Над 30 автомобила ще стартират във втория кръг на шампионата за издръжливост

Писта Долна Митрополия край Плевен ще посрещне втория кръг от Българския шампонат за издръжливост с автомобили на писта този уикенд, на 20-21 юни. Над 30 коли са заявили участие в групите „туристически“ и „състезателни“, в рамките на трите дисциплини Endurance Pole (квалификация), Endurance Sprint (1-часово състезание) и Endurance (3-часово състезание за издръжливост). Очаквано, най-много заявки има за дисциплината Sprint. Все още, доста от участниците не се осмеляват да изпитат надеждността на своите автомобили в коронното 3-часово състезание, но не крият своите амбиции и желание да разработят автомобилите си така, че това да бъде възможно.Интересните битки, заформили се в отделните класове, ще имат своето продъжение и през този състезателен уикенд. И в трите дисциплини, отборът на Evo Racing с Renault Clio ще се бори да победи настоящите вицешампиони от Evolution Racing с Peugeot 106, чието надмощие продължава и през този сезон, в туристическия клас до 2000 куб.см. Имайки предвид доброто представяне на отбора на Kose Bose (Mazda 323F) по време на 1-ия кръг от шампионата, провел се на писта Дракон, със сигурност може да се очаква добро представяне и от тяхна страна.При „туристите“ над 2000 кубика, битката между двете „скудерии“ в Спринта продължава. В първото състезание, победител от тази битка излезе Николай Димитров със своя FIAT Coupe, а Румен Папазов с BMW E30 не успя да види карирания флаг заради проблем със скоростите.Може би най-интересно е в състезателния клас до 2000 куб.см. Изненадващо или не, в 1-ия кръг победител след 3 часа бе отбора на Дунев Рейсинг с Peugeot 205, преборил се с фаворитите от Lotus Sofia Motorsport (Lotus Elise). В „спринтовото“ състезание обаче, Тодор Дунев не остави шанс на никого с Лотуса и затвори с няколко обиколки дори Пежото на Дунев Рейсинг, управлявано от Дочо Цвятков, класирал се на втора позиция. Освен баща и син Вражилови (Lucky Racing), от които се очаква най-накрая да са отстранили проблемите в своето Renault Clio, много нови участници ще има в този клас. Прави впечатление заявката на Росен Костов (Rezina Racing), който ще участва в спринтовата надпревара със своето Peugeot 106, с което от години се състезава в пистовия шампионат на затворен маршрут.Най-неясно е в „големия“ състезателен клас за 3-часовия ендуранс – твърде малко заявени автомобили има. В спринтовата надпревара обаче, ситуацията е коренно различна. Юлиян Телийски (Скандтех) с Mitsubishi Lancer Evo 9, беше най-бърз от всички в квалификацията и спечели в своя клас спринтовото състезание в рамките на 1-ия кръг от шампионата. Със сигурност той ще търси отново победите, но това надали ще бъде лесно, тъй като цяла армада от немски машини се изправят срещу него. Отсъства Явор Карастоянов с BMW E92 M3, но участие са заявили Ангел Илиев (РиВ Авто) с BMW E36 и плевенските отбори ELKOM Motors с BMW M3 и Prometei Racing (BMW E36). В никакъв случай не трябва да се подценяват и отборите на Mirafiori (BMW 330Ci), Екстрийм Сервиз (BMW E30) и Audi Emotion Club (Audi S2).Тренировките в събота започват от 10 часа, а квалификациите Endurance Pole ще се проведат от 16 часа. В неделя, Endurance Sprint стартира в 10:30, а 3-часовия традиционен Endurance ще започне в 13 часа.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти