Nissan X-Trail, ти ли си?
В първия момент може и да не го познаеш. Ние дори след като прекарахме повече време заедно, продължавахме в мислите си да чуваме: X-Trail, това ти ли си?
Новото поколение смело е решило да скъса родствените връзки с предците си и е амбицирано самостоятелно да търси своя път. Истината обаче е, че Nissan не са рискували нищо повече от това да направят новия X-Trail такъв, какъвто го искат клиентите.
Онзи ръбат офроудър вече няма място на пазара в Европа. Реалността на новата вълна от клиенти изисква все повече комфортни, по-леки, с предно предаване и по-нисък разход на гориво SUV-ове и все по-малко с висока проходимост и задължително задвижване на четирите колела.
Това качество обаче не е напълно пренебрегнато за сметка на по-доброто представяне на асфалт. С помощта на 4Х4 системата X-Trail винаги може да ви извади от сложна ситуация в планината и при тежки зимни условия.
И така, напълно логично, третото поколение X-Trail продължава новата дизайнерска линия на Nissan, с която сякаш за миг японците смениха лицето на компанията си. Големият брат на Qashqai е също толкова неузнаваем отвътре, колкото и отвън.
В интериора грубоватите ръбати форми сякаш отдавна са забравени, всичко е омекотено и предвидено за удобно пътуване. Използваните материали са по-качествени, с което допълнително успешно се внушава усещането за повече лукс от преди. Неизбежният в днешно време мултимедиен сензорен екран, в случая 7-инчов, предлага лесен достъп до всичко, от което имаш нужда на път.
В момента на нашия пазар новият X-Trail се предлага само с един двигател. Той е дизелов с 1.6 литра работен обем, мощност от 130 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Този факт ни звучи малко като думите на Хенри Форд: "Можете да получите Ford модел Т във всеки цвят при условие, че е черен".
Това положение донякъде ще се промени с пускането от следващата година на нов бензинов DIG-T турбо двигател. Отново с 1.6 литра работен обем, но с повече мощност - 163 к.с.
Както стана ясно по-горе, Nissan предлага новия X-Trail с предно и задвижване на двата моста. Предното предаване може да бъде оборудвано и с автоматична XТronic безстепенна скоростна кутия, докато за 4Х4 версията остава само механичната 6-степенна.
ALL MODE 4x4-i системата се контролира от въртящ бутон на централната конзола. От него се избира между режим на две задвижващи колела, автоматичен (AUTO) или Lock режим, предлагащ постоянно задвижване на четирите колела.
При избран автоматичен режим системата постоянно променя разпределението на въртящ момент между предната и задната ос, търсейки максимално сцепление. За трудни условия и при ниски скорости Lock гарантира на новия X-Trail постоянно задвижване на четирите колела.
Въпреки запазените размери третото поколение на X-Trail, създадено на новата Common Module Family платформа от алианса с Renault, е по-просторно. От това и от увеличеното междуосие печелят пасажерите на задната седалка, които получават допълнително място за краката.
Предлагат се и две допълнителни места, с което X-Trail може да вози до седем пътници. Леката диета, свалила малко излишни килограми, и напълно новото окачване помагат на модела да се представя добре по завои и да отговори на очакванията на клиентите. Размери:
Дължина, мм: 4643Широчина, мм: 1820Височина, мм: 1645Колесна база, мм: 2705Маса, кг: 1500-1610
Двигател:
Вид: редови, 4-цилиндров, турбоРаботен обем, куб. см: 1598Макс. мощност, к.с. при об/мин: 130 при 4000Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 320 при 1750
Динамика:
Макс. скорост, км/ч: 186Ускорение 0-100 км/ч, сек: 11,0Среден разход, л/100 км: 5,3Вредни емисии СО2 г/км: 139
Базова цена: 48 590 лв. с ДДС:
Цена на топ версия: 65 080 лв. с ДДС: