Предпремиера на новия Opel Astra в София (Видео+Галерия)
Дизеловата гама на новото поколение се покрива изцяло от трите версии на "шептящия дизел" 1.6 CDTI, чиято мощност започва от 95 к.с. Цените за базовия дизелов вариант започват от 32 465 лева - с 1 055 лева по-ниско от ценовото равнище на актуалната базова дизелова версия. Равнището на емисиите на CO2 при всички варианти, оборудвани с 6-степенната механична предавателна кутия не надвишават 99 грама на километър пробег.
До момента като шампион по икономичност в новата фамилия на Astra се очертава моделът с мощност 110 к.с. със среден разход на гориво от едва 3.4 литра и емисии на CO2 от 90 грама. Що се отнася до топ дизелово изпълнение на новото поколение на Astra, то се задвижва от агрегата 1.6 CDTI с максимална мощност 136 к.с., който бе представен в актуалния модел през миналата година.
Благодарение на значителното намаляване на теглото, разходът на гориво и равнището на емисиите при новата Astra cа значително по-ниски от тези при нейния предшественик с постижение от едва 3.7 литра на 100 километра в смесен цикъл на движение (срещу 3.9 литра) и съответно емисии в размер на 99 грама CO2 на километър (срещу 104 грама). В същото време, новият модел демонстрира и мощни стойности по отношение на ускорението - време от 9.6 секунди за достигане на скорост от 100 км/ч от място (минус 0.7 секунди) и още по-важно - само 8.2 секунди за ускорение от 80 дo 120 км/ч на пета предавка, което е с цяла секунда по-малко от постижението на предходния модел.
Технологии:
Новият Opel Astra представя за първи път в компактния сегмент на пазара изцяло матрична система с LED елементи на предните светлини - технология, която до момента се предлага само при някои модели от луксозния клас. Цената на системата е наистина сензационна - Opel предлагат своята революционна адаптивна система на светлините IntelliLux LED® на цени от 1 880 лева (всички цени са препоръчителни с включен ДДС за пазара в България), което е с 275 лева по-ниско от ценовото равнище на системата BiXenon AFL+ при предишното поколение на модела. Новата Astra е също и първият автомобил, който излиза на пазара с високотехнологичната услуга Opel OnStar, като първоначално ще се предлага в 13 страни от Западна Европа. Личният мобилен асистент предлага постоянна връзка с глобалната мрежа и богата гама услуги за притежателите на Astra, изпълнявайки ролята на техен личен ангел хранител 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, 365 дни в годината. Новото поколение на Astra ще предложи и предимствата на последната генерация инфоразвлекателни системи IntelliLink. Новата R 4.0 IntelliLink, която разполага със 7-инчов сензорен екран и позволява пълна интеграция на голяма част от функциите на личния смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto. Новото поколение ергономични седалки на Opel, изпитани и получили сертификат за одобрение от независимите експерти по ортопедично здраве от германската организация AGR (Инциатива за подобряване на ортопедичното здраве на гърба), са друг важен акцент и предимство на новия модел. Продължавайки своите традиции в създаването на най-добрите и достъпни за широк кръг потребители инженерни и ергономични решения в областта на седалките, Opel предлага ергономичната седалка за водача на цена 780 лева над цената на обикновените кожени седалки.
Когато инженерите и дизайнерите на Opel започват изпълнението на своята задача за успешно продължение на славната 80-годишна история на моделите Kadett и Astra в сегмента на компактния клас, усилията им се фокусират върху изкачването на новото поколение на Astra до върха на този пазарен сегмент по отношение на цялостната енергийна ефективност на автомобила. Всеки отделен компонент от конструктивната архитектура е конструиран с цел постигане на максимално компактни размери. Резултатът от повсеместното прилагане на олекотени материали и оптимизирани процеси при всяка нова Astra е тегло, минимум 120 килограма и до 200 килограма по-ниско от това на съответната версия при предходното поколение.
В съчетание с новата технологична генерация при задвижващите агрегати, тези мерки са довели до значително подобрение на разхода на гориво и количествата отделени емисии от CO2. В същото време те се отразяват положително и на динамичния темперамент на новата Astra, която демонстрира по-активно и прецизно поведение на пътя, държи се по-добре в завоите и като цяло създава по-директно цялостно впечатление зад волана. Динамиката на новия модел също е по-впечатляваща отпреди, а реакциите са осезаемо по-добри.