Новият Peugeot 301 - проектиран и оборудван да се движи в крак с времето
PEUGEOT 301 е първият автомобил, разработен от марката специално за сегмент B на седаните, и e насочен към клиенти на международните пазари, търсещи седани, които подчертават техния статус.
От лансирането на модела през 2012 г. са продадени над 360 000 бройки. Успехът му е заложен в признати качества като най-добрия в сегмента капацитет на купето и багажника, динамичното управление, подплатено от експертния опит на PEUGEOT, и дизайна, създаден в съответствие с местните условия на шофиране.
Благодарение на нови характеристики и подобрения, новият PEUGEOT 301 отговаря на очакванията на все по-голям брой клиенти в този стратегически сегмент. Каросерията му включва най-новите стилистични кодове на Марката. Вертикалната радиаторна решетка, изравнените с каросерията предни фарове и прецизните модификации демонстрират здравината на автомобила. Светлинната идентификация, допълнена с LED предни фарове, подсказва за технологиите в купето.
Големият 7-инчов сензорен екран играе основна роля в това развитие. Бърз и точен, благодарение на капацитивната си технология, този екран извежда изображения от камерата за заден ход и 3D навигационната система TomTom. Той дублира съдържанието на смартфона чрез Mirror Screen triple play свързаност, едно безпрецедентно предложение в сегмента.
Динамичният характер на шасито му се демонстрира от модерна гама двигатели. Нов за PEUGEOT 301, 3-цилиндровият бензинов двигател PureTech вече е оборудван в над един милион автомобила на Марката в цял свят. Автоматичната скоростна кутия EAT6 от най-ново поколение с технологията си Quickshift е част от гамата 1,6-литрови бензинови двигатели VTi с мощност от 115 к.с. При дизеловите модели, 1,6-литровият двигател BlueHDi, 100 к.с., осигурява изключителен комфорт при шофиране и рекордно нисък разход на гориво.
Свръхмодерен дизайн
Възприемайки най-новите стилистични кодове на Марката, прецизните линии елегантно очертават големите повърхности на каросерията. Здравина, просторно купе и динамично управление са качествата, които стилният нов PEUGEOT 301 - седанът на Марката - въплъщава.
Вертикалната радиаторна решетка се отличава с Лъва в центъра и името на Марката върху горния кант. Изработените от три материала предни фарове са изравнени с каросерията. Разположени високо над впечатляващата броня, те подчертават дизайна на радиаторната решетка. Боядисана в цвета на каросерията, предната броня включва светлинната LED идентификация, фаровете за мъгла и широки въздушни отвори за охлаждане на двигателя.
Най-отгоре е предният капак с прецизните си линии, които привличат погледа към аеродинамичното, скосено предно стъкло. Средната линия започва от предните фарове и преминава по протежение на каросерията, подчертавайки простора на купето, осигурен от 2,65 метра междуосие. След това тя преминава над арките на задните колела, оборудвани с 16-инчови алуминиеви джанти в два цвята с ефект „диамант", и завършва със стилна извивка при задните светлини. Те се отличават с три опалесцентни следи от нокти за интензитет и дълбочина.
Покривът се спуска плавно надолу към капака на багажника, който разкрива голямо пространство за багаж от поне 640 литра.
Вратите се отварят широко и предоставят лесен достъп до определено модерното купе. Структурирана от здраво бордно табло, безопасността на автомобила е инстинктивно убедителна. Седалката на водача е ергономично проектирана. След като определи позицията си на шофиране, като регулира височината на кожения волан и седалката, водачът управлява ограничителя на скоростта/автопилота с лявата си ръка, а бутоните на радиото - с дясната. Белите циферблати на инструменталния панел го информират за движението на автомобила.
Близо до него на централния панел е разположен 7-инчов капацитивен сензорен екран, подчертан от сребрист кант. Това устройство от най-ново поколение е интерфейсът за навигационната система TomTom и камерата за заден ход. На централния панел са разположени и бутоните за управление на климатика. Бутоните за управление на четирите електрически стъкла са на централната конзола, от двете страни на скоростния лост.
За да се подчертае стилният профил на PEUGEOT 301, са избрани седем цвята, три от които са нови: Artense Grey, Moka Grey и Deep Blue. По същия начин купето се предлага в светла или тъмна цветова гама. При ниво на оборудване Allure тъмната цветова гама е базирана на нова текстилна тапицерия, наречена Cran Adamantium. И накрая, същото ниво на оборудване има полу-кожена тапицерия и стелки.
Технологичен, просторен и практичен
Новият PEUGEOT 301 бележи промяна в сегмента, благодарение на ексклузивното си оборудване и услуги. Освен качествено и модерно, купето е удобно и практично, както отпред, така и отзад. Всъщност, използваното шаси с междуосие от 2,65 метра помества петима пътници в съответствие с най-високите стандарти. Пътниците имат 1,41 м ширина при лактите отпред и 1,40 м отзад. Пътниците на задните седалки разполагат с пространство за краката, вариращо от 12 до 26 см, рекордно в сегмента, в зависимост от позицията на предната седалка. В другите части на купето ежедневието е улеснено, благодарение на достатъчно пространство за съхранение на вещи, включително джобове на предните врати, отделение за съхранение в предния подлакътник или в долната част на централната конзола и жабката.
Багажникът също не остава по-назад. Капакът на багажника се отваря широко и разкрива 640-литрово пространство за съхранение, 35 литра от които са под пода на багажника с обем от 506 dm3 (VDA 210). Този обем е един от най-добрите в сегмента и правоъгълният му дизайн го прави още по-практичен за ползване. Той е също регулируем, в съответствие с изискванията, чрез сгъване на облегалките на задната седалка, делима в съотношение 1/3-2/3. С използване на цялото налично пространство обемът на багажника достига 1332 dm3 (VDA 214).
Новият PEUGEOT 301 е функционален не само по отношение на своя вътрешен дизайн, но и по отношение на интегрираната си свързаност. Можете да зададете комуникация между автомобила и телефона си, независимо кой модел е, чрез USB, Bluetooth® и най-вече Mirror Screen triple play. Последната функция е безпрецедентна в сегмента и предлага съвременните системи на Apple CarPlayTM, Android Auto и MirrorLink®. Водачът контролира приложенията си за шофиране на своя съвместим смартфон от сензорния екран на автомобила за по-голямо удобство и безопасност. Първо, вече не се налага да държи смартфона си, за да го използва, а само докосва капацитивния сензорен екран на централния панел и второ, има достъп до съдържанието му от големия 7-инчов екран с висока резолюция.
Този екран се активира с докосване с пръсти или с гласово управление, особено за функциите Навигация, Телефон и Медия. Освен че има достъп до съдържанието на смартфона ви, той е интерфейсът за мултимедийната система, камерата за заден ход и 3D навигационната система TomTom. Тази навигационна система от ново поколение извежда релефа на пътя триизмерно за интуитивно упътване. Това важи и за някои градове.
Модерният дизайн на PEUGEOT 301 осигурява високо ниво на активна и пасивна безопасност. Маневрирането и паркирането са улеснени от Асистента за паркиране на заден ход и камерата за заден ход, която извежда изглед на областта зад автомобила на големия екран. Ограничителят на скоростта/автопилотът осигуряват безопасност и комфорт на пътя. И накрая, системите ESP, ABS и EBA, активирането на аварийните светлини в случай на рязко намаляване на скоростта и системата за следене налягането на гумите (TPMS) са в процес на непрекъснато наблюдение и готови за действие при необходимост.
В случай на неизбежен сблъсък, пътниците са защитени благодарение на предните и странични въздушни възглавници, и обезопасени от триточкови предпазни колани отзад. Освен това, задните седалки са оборудвани с точки за закрепване на детски седалки ISOFIX за напълно безопасно превозване на деца.
Известни с качеството на системите си за окачване, PEUGEOT са използвали експертния си опит, за да осигурят на този модел мощно динамично управление като на всички модели в гамата. PEUGEOT 301 има комбинация от преден мост тип Pseudo McPherson и деформируема напречна греда отзад. Колелата са оборудвани с гуми GoodYear или Bridgestone 185/65 R15T и гуми Michelin 195/55 R16T, както и със спирачни дискове с диаметър 266 мм отпред и отзад и 8- или 9-инчови барабани, в зависимост от държавата.
Oкачването предлага изключителен баланс между комфорт и поведение на пътя при всякакви условия на шофиране. В резултат на това, всякакви неравности на пътната настилка са перфектно омекотени. Kомфортът в купето са в съответствие с най-високите стандарти, дори при много лоши пътни настилки.
В съответствие с очакванията на Марката, това осигурява прецизно шофиране благодарение на точно калибрирано електрическо сервоусилване. Усилието, необходимо за паркиране и извършване на маневри при ниска скорост, е сведено до минимум.
Здравина и високи показатели
Дизайнът на новия PEUGEOT 301 се определя от свръхмодерни характеристики и това важи и за двигателите. Новият компактен седан на Марката е оборудван с двигатели от ново поколение. В зависимост от държавата, може да бъде оборудван със следните двигатели:
Бензинови:
1,2 PureTech, 82 к.с., с 5-степенна механична скоростна кутия
1,6 VTi, 115 к.с., с 5-степенна механична скоростна кутия
1,6 VTi, 115 к.с., с 6-степенна автоматична скоростна кутия EAT6
Дизелови:
1,6 BlueHDi, 100 к.с., с 5-степенна механична скоростна кутия
1,6 HDi, 92 к.с., с 5-степенна механична скоростна кутия
Цялата гама, от PEUGEOT 108 до новите SUV PEUGEOT 3008 и SUV PEUGEOT 5008, е оборудвана със серията 3-цилиндрови бензинови двигатели PureTech. Тази серия двигатели вече е монтирана в над един милион автомобила PEUGEOT по света и версията с турбокомпресор е обявена за Двигател на годината в две поредни години през 2015 и 2016 г.
Проектиран изцяло от Групата PSA, 1,2-литровият двигател PureTech, 82 к.с., съчетава удоволствие от шофирането и намален разход на гориво, благодарение на специфичната си мощност 50 kW/л. В сравнение с 4-цилиндров двигател със същата мощност, теглото е намалено с 21 кг, а разходът на гориво - с 25%.
Той наистина е мощно съчетание на технологии, които отговарят на стандартите Euro 6. Тук механичните загуби от триене, приблизително 1/5 от мощността, консумирана от двигателя, са намалени с 30%. За да се постигне това, върху буталните болтове, буталните пръстени и повдигачите е положено покритие с нисък коефициент на триене (Diamond Like Carbon). Ангренажен ремък е интегриран в картера, което също допринася за безшумната работа на двигателя.
Горенето е оптимизирано чрез усъвършенстване на аеродинамиката на горивната камера и регулиране на запалването за работа с високи нива на остатъчни газове.
Цилиндричната глава е изработена от алуминиева сплав и има четири клапана на цилиндър. Впръскването на горивото е многоточково индиректно. Газоразпределението (VVT) е с непрекъснато управление на всмукателния и изпускателен тракт. Освен това, цилиндричната глава е изработена чрез прецизно леене със стопяеми модели. Този производствен процес редуцира броя части и обема на продукта. Изпускателният колектор, изходният модул на охлаждащата течност и окачването на двигателя са включени в цилиндричната глава. Двигателят PureTech има също пилотирана маслена помпа с променлив работен обем за постоянно оптимално работно налягане.
Този двигател с индиректно впръскване доставя максимална мощност от 60 kW (82 к.с.) при 5 750 об/мин. и максимален въртящ момент от 118 Нм при 2 750 об/мин. Той има CO2 емисии от 110 г/км при комбиниран цикъл.
1,6-литровият VTi, 115 к.с., е 4-цилиндров бензинов двигател с 16 клапана от лека сплав. Той е оборудван с всмукателен тракт с непрекъснато променливо газоразпределение (VVT) и приема октанови числа до RON 91. Както и при двигателя PureTech, е извършена значителна работа за намаляване на триенето Резултатът е намаляване на CO2 емисиите, като ефектът се увеличава, благодарение на маслената помпа с променлив работен обем.
Той има максимална мощност от 85 kW (115 к.с.) при 6 050 об/мин. и максимален въртящ момент от 150 Нм при 4 000 об/мин. Този модерен двигател е в съответствие със стандартите Euro 6 и е наличен с 5-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия.
Това е новата произведена от Aisin автоматична скоростна кутия, наречена EAT6 - съкращение от първите букви на Ефективна Автоматична Трансмисия, 6-степенна. Технологията Quickshift гарантира върхово за гамата удоволствие от шофирането, благодарение на плавната и бърза смяна на предавките. Нещо повече, CO2 емисиите са намалени в резултат на намаляване на вътрешното триене и вътрешното приплъзване, постигнато чрез заключване на хидротрансформатора на кутията.
При комбиниран цикъл той отделя CO2 емисии от 148 г/км при 5-степенна механична скоростна кутия и CO2 емисии от 154 г/км при 6-степенна автоматична скоростна кутия EAT6.
1,6-литровият дизелов двигател BlueHDi, 100 к.с., е ексклузивна комбинация от технологията Селективна каталитична редукция (SCR) и филтър за твърди частици (FFAP) с добавка. Този двигател предоставя удоволствие от шофирането и рекордно нисък разход на гориво.
Технологията SCR е най-ефективната на пазара с оглед на отработването на азотни оксиди (NOx), тъй като е единствената, която ги намалява с до 90%. Инсталираният по-нагоре филтър за твърди частици с добавка се активира на по-ранна фаза. Това е възможно заради способността на филтъра за твърди частици с добавка да регенерира при по-ниски температури в сравнение с другите DPF технологии, използвани от конкурентите. Филтърът за твърди частици с добавка отстранява 99.9% от всички частици, включително най-фините.
Съответстващ на стандартите Euro 6, този двигател осигурява максимална мощност от 73 kW (100 к.с.) при 3 750 об/мин. и максимален въртящ момент от 254 Нм при 1 750 об/мин. В комбинация с 5-степенна механична скоростна кутия, той отделя CO2 емисии от 98 г/км при комбиниран цикъл.
Новият PEUGEOT 301 е създаден да отговори на широка гама цели и предназначения. Ето защо горепосочените двигатели могат да бъдат заменени от други, отговарящи на местните стандарти.
Съгласуването му с конкретни географски характеристики означава, че може да отговори максимално на очакванията на клиентите в трудни условия на шофиране, при движение по пътища с лошо качество или при горещ, студен или влажен климат. Системата на окачване на всяка версия е създадена да се справи с пътища с лошо качество. За движение по най-черните пътища може дори да се оборудва със защитна кора под двигателя.
Калниците са изработени от материал с повишена устойчивост на студ, и са прикрепени с 14 болта. Благодарение на големите си размери те осигуряват на двигателния отсек максимално покритие и ефективна защита срещу надрасквания и повреди от отскачащи камъчета.
Вратите имат двойно уплътнение за защита от прах и влага, както и от генерирания шум.
За гарантиране на дълготрайна здравина са добавени голям брой компоненти както вътре в купето, така и отвън. Типичен пример е бордното табло, което включва напречна греда с ъглова скоба за по-голяма здравина.
Системата за подаване на въздух към двигателя съдържа една от най-ефективните системи за разделяне на въздух/вода и е разположена отпред, за да улавя по-студения въздух. Клаксонът съдържа мембрана, а не тръба, тъй като е устойчива на водна струя.
Оборудването отговаря на очакването за издръжливост и качество. По отоншение на регулиране на температурата, са налични три степени на затопляне/климатизация. Ръчният и електронен климатик, в зависимост от степените, са оборудвани с въздуховоди към задните седалки за оптимални резултати.
За да отговори на условията на шофиране в държави с горещ климат, 1,2-литровият двигател PureTech, 82 к.с. и 1,6-литровият VTi, 115 к.с. имат специална климатична система. Компресорът, кондензаторът и охлаждащата верига са регулирани за най-добра работа. По същия начин софтуерът за автоматичната скоростна кутия EAT6 е фино настроен. Освен това, специален бутон AC Max осигурява максимална климатизация с едно натискане на електронния климатик. Нещо повече, мястото и размерът на вентилационните отвори на предния панел са проектирани специално да осигуряват бързо най-доброто разпределение на студения въздух вътре в купето.
За държави със студен климат, електрическите реотани позволяват по-бързо затопляне на купето. Оборудването се допълва от отопляеми седалки и отопляемо предно стъкло. Налично за така наречените „много студени" страни, отопляемото предно стъкло освобождава чистачките, ако замръзнат при много ниски температури.
Водачът работи с бутоните за отваряне вътре в купето. Бутоните за отваряне на капачето на резервоара за гориво и багажника са разположени на пода. Ако автомобилът е оборудван с централно заключване, бутонът за отваряне и затваряне на багажника е преместен от пода върху бордното табло и може да се управлява дистанционно. Електронната архитектура (ECO 2010 type Full Can) също позволява заключване на вратите по време на шофиране в момента, в който автомобилът достигне скорост от 10 км/ч.
Новият PEUGEOT 301 се произвежда във Виго, Испания. Той се възползва от най-високите производствени стандарти на Групата PSA.
Peugeot