Ред Бул в най-тежката криза в историята си (Коментар)

Предсезонните тестове за защитаващия четвъртата си поредна титла в предтоящия сезон 2014 Себастиан Фетел и новия му съотборник Даниел Рикардо бяха прекарани в бокса. Техническите проблеми с двигателя на Рено оставиха шампионите от Ред Бул заедно с отборите, пълни аутсайдери, като темпо и брой обиколки.

Много от конкурентите им и специалистите дори очакват Фетел и Рикардо изобщо да не успеят да стигнат до финала на Гран при на Австралия. В интервютата си четирикратният шампион и дебютантът опитаха да не критикуват отбора си, но в думите им личеше отчаяние.

В началото на седмицата сивият кардинал в Ред Бул Хелмут Марко назова основния проблем, който оставя толкова назад новия RB10 от преките им конкуренти. Той не идва толкова от прегряването и надеждността на новия турбо 1.6-литров двигател на Рено, а от тежкия турбо лаг, или така наречената "турбо дупка".

Това означава много труден за пилотиране болид с неотзивчив при подаване на газ двигател заради забавяне достигането на нужното налягане от турбокомпресора. Когато то бъде достигнато, води до влошаване сцеплението на гумите заради мигновено повишаване на мощността и загуба на време при излизане от завоите.

Отборният шеф на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че отговорните хора в тима няма как да са се превърнали в идиоти за една нощ. Британецът визира пълния провал в опита на инженерите да внедрят турбо двигателя на Рено в новия болид RB10.

"Предсезонните тестове бяха пълен провал за нас. Това обаче изобщо не намалява амбициите ни, които винаги са били да се борим за титлите при конструкторите и пилотите. Обратно, проблемите само ни амбицират", коментира може би най-тежката криза в историята на Ред Бул отборният шеф Хорнер и допълва:

"Не сме се превърнали в идиоти за една нощ. В последните пет години преживяхме най-големите успехи във Формула 1. Записахме рекорди, които никой не бе постигал в историята на нашия спорт. Тези неща не се губят. Те са извоювани от всички хора от нашия отбор, същите гениални служители и сега са с нас и това не е просто някаква статистика. Тези мъже и жени сега са готови да се справят с проблемите. Целта е да се върнем там, където ни е мястото - на върха", завърши той.

До началото на Гран при на Австралия в неделя остават едва девет дни. В Мелбърн, където стартира новата турбо ера във Формула 1 със сезон 2014, ще разберем дали Ред Бул и този път ще успее да се измъкне от проблемите и ще се бори за победата.

Очакваме това по-скоро да се случи, когато керванът дойде в Европа за шестия старт от сезона в Гран при на Испания. Дотогава Фетел и компания ще опитат да минимализират загубите с гонене на максимален брой точки и малко възможни качвания на подиума зад очертаващите се отбори лидери, използващи двигателите на Мерцедес.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти