трети Бътън, четвърти Маса и пети Хамилтън.
Докато Розберг и двамата пилоти на Макларън бяха решени да използват стратегия с три спирания в бокса, Фетел и Маса спряха за гуми само два пъти. Въпреки всичко, след второто си влизане в бокса, Себастиан и Фелипе бяха четвърти и пети, зад Розберг и двамата пилоти на Макларън и успяваха да поддържат силно темпо, без да позволяват на първите трима да се откъснат напред. Хамилтън направи своето спиране в бокса, 16 обиколки преди финала и започна своя щурм към първото място.
Първият изпреварен от Люис по пътя му към върха бе Маса, който вече се затормозяваше с износените гуми. След това дойде ред и на Фетел. Германецът имаше проблеми с радиото, неработещ КЕРС и свръх износени гуми. Въпреки всички тези негативи, той успя да задържи Хамилтън зад себе си в рамките на няколко обиколки, но по-доброто сцепление на Макларъна си каза своето и няколко тура преди финала, Люис излезе на първо място. В последните обиколки, сякаш от нищото Марк Уебър успя да си проправи път напред изпреварвайки Розберг и Бътън в последните обиколки на Гран при на Китай, достигайки до подиума, след като стартира от 18-то място.
Четвърти завърши Бътън, а зад него, на пета позиция остана Нико Розберг с Мерцедес. Фелипе Маса отново бе по-добрият пилот на Ферари, но трябваше да се задоволи с шестата позиция днес. Неговият съотборник Фернандо Алонсо завърши седми, като в последните завои се защитаваше от набезите на Михаел Шумахер. В крайна сметка седемкратният шампион остана осми. Девети се нареди Виталий Петров с Рено, а топ 10 оформи Камуи Кобаяши със Заубер.По-назад останаха Пол ди Реста с Форс Индия, Ник Хайдфелд, който в последните обиколки претърпя лек сблъсък, Рубенс Барикело с Уилямс, Себастиен Буеми с Торо Росо и другият пилот на Форс Индия Адриан Сутил. 16-ти остана Хейки Ковалайнен с Лотус, който успя да задмине пилотът на Заубер Серхио Перес и състезателят на Уилямс Пастор Малдонадо. 19-ти остана Трули, а 20-ти Жером Дамброзио. Последните три места бяха за Тимо Глок с Върджин, както и двамата пилоти на Испания Рейсинг Нараин Картикеян и Витантонио Лиуци.
КЛАСИРАНЕ ПРИ КОНСТРУКТОРИТЕПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА ГРАН ПРИ НА КИТАЙ ОТ:
Петък (15 април)05:00-06:30 часа - Първа свободна тренировка09:00-10:30 часа - Втора свободна тренировкаСъбота (16 април) 06:00-07:00 часа - Трета свободна тренировка09:00-10:00 часа - КвалификацияНеделя (17 април)
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg