Алонсо се готви за "Нюрбургринг" (видео)
В неделя пилотите ще се подредят на стартовата решетка на прочутата писта "Нюрбургринг" за 60-ото издание на Гран при на Германия. Ферари се подготвят за едно от "исторически най-успешните състезания за Скудерия". Между последното състезание във Великобритания и деветия кръг от шампионата отборите имат само седмица за подготовка, като състезание от Ф1 на тази писта не е имало от 2011 насам.
"Честно казано, с многото въпросителни около представянето на F138 след "Силвърстоун", една почивка не би ни се отразила зле", смята спортният директор на Ферари Масимо Ривола. "Не говорим за някакви дребни детайли, а за значителни предизвикателства, с които трябва да се справим, така че щеше да е хубаво да разполагаме с малко повече време за анализ. Но във Формула 1 е така".
В сравнение със "Силвърстоун", пистата "Нюрбургринг" е по-сложна в техническо отношение - с редуващи се бързи и бавни завои. Като цяла, трасето е по-бавно, с не толкова абразивна повърхност. Затова Пирели са избрали медиум и меките смеси. Въпросът за гумите ще продължава да стои на дневен ред в падока и според Ферари, случилото се миналия уикенд, със сигурност не трябва да се повтаря: "Това, което видяхме на "Силвърстоун", ни кара да се замислим за сигурността на пилотите. Тестът за млади пилоти, насрочен за 17-19 юли на "Силвърстоун", ни дава идеална възможност да направим нещо по въпроса. Ще е важно да се възпозлваме от нея, за да опитаме нещо ново. Тестът ще е се проведе със състезателните пилоти, защото няма да има смисъл да слагаме новобранци в болида, които нямат необходимия опит и не могат да ни дадат достатъчно полезна обратна връзка", обяснява Ривола. Колкото до предвижданията за състезанието в неделя, отборът не може да отговори с точност: "Идваме в Германия прекалено рано, независимо от предишните ни добри постижения тук. Трудно е да се каже дали ще сме конкурентни, защото с новите подобрения, с които обикновено идваме, неизвестните фактори стават много. Със сигурност ще е по-топло, отколкото във Великобритания, но не говорим за температури като в Малайзия. Някои части от пистата ще пасват на колата ни, но например последният завой, няма. Няма да е лесно да отговорим на темпото на Ред Бул и Мерцедес, но ще се стремим към това. Искаме да печелим всяко състезание, но трябва да сме реалисти. Ще се опитаме да затворим разликата в квалификацията. Ако успеем да се подредим в челото, ще си позволим да сме оптимисти за неделя".
Снимка: Getty Images
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg