Раздвояване на личността - Nissan Juke Nismo RS

Още при първата си поява преди години Nissan Juke накара всички да го забележат. Дали го харесваш или не, е твой избор, но със сигурност не оставаш равнодушен към него. Днес ви разказваме как нестандартният му дизайн достига до шизофрения. Говорим за най-новата hotSUV Nismo RS версия на иначе приличащия на симпатично насекомо Juke.

По-мощният турбо двигател, подобрената спирачна система, по-твърдото окачване и бруталните спортни седалки са част от програмата, която от моторспорт подразделението Nismo са подготвили за своето Juke RS. Започваме от тези промени, защото те са първото нещо, което усещаш, когато започнеш да даваш газ на компактната мускулеста машина.

И преди имаше Juke Nismo, но при новата RS версия японците са продължили да развиват 1.6-литровия турбо 4-цилиндров двигател с директно впръскване на горивото. След по-агресивните настройки на електронното управление, подобрената ефективност на турбокомпресора, използването на по-здрави ковани биели (нещата започват да загрубяват) и по-свободно "дишащата" изпускателна система мощността достига 218 кс при 6000 обр. и 280 Нм въртящ момент от 3600 обр. Не е зле като за малолитражка...

За по-прецизно управление инженерите на Nismo са настроили окачването да е още по-твърдо. Към това са добавени и промени в характеристиките на електронния усилвател на волана, който е по-тежък. Тези две неща водят до по-директно пренасяне на движенията през кормилната система към гумите и до асфалта.

Последното се активира от бутон с издайнически надпис - Sport. При този режим електронното управление използва по-войнствено настроените от Nismo карти. Така двигателят реагира много по-отзивчиво и с увеличаване на налягането от турбокомпресора, се достига и максималната мощност от 218 кс. Стандартно Nismo RS идва със спортни седалки Recaro с доста дълбоки странични бордове, които държат здраво при агресивно минаване през завои.

Системата ALL MODE 4x4 интелигентно разпределя въртящия момент до 50% на задните колела, повишавайки сцеплението при всякакви условия. По-спортното усещане идва от Torque Vectoring системата. Тя разпределя въртящия момент поотделно към задните колела в зависимост от сцеплението им и дава възможност за по-ефективно използване на мощността по пътища с повечко интересни завои.

Вярно е, че Juke Nismo RS с интелигентното си задвижване на четирите колела си е мини кросоувър отвсякъде. На слизане от разходка в планината обаче можеш да го натиснеш смело по завоите, точно както би го направил с всеки хотхеч, който ти попадне. Конкуренция от точно този тип все по-нашумяващи автомобили обаче се изпарява, когато ти дотрябва малко по-добра проходимост при леко пресечен терен или липса на асфалт под гумите.

Точно това раздвоение на личността прави Nismo RS алтернатива за много клиенти, консумиращи от всичко и то веднага. Подобна шизофрения е присъща може би само и за MINI John Cooper Works Countryman, но на доста по-висока цена.

Така логично стигаме до въпроса за цената: Juke Nismo RS се продава от Nissan в България за 54 290 лв. Това е версията с механична 6-скоростна кутия и предно предаване. Ако искаш автоматична M-CVT трансмисия и предаване на четирите колела, ще ти трябват 59 640 лв.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти