Scania тества безжично зареждащи се автобуси в Швеция
Scania представят нова система за бързо безжично зареждане, интегрирана в специално разработен хибриден електрически автобус, част от градския транспорт на Сьодертале, Швеция. И така, докато някои се чудят дали да не вдигнат цена на билета за 94 още толкова, други търсят устойчиви решения за бъдещето на градската среда, част от която е и публичният транспорт.
Системата се изпробва за първи път в региона, известен със своя екстремен климат, и се работи както в автобуса, така и на спирките за него. Проектът на Scania е съвместен с Кралския технологичен институт и е финансиран от шведската енергийна агенция.
Безжично зареждане на автобуса означава, че когато той спре върху "заряден сегмент", намиращ се под повърхността на пътя на зарядната станция, той започва да се зарежда автоматично. Дизайнът на индуктивната технология е адаптиран и не пречи на съществуващата градска среда, а и на практика е невидим. Седем минути безжично зареждане са достатъчни са изминаването на 10 километра.
"Електрическият хибриден автобус в този проект е направен с цел да се намерят технологични решения за бъдещето. Технологията на индуктивното зареждане е както тиха, така и невидима. Полевият тест в Сьодертале е важен, защото ще покаже пред какво ще се изправи както обществото, така и автомобилната индустрия по отношение на елиминирането на вредните емисии и намаляването на шума в градската среда", заяви шефът на проекта в Scania и обясни, че това е само една от идеите на компанията.
Електрификацията в транспортния сектор изисква различни технологии и решения както по отношение на това къде, така и на това как се осъществява зареждането. То може да стане или когато превозните средства са спрели в депата и спирките, или са в движение. Под внимание трябва да се вземе и размерът и тежестта на батериите.
Автобусът на Scania е хибриден и батериите му се зареждат по време на движение, трупайки енергията от спиране, както и от двигателя, работещ с биодизел.
Модел: Scania Citywide LE4x2
Мощност: 130 kW
Батерия: Литиево-йонна с 56 кВч
Двигател с вътрешно горене: 9-литров дизелов с 320 кс