Трансмисията I-Shift на Volvo пести 3% гориво. А вие? (Видео)
Някои казват, че ръчната смяна на предавките води до по-голяма икономия в сравнение с автоматичната. Това понякога е вярно, стига шофьорът да е напълно концентриран в пътя през цялото време, но за разлика от него, I-Shift скоростната кутия на Volvo не се изморява, не се натоварва и не се разсейва. Тя сменя скорости като най-добрите шофьори в най-добрата им форма – автоматично, което я прави трудно победима. Средностатистическият шофьор може да спести до 3% гориво с I-Shift, обясняват от Volvo.В основата на I-Shift е несинхронизирана ръчна скоростна кутия, от която идват компактният дизайн и малките вътрешни загуби. Магията обаче се крие в електронното управляващо устройство, което управлява съединителя и смените на предавките. Тъй като извършва оценка на информацията за скоростта, теглото, класа на пътя и необходимия въртящ момент, то изпълнява всяка смяна на предавката с изключителна прецизност. Освен това системата комуникира с двигателя, като му дава възможност да регулира оборотите и спирачния ефект за постигане на максимална ефективност.Кутията е разработена от Volvo за камионите и автобусите им. С нея няма тежък съединител и лост, с който шофьорът да се бори. Всяка смяна на предавките е перфектно синхронизирана. Простотата на системата намалява умората на водача, помагайки му да се съсредоточи върху пътя и трафика. А ако иска да сменя предавките ръчно, бутонът върху скоростния лост осигурява директен контрол върху всяка смяна.През юни 2014 Volvo представиха и версия с двоен съединител, която може да се открие и в най-бързия камион на света - The Iron Night.