Audi приключи ерата във WEC с победа в Бахрейн, а Porsche спечели титлата при пилотите
Audi си взе сбогум със сериите по издръжливост след 18-годишно участие в шампионата, съпроводено с 13 победи на "Льо Ман" и титлата при пилотите и конструкторите за сезон 2012 – 13. Начинът, по който го направи, бе със стил – екипите и на двата болида се качиха на подиума, а Лукас ди Граси, Лоик Дювал и Оливър Джарвис с Audi номер 8 взеха и победата от "6-те часа на Бахрейн".
Титлата при пилотите пък отиде в ръцете на Нийл Яни, Ромен Дюма и Марк Лийб с Porsche номер 2, тъй като Toyota с номер 6, управлявана от Камуй Кобаяши, Майк Конуей и Стефан Саразин, финишира пета.
В последното състезание от дългата си кариера Марк Уебър се качи на подиума заедно с Тимо Бернхард и Брендън Хартли и за последен път опита от вкуса на шампанското след шестчасов маратон.
Audi с номер 8, стартирал от полпозишън, беше изпреварен през втория час от другото Audi благодарение на Андре Лотерер, но когато Беноа Трелюе пое контрола на машината, изостана от бъдещите победители. По средата на състезанието при жълт флаг двата екипа на Audi промениха стратегиите си – номер 8 влезе за питстоп за разлика от номер 7. Първото Audi и шампионите на Porsche са единствените от топ 6, които влязоха в бокса седем пъти за шестте часа. Лукас ди Граси бе пилотът, който пресече финалната линия първи с преднина от 16 секунди спрямо Марсел Фаслер с номер 7 – исторически финал за Audi. Той направи и най-бързата обиколка за цялото състезание, а като резултат завършват сезон 2016 втори в класирането при конструкторите и при пилотите.
Екипът на Porsche с номер 1 финишираха на 1:17.000 минути зад победителите. Те нямаха скоростта, с която да притеснят Audi, а по време на втория час Toyota с номер 5 заплашваше третото им място.
Toyota завърши сезона разочароващо на цяла обиколка след победителите. Себастиен Буеми, Антъни Дейвидсън и Казуки Накажима с номер 5 финишираха преди Камуй Кобаяши, Майк Конуей и Стефан Саразин, на които реално им трябваше победа, за да отнесат титлата вкъщи.
Шампионите завършиха шести, но с актив от 160 точки в сравнение с 145-те на екипа на Toyota с номер 5 и с 147.5-те на победителите от Бахрейн. Контакт с Porsche номер 78 след 50 минути на пистата ги извади от надпреварата за победа след като задното окачване имаше нужда от поправка.
В клас LMP2 отборът на Oreca, управляван от Рене Раст, Алекс Бръндъл и Ромен Русинов записаха победа по стар стил – от задната част на редицата излязоха начело в последните минути.
Aston Martin взе титлата при пилотите в клас GTE-Pro с болида номер 95, управляван от Ники Тийм и Марко Сьоренсен, за които това бе втора победа през сезона.
Снимка: FIA WEC