Mercedes: E-Class e най-интелигентната бизнес лимузина
Mercedes-Benz прави голяма крачка в бъдещето с новия E Class. Десетото поколение на бизнес лимузината е с отличителен емоционален дизайн и висококачествен интериор. С новия E-Class се отбелязва и световната премиера на редица технически иновации. Те осигуряват комфортно и безопасно придвижване от ново поколение, на разположение са и ново измерение асистиращи водача системи. Развлекателните и контролните системи предлагат напълно ново изживяване. И не само: новоразработен дизелов мотор в комбинация с олекотен дизайн и рекордни аеродинамични числа, поставят нови стандарти за икономичност в този сегмент, докато новото, предлагано като опция, многокамерно въздушно окачване осигурява изумителен комфорт и динамика. Резултатът от иновациите, включително и Активният асистент за смяна на лентата, който позволява на водача сякаш "магически" да смени лентата, превръщат новият E-Class в най-интелигентната лимузина в бизнес класа.
Купе форми и мощ
Новият E-Class е изискан, стилен и спортен. В сравнение със своя предшественик, междуосието се е увеличило с 65 милиметра (2939/2874), цялата дължина с 43 милиметра (4923/4880). Пропорциите на лимузината демонстрират върховото изпълнение на Mercedes-Benz дизайн концепцията. Издълженият преден капак се влива в покрив с елегантна купе линия и плавно преминава в широкоплеща задница, а резултатът е истински вълнуващ силует. Значително издълженото тяло на автомобила се отличава с къси надвеси, дълго междуосие, големи колела и забележими, добре оформени фланкове, модерна и стилна интерпретация на бъдещата дизайн линия.
Могъщото излъчване на предницата подчертава статуса, с който се асоциира бизнес лимузината, като предлага различна визия за различните дизайн линии и оборудване. Базовата версия се предлага с класическата радиаторна решетка за Mercedes със звездата на предния капак, както и линията EXCLUSIVE - където изработката е още по-изискана. Линиите AVANTGARDE и AMG се разпознават със спортната решетка, в чийто център е вградена голяма Mercedes звезда.
Отзад, широките рамена над задните колела придават непогрешим мощен характер на E-Class.
Следващо поколение интериорен дизайн
Интериорът на новия E-Class е въплъщение на синтеза от емоция и интелект, полюсите, на които се гради Mercedes-Benz дизайн философията. Опционалните екстри включват избор от два дисплея от следващо поколение, всеки с диагонал на екрана от 12.3 инча - за първи път в този сегмент. Под общото им покривно стъкло двата екрана визуално се сливат в широкоекранен кокпит, като по този начин се превръщат в централен елемент, подчертаващ хоризонталната линия в интериорния дизайн. Като инструментално табло , този широкоекранен кокпит включва голям дисплей с виртуални показатели в директното зрително поле на водача, както и централен дисплей разположен над средната конзола. Водачът може сам да избира дизайна на визуализацията за широкоекранното инструментално табло измежду три различни стила: "Classic", "Sport" и "Progressive".
В допълнение, чувствителни на докосване контролни бутони ('Touch Controls') в спиците на волана за първи път се използват в автомобил. По подобие на интерфейса на смартфон те реагират на хоризонтално и вертикално приплъзване на пръста, като позволяват на водача да управлява инфотеймънт системата, без да сваля ръцете си от волана. Придържайки се към мотото "ръце на волана, очи на пътя", тази иновация позволява минимално разсейване на водача.
Като допълнение на чувствителните на допир бутони, инфотеймънт системата може да се управлява и с тъчпад, разположен на централната конзола, който може дори да разпознава ръкопис, както и със системата за гласово разпознаване LINGUATRONIC. На разположение са и бутони за директен достъп, за настройка на климатичната инсталация или за бърза и удобна активация или деактивация на определени асистиращи системи.
Нов, интелигентен графичен дизайн с визуализации и анимации с висока резолюция, в комбинация с опростена логика, допълнително надграждат изцяло новата концепция за управление. В същото време, пътниците се радват на изискан интериор и щедро пространство, което предлага комбинация от елегантността на луксозния клас и детайли със спортен характер.
Интелигентна обработка на материалите
Висококачествени материали определят стила на интериора. Те включват дървени декоративни елементи с открити пори, дърво с яхена оптика - модерна интерпретация на инкрустирано дърво и нов вид метализирани материи. Използването на автентични материали намира своето продължение и в облечените в кожа горни панели на вратите в избрани линии на изпълнение. Типичното за Mercedes усещане за високо качество се постига благодарение на педантичното отношение към всеки детайл и ръчната изработка.
Старателно са съчетани цветовете и материите в разнообразни нюанси на кафявото, включващи нови атрактивни цветови комбинации, като например кафяво/макиато и самаркафяво/макиато. Всичко това позволява максимално персонализиране на интериора.
Светлинна атмосфера с 64 цвята
За осветяване на интериора е използвана само LED технология, която се отличава с нисък разход на енергия и дълъг живот. Същото важи и за опционалното амбиентно осветление с разширена функционалност. Със своите 64 цвята то предлага множество възможности за индивидуализация. Осветлението добавя акценти например към декоративните елементи, централния дисплей, отделенията за вещи на централната конзола, при дръжките на вратите, джобовете на вратите, в краката на пътуващите на предните и задните места, при блока за управление на тавана, при триъгълника до външните огледала и при висoкочестoтните високоговорители (ако автомобилът е оборудван с озвучителна система Burmester® high-end 3D surround sound).
Дизайн на седалките: първа класа
Друга впечатляваща черта на новия E-Class са седалките. Тяхната ергономична форма, комбинира отличителния за Mercedes-Benz комфорт за дълги пътувания с изчистен спортен вид, като за всяка линия е създаден уникален дизайн. Друго ново предложение в този сегмент е пакетът Heat Comfort, който включва отопляеми подлакътници на вратите и на централната конзола.
Задният ред седалки в новата лимузина се предлага с опционален подглавник, съставен от три елемента в съотношение 40% - 20% - 40%, което го прави изключително гъвкав. Допълнителните функции на централния подлакътник включват кутия за съхранение на вещи и две отварящи се поставки за напитки. За пътниците на задния ред седалки опционално се предлага поставка за таблет.
Ново поколение двигател
Новият E-Class ще напряви своя пазарен дебют с избор от два двигателя: E 200 с четири цилиндров бензинов двигател и E 220 d с изцяло новия четири-цилиндров дизелов мотор.
След пазарния дебют ще бъдат добавени и други модификации, включително E 350 e с хибридна технология. Новият E-Class PLUG-IN HYBRID впечатлява с динамика и ефективност, като постига около 30 километра пробег изцяло на електрическа енергия и съответно движение без разход на вредни емисии. Системата от четири-цилиндров бензинов двигател, в комбинация с електрически задвижван мотор, достига мощност от 279 к.с. и въртящ момент от 600 Nm. С това задвижване, E 350 e се представя като истински спортен автомобил и същевременно консумира по-малко гориво от малък автомобил, в компактния клас.
Най-мощната дизелова модификация ще се похвали с шест-цилиндров двигател с модерната технология SCR за намаляване на азотните окиси, с мощност от 258 к.с. и върхова мощност от 620 Nm.
Друг модел, който ще се присъедини към гамата е E 400 4MATIC, чийто шест-цилиндров бензинов двигател има мощност от 333 к.с. и максимален въртящ момент от 480 Nm.
По-късно гамата от двигатели ще се допълни от още варианти, включително нов четири-цилиндров дизелов мотор, който достига 150 к.с. гамата от бензинови мотори ще се състои от четири-цилиндрови агрегати, чийто мощности са в диапазона от 135 до 180 183 до 245 к.с. плюс шест-цилиндров мотор, който развива максимална мощност от 333 к.с.
Всички двигатели в новия E-Class са оборудвани с функцията ECO старт/стоп. Бензиновите двигатели покриват стандарта EU 6 за изразходване на вредни емисии, докато новият OM 654 четири-цилиндров дизелов мотор е разработен да посрещне ограниченията на бъдещия RDE стандарт.
Изцяло новият четири-цилиндров дизелов двигател
С новия четири-цилиндров дизелов мотор се ражда ново семейство Mercedes-Benz двигатели и се поставят нови стандарти по отношение на ефективността. В допълнение, той е по-къс и по-компактен, в сравнение със своя предшественик, благодарение на намаления размер на цилиндъра (90 мм вместо 94 мм). Независимо намалената с около два литра вместимост, новият дизелов мотор развива мощност от 195 к.с. и инсталиран в E 220 d, показва среден разход от само 3.9 литра на 100 километра, според NEDC, което се равнява на изразходвани CO2 емисии от 102 грама на километър - стойност, която до момента беше постижима единствено за изключително малки автомобили.
В допълнение, четири-цилиндровият мотор е претърпял изключителни подобрения. Базовият вариант работи с една турбина с променлива геометрия. И цилиндровата глава и блока на мотора са от алуминий. Разработената от Mercedes-Benz повърхност NANOSLIDE® намалява триенето между цилиндъра и стоманеното бутало.
Девет-степенен автоматик
Всички модели, които ще се предлагат при лансирането на модела са оборудвани с новата 9G-TRONIC /девет-степенната автоматична трансмисия. Тя позволява бърза смяна на предавките и превключване при по-ниски обороти, което се отразява положително на ефективността на и нивото на шум в автомобила.
Окачване - спортно комфортно
Окачването в новия E-Class предлага удоволствие от динамично шофиране в завои и същевременно най-високото ниво на комфорт в този сегмент. Лимузината стандартно се предлага със стоманено окачване DIRECT CONTROL в три варианта:
Комфортно окачване Комфортно окачване Avantgarde със спортен характер, понижено с 15 милиметра Спортно окачване с адаптивно демпфериране, понижено с 15 милиметра, което заменя класическото спортно окачванеМногокамерно въздушно окачване AIR BODY CONTROL
Новият Е-Class, единствен в своя сегмент, може да бъде оборудван с многокамерно въздушно окачване. Системата позволява в три степени да се регулира реакцията на окачването, благодарение на три различни по обем камери на амортисьора на задната ос и две различни по обем камери на амортисьора на предната ос. Пътуващите се наслаждават на по-меко стандартно окачване, а при повишаване на скоростта имат сигурното усещане за стабилност на пътя.
Освен това, чувствителното и бързо реагиращо многокамерно въздушно окачване AIR BODY CONTROL предлага прецизна саморегулация за гарантиране на висок комфорт дори и при натоварен автомобил. То регулира нивото автоматично в зависимост от скоростта и редуцира разхода на гориво, като сваля автомобила по-ниско, напр. при движение по магистрала. Отделно, пътният просвет може да бъде увеличен при участъци от пътя в лошо състояние само с натискане на бутон от превключвателя за промяна на нивото.
Многокамерното въздушно окачване се допълва от перманентно, електронно управлявано, регулируемо променливо демпфериране. То адаптира демпферирането на всяко едно колело автоматично, в зависимост от пътната ситуация и състоянието на пътя - напр. при маневра за избягване на препятствие или при участъци с лоша настилка. По този начин системата осигурява комфорт и същевременно впечатляваща динамика при движение.От превключвателя DYNAMIC SELECT (в кокпита) водачът може да избира измежду четири различни характеристики на AIR BODY CONTROL: „Comfort", "ECO", "Sport", "Sport+". С допълнителната програма „Individual" водачът може да конфигурира поведението на своя автомобил според предпочитанията си.Дигитален автомобилен ключ: Системата използва NFC (Near Field Communication) технология и позволява ползването на собствения смартфон като автомобилен ключ.
Удоволствието от триизмерен звук
За особеното звуково изживяване в новия Е-Class се грижи серийната Frontbass-система, разработена от Mercedes-Benz. Тя използва обема на напречните и надлъжните греди на купето като резонатори за басовите високоговорители. Ако автомобилът е оборудван с опционалната аудио система Burmester® High-End 3D Surround с 23 колони, то пътуващите се наслаждават на звуково изживяване, което напомня на усещането в концертна зала, защото благодарение на високоговорителя, разположен на тавана, се включва и трето измерение на звука.
Здрава и олекотена каросерия
Каросерия с изключителна здравина е основата за превъзходно пътно поведение при същевременно най-добър шумов и вибрационен комфорт и високо ниво на безопасност. За да постигнат това, инженерите създадоха купе с по-голям дял на компоненти от алуминий и високоякостна стомана, в сравнение с предходния модел. Олекотената конструкция намалява разхода на гориво и прави осезаеми спортно-динамичните характеристики на лимузината.
Срещу вятъра
Важен принос за ефективността на новия Е-Class представляват нейните аеродинамични характеристики. С рекорден cW-показател от 0,23, новият Е-Class задава нови стандарти. За целта инженерите оптимизираха редица детайли и реализираха нови идеи. Така например системата от жалузи AIRPANEL Advanced се предлага за повечето моторизации в комбинация с линия EXCLUSIVE и в базовите модели. Благодарение на управляемите ламели тя «отваря» радиаторната решетка в зависимост от необходимостта от охлаждане. Ефективността на системата допълнително се повишава благодарение на втори ламел във въздухозаборника под предния номер. Подобрената аеродинамика минимизира шумовете и прави новия Е-Class по-безшумен дори от някои лимузини от по-високия клас.