Не всички в Мерцедес подкрепят решението на Браун

Гран при на Малайзия освен всичко друго, беше и състезание между съотборници. Освен големия спор около изпреварването на Фетел, в неделя станахме свидетели и на други отборни заповеди - в Мерцедес. Люис Хамилтън финишира на подиума, а неговият съотборник Нико Розберг остана четвърти, защото не получи разрешение да изпревари новодошлия в отбора си колега. Розберг на няколко пъти попита дали може да изпревари Люис, който пестеше гориво, за да финишира втори, но отговорът на Рос Браун беше негативен.

След това на подиума Хамилтън призна, че му е неудобно да финишира трети и според него, Нико е трябвало да е на негово място. Розберг казал на стратегиста Браун по радиото "Запомни това".

Новодошлите в отбора директори Ники Лауда и Тото Волф също не излязоха доволни. "От спортна гледна точка, беше грешно. Трябваше да пуснат Розберг да мине. Трябва да говорим с Рос, да видим дали тази стратегия ще се използва отсега нататък", заяви Лауда. Волф също се присъединява към мнението на австриеца. "Това не е нещо, което искам да виждаме".

Браун, чиято роля на шеф на отбора е заплашена от двамата австрийци и от вероятното пристигане на Пади Лоу от Макларън, защити отборната заповед основавайки се на факта, че Розберг също е имал малко гориво.

Розберг отрече подобно твърдение: "Не се налагаше да пестя гориво. Всичко беше наред. Ще поговоря с Рос и ще помислим дали това наистина беше правилното решение". Обосновката на 27-годишният пилот е, че с гуми в добра форма и резервоар с гориво, е можел да преследва водещите Ред Бул.

Според световния шампион за 1996 Деймън Хил, Нико е можел "поне да притисне Ред Булите, за да имат те проблеми с гумите". Розберг допълва: "Не знам дали щях да ги стигна, но в този момент усещах, че мога. Справях се добре и ми се щеше да видя докъде мога да стигна".

Според Хелмут Марко, решението на Мерцедес е демонстрирало позицията на отбора спрямо пилотите си и кой е номер едно в екипа. Розберг отрече подобно предположение: "Разбирам какво впечатление създава ситуацията. Сигурен съм, че ако аз бях отпред, решението щеше да е същото".

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти