Български екипаж победи на Еко Рали Гърция 2016, другият ни отбор остана трети
На провелото се този уикенд Еко Рали Гърция победи българският отбор с пилот Елвис Георгиев, навигатор Елена Георгиева и INFINITI Q50 Q50S Hybrid. В неделя на втория финален ден на ралито с четири регулаторни теста с дължина 31 км и общ преход от 160 км нашият екип се представи блестящо, а за крайното класиране предвид наказанието на световния шампион Масимо Ливерани, на първо място се класира българският отбор. Другият български екипаж - Калин Дедиков и Георги Павлов с Great Wall C30 завършиха трети.
Съвсем очаквано шампионите тази година Прусак/Бланшетри, които записаха три победи в началото на сезона, си спестиха идването до Атина, но техният подгласник Масимо Ливерани, заедно с Елвис Георгиев/Елена Георгива и Дедиков/Павлов заформиха оспорваната битка за първите три места с много близки резултати в рамките на секунда. Дедиков и Павлов завършиха сезона с подиум във финалния кръг в Гърция и си осигури място в топ 10 за годината.
"Трасетата в Гърция са класически планински отсечки, като обратните завои следват един след друг", коментира Дедиков след края на надпреварата. "За нас това беше сериозен минус заради слабия автомобил и по-ниското ниво на оборудване, с което разполагахме. Изключено беше да наваксаме на правите, но се раздавахме здраво на спускане. На моменти автомобилът дори беше на три колела, което обаче ни изигра лоша шега. Не сме имали критични ситуации, но трипмастърът не отчиташе правилно поради тази причина, а при подобна висока конкуренция всеки метър е от огромно значение".
Hi-tech eco mobility rally включваше както регуларити тестовете, така и класиране за екологично шофиране, където Дедиков/Павлов повториха успеха си от миналата година и отново заеха безапелационно първото място. Зад тях остана смесеният албанско-гръцки екипаж Тоска/Сутас и домакините Карапанайотис/Карас.
"Радвам се, че въпреки всички трудности запазихме хладнокръвие и през цялото време карахме с фиксирано темпо, което ни позволи да се борим за първото място в класирането за енергийна ефективност. За нас обаче най-големият успех е, че въобще стартирахме. Това беше единственото ни участие тази година в световния шампионат и с оглед на условията стигнахме до абсолютния максимум. Надявам се, че през следващия сезон ще имаме възможност да разширим програмата си. Регламентът ще претърпи коренна промяна, така че ще търсим нови партньори, с които да подготвим конкурентен автомобил по новите правила", завършва Дедиков.
Всички тестове са на нови трасета, непознати за пилотите. Към това има и два суперспециални етапа в Атина. При суперспециалните етапи всеки екипаж трябва сам да определи скоростта на преминаване при първата обиколка и да спази същата скорост при второто преминаване с точност до десета от секундата - 0,0 сек.
На 15 и 16 октомври е насрочено още едно алтернативно рали - Еко Рали България. Официалната церемония е в петък пред Гранд Хотел България в столицата.