Форс Индия: Няколко отбора решиха да се съсредоточат върху победата на всяка цена

Форс Индия се прибраха от шестото Гран при за сезон 2013 с 12 точки. Миналата година от същото състезание изкараха половината от този резултат. Така отборът продължава с доброто представяне от старта, който засега им осигурява стабилното пето място в класирането при конструкторите - пред Макларън, Торо Росо и Заубер. Тазгодишният им VJM06 се доказва като конкурентен на всякакви писти, а двамата пилоти Адриан Сутил и Пол ди Реста са на 8-о и 11-о място при пилотите. Затова шефът на отбора и изпълнителният директор Виджай Маля са обнадеждени за оставащата част от 2013, а дори и след това.

В Гран при на Монако само три отбора успяха да влязат и с двете си коли в зоната на точките - Мерцедес, Ред Бул и Форс Индия. Маля е доволен от представянето на отбора и се радва, че пилотите му са финиширали пред Ферари, Макларън и Лотус. На въпроса къде смята, че се намира Форс Индия в момента, Виджай Маля обяснява: "Ние сме малък отбор, а се бием в следващата категория. Много сме отдадени на работата си и е факт, че с всяка година ставаме все по-добри. 44 точки от 6 състезания - това е най-добрият старт на сезон в историята на отбора. Не можем да мечтаем за повече. Ще запазим скоростта си на развитие и ще подобряваме колата, за да остане още по-конкурентна. Надяваме се да успеем да стигнем до няколко подиума. Догодина с новия двигател и с новия ни партньор Мерцедес, се надяваме на още по-силни резултати".

Догодина в сила влизат новите правила за двигателите, но подготовката за тях вече е в разгара си. Всички говорят за надеждност, пари, сделки и се усеща известна тревожност. Шефът на Торо Росо Франц Тост изрази притесненията си, че новите двигатели ще струват двойно, спрямо сегашните. Маля допълва: "Със сигурност. От една страна ФИА и ФОТА решиха, че трябва да намалим разходите във Формула 1. Но вместо да правят това, един или два отбора решиха да се съсредоточат върху победата на всяка цена, а не върху стабилността на спорта. Така че няма ограничения за ресурсите, даже напротив - разходите растат. Независимо дали носителите на рекламни права, ФИА или самите отбори, важно е всички важни  заинтересовани страни да се съберат и да намерят приложимо решение. Ако искаш само три или четери отбора във Формула 1 с по три коли всеки, нека нещата си останат такива, каквито са си сега. Но мисля, че спортът има нужда и от по-малките независими отбори, затова всички трябва да гледат общия интерес, а не само личния".

Снимка: Getty Images  

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти