Peugeot 308 R HYbrid: компактен хечбек с качествата на суперавтомобил
Независимо от типа силует и двигател, PEUGEOT 308 е известен със своето високо качество и гъвкавостта на неговата EMP2 платформа. PEUGEOT Sport разработи нов plug-in бензинов хибрид на същата тази основа. Мощността от 500 к.с. и задвижването на четирите колела отиват отвъд границите на спортните постижения в този сегмент, предлагайки наистина изключителна динамика.
PEUGEOT 308 R HYbrid разкрива и уникален интериорен дизайн с четири индивидуални седалки и елегантни линии, свързани в синьо и черно. Той е изключително компактен, предлагайки перфектен баланс, постигнат чрез качване на хечбека 308 на EMP2 платформата. Елегантният стил и спортна стойка на 308 са напълно разпознаваеми, заимствайки дизайнерските кодове от концепцията Quartz, и изразявайки ги по свой собствен, радикален начин.
Залепен за земята със своите 235/35 R19 гуми, монтирани на следи, разширени с 80 мм, PEUGEOT 308 R HYbrid поглъща пътя. Предната му част е внушителна с изразителните въздуховоди върху капака, острите ръбове и гладки повърхности върху минералната му броня. Радиаторната решетка е с карирана шарка и захранва с въздух иновативния задвижващ тракт с 500 к.с. Страничните въздушни отвори приютяват LED мигачите, докато в централния се откроява емблемата 308 R Hybrid.
PEUGEOT 308 R HYbrid е облечен във впечатляващо наситено синьо, разработено с флуорисцентни пигменти и стъклени частици. Този цвят напомня както за хибридния задвижващ тракт, така и за цвета, запазен за френските състезателни автомобили. На задните врати, синьото е съчетано с матово черно, придавайки различна интерпретация на чистите линии на автомобила, запазена марка за най-екстремните автомобили от PEUGEOT. В задната част 308 R HYbrid е съществено снижен, дори радикално. Задната стойка подчертава пътното поведение на автомобила, докато тесен спойлер над вратата на багажника подсилва аеродинамиката. Има броня с два въздухоотвора, които помагат за поддържане на ниска температура на батерията, като извличат топлия въздух навън. Въздухоотворите и праговете са украсени с бял материал, наподобяващ керамика, подчертаващ динамичния характер на автомобила.
Впечатляващият нтериор е структуриран от издължена централна конзола и четири дълбоки седалки. Избраните материали и цветове ясно заявяват целта на PEUGEOT 308 R HYbrid: динамика. Тапицерията на тавана e в антрацитен цвят. Седалките, тип "корито", са тапицирани в светлобежова патинирана кожа. В истинската спортна традиция, интериорът е завършен с червени елементи, особено около циферблатите, централния маркер на волана и централната конзола.
За пръв път в историята PEUGEOT 308 R HYbrid възприе комплект от материали, които са от гамата, запазена обикновено само за концептуалните автомобили. Следователно арматурното табло е покрито с материал, произведен с помощта на цифрова техника за тъкане. Този иновативен материал може да се използва за производството на големи, комплексни части, които са меки на допир, но без нужда от пяна, което олекотява автомобила. Този материал се използва за панелите на вратите заедно с черна кожа и същата светлобежова патинирана кожа като на седалките.
Благодарение на иновативната архитектура на PEUGEOT i-Cockpit, водачът е в пълен контрол на 500-те конски сили, генерирани от задвижващия тракт. Компактният волан, облицован с перфорирана кожа и носещ надписа 308 R HYbrid, позволява прецизно позициониране при взимане на завои. Планките на волана са ви „под ръка", давайки на водача контрол с пръстите на ръцете върху 6-степенната скоростна кутия. А head-up дисплеят осигурява цялата свързана с шофирането информация, без да се налага да сваляте очите си от пътя.
И накрая, двата бутона на централната конзола позволяват на водача да следи механиката. Първият активира мощната задвижваща система, докато вторият дава достъп да четирите режима на движение.
Разработването на PEUGEOT 308 R HYbrid бе поверено на PEUGEOT Sport. Tе бяха предизвикани да разработят ефикасен бензинов plug-in хибрид, интегрирайки го в EMP платформата и поставяйки нови граници по отношение на динамика и производителност.
PEUGEOT Sport се позова на своя технически опит и успешни постижения на състезателната писта, за да определи характеристиките на всеки компонент, както и идеалната му позиция. По този начин задвижващата система комбинира три източника на мощност, всеки от които задвижва автомобила независимо от останалите:
4-цилиндровият 1.6L THP 270 S&S двигател е с най-високата специфична мощност в света за мотор с подобен размер, Електрически мотор с мощност 85 kW / 115 к.с., свързан към 6-степенна скоростна кутия, Електрически мотор със същите характеристики върху задната ос.За безупречно динамично управление, центърът на тежестта на автомобила е бил препозициониран и свален възможно най-ниско. Литиево-йонната 3 kWh батерия притежава отлично съотношение между мощност и размер, тя е позиционирана под задните седалки, на мястото на резервоара. На свой ред, резервоарът с обем 50 литра е позициониран в багажника, над задния електромотор и два трансформатора. В похода си към съвършенство, инженерите на PEUGEOT Sport са променили изцяло дъното на резервоара, за да легне плътно върху техническите компоненти. Спечелените по този начин няколко милиметра от височината на автомобила допринасят за неговата динамика.
Бутонът, разположен върху централната конзола, се използва за избор на един от четирите режима на движение:
Режимът Hot Lap е най-мощният, впрягайки целия потенциал от трите източника на мощност, за да се достигнат максималните 500 к.с. и 730 Нм.Режимът Track предлага 400 к.с. и 530 Нм, най-вече от бензиновия двигател и задния електромотор. Предният електромотор служи като допълнителен ускорител при ускорение. Режимът Road е специално предназначен за използване на пътя с мощност от 300 к.с. и 400 Нм. Бензиновият двигател генерира пълния си потенциал, докато задният електромотор помага по време на ускорение. Предният електромотор не се използва в този режим. Режимът ZEV използва приоритетно задния електромотор за задвижване на PEUGEOT 308 R HYbrid. Предният електромотор се включва, в зависимост от натиска, който водачът упражнява върху педала на газта.
Благодарение на системата за задвижване на четирите колела, управлението на PEUGEOT 308 R HYbrid е страхотно, особено на излизане от завой. Спирачната система отговаря на динамиката на автомобила с 380-милиметровите дискове отпред, отзад те са с диаметър 290 мм. Въпреки това, те не се използват всеки път, когато се натисне педалът на спирачките, защото PEUGEOT Sport е проектирал задвижващия тракт така, че да използва електромоторите за намаляване на скоростта, при това в целия скоростен диапазон, т.е до 250 км/ч. Това не само запазва дисковете и спирачките, но тази регенеративна спирачна система е един от трите начина за презареждане на батерията.
Друга стратегия за презареждане използва предния електромотор като генератор, задвижван от бензиновия двигател. Третото решение е бърз терминал за зареждане, възстановяващ батерията до максималната й мощ за само 45 минути.
PEUGEOT 308 R HYbrid е вдъхновяващо доказателство за таланта на инженерите и дизайнерите, както и за превъзходството на PEUGEOT 308. При PEUGEOT винаги става въпрос за движение и емоция (motion and emotion).
Резултатът е на нивото на предизвикателството: просто поразителен. Генерирайки 500 к.с. със задвижване на четирите колела, PEUGEOT 308 R HYbrid е с максимална скорост, електронно ограничена на 250 км/ч, ускорява се до 100 км/ч за 4,0 секунди и изминава 1000 м със старт от място за 22 секунди. Въпреки всичко това, CO2 eмисиите са само 70 г/км. Той е перфектно балансиран като 60% от теглото му е отпред и 40% отзад. PEUGEOT 308 R HYbrid има огнен дух, но притежава невероятно съотношение между мощност и маса, достигайки почти 3,1 кг/к.с.