Розберг победи Хамилтън при завръщането на Гран при на Мексико

Нико Розберг спечели състезанието за Гран при на Мексико, в което стартира от полпозишън и в продължение на 71 обиколки задържа съотборника си Люис Хамилтън. Така германецът изпревари Себастиан Фетел в класирането при пилотите и два кръга преди финала е втори.

Трети финишира пилотът на Уилямс Валтери Ботас, а четвърти остана Даниил Квят с Ред Бул. Пети и шести се подредиха Даниел Рикардо и Фелипе Маса, топ 10 затвориха двамата пилоти на Форс Индия Нико Хюлкенберг и Серхио Перес, Макс Верстапен и Ромен Грожан.

Нико Розберг направи силен старт и задържа Люис Хамилтън до първи завой, докато Себастиан Фетел губеше позиции заради спукана гума от контакт с Даниел Рикардо. Преди да е завършил и първата си обиколка пилотът на Макларън Фернандо Алонсо въздъхна по радиото:  Изгубих мощност, предполагам, че се прибирам…“ . Испанецът се върна в гаража си и обясни, че причината за отпадането му е повреда в MGU-H.

 

Фетел също влезе в бокса за смяна на гуми и премина към медиум смеси. "Себ просто не ми остави място“, заяви Рикардо по радиото. Стюардите разследваха инцидента, но в крайна сметка не наказаха никого.

Другият пилот на Ферари – Кими Райконен, бе инструктиран да пази спирачките си, защото сензорите показват прегряване, но няколко обиколки по-късно това нямаше значение, защото финландецът отпадна от надпреварата след контакт с Валтери Ботас. Стюардите разгледаха инцидента и отново стигнаха до заключението, че няма виновни.

В 18-ата обиколка Фетел се завъртя при S-образните завои, но не се удари в стената и се върна на пистата. След това Себастиан призна по радиото, че има голямо плоско петно на гумата си и нещата не са добре. В 36-ата германецът влезе за нови гуми от 13-а позиция, получи медиум смеси и се върна на трасето между Розберг и Хамилтън с добро темпо. "Аз съм по-бърз от него“, заяви Фетел за Хамилтън, но в крайна сметка го пусна да мине пред него, за да не отнесе наказание.

В 46-ата обиколка Розберг влезе изненадващо за нови гуми, преминавайки на план Б. Същата стратегия бе наложена и на Хамилтън заради "прекомерно износване на гумите“.  Люис не беше съгласен с решението на Мерцедес и спореше с инженера си по радиото, но в крайна сметка влезе в бокса, изгубвайки лидерската позиция, която беше заел след спирането на Нико. Зад Мерцедесите бяха Даниил Квят и Валтери Ботас. Хамилтъм записа най-бърза обиколка, с 0.8 секунди по-бърз от Розберг, но преднината на германеца остана. В това време Рикардо изпревари Фелипе Маса на правата и му отне петата позиция.

Състезанието за Себастиан Фетел приключи в 52-рата обиколка при седми завой. Четирикратният световен шампион се пързаляше по пистата в хода на цялата надпревара, но  този път абсолютно изгуби контрол над болида си. Фетел се извини по радиото на отбора си и се прибра, а на трасето излезе кола за сигурност. В бокса веднага влязоха Квят и Рикардо, а след това същото направи и Ботас, излизайки зад Даниил Квят на четвърта позиция.

 

Колата за сигурност се прибра 6 обиколки по-късно и Нико Розберг поведе уверено колоната, а назад Ботас изпревари Квят за третото място. От състезанието отпадна и Фелипе Насър, който получи повреда в спирачната система, но поне успя да излезе от очертанията на трасето и да не извика отново колата за сигурност обратно.  В същия момент Розберг допусна грешка при осми завой, а Хамилтън при 12-и, но и двамата се задържаха на трасето. Разликата между тях беше 1.3 секунди 10 обиколки преди финала и нито единия от тях не се отказваше. Люис не спираше да записва най-бързи обиколки, но така и не успяваше да се доближи достатъчно до Нико. В крайна сметка Розберг спечели надпреварата в Мексико и задържа Хамилтън зад себе си на 1.9 секунди дистанция.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти