Kia представи първата си автоматична 8-степенна трансмисия за предно задвижване

Kia представи детайли за иновативната си 8-степенна автоматично трансмисия (8AT), конструирана за приложение в автомобили с предно задвижване. Кутията е разработена от корейския производител с цел по-високо ниво на механична ефективност и плавно превключване на предавките. 8AT е с идентични на конвенционална 6-степенна автоматична скоростна кутия размери и тегло с 3.5 кг по-малко от 6AT.

Инженерите на Kia имат опит в разработването на 8-степенен автоматик за автомобили със задно задвижване, с монтирана надлъжно трансмисия и прехвърлена мощност на задната ос. Инкорпорирането на същия брой зъбни колела в автомобил с предно предаване е предизвикателство за инженерите на марката поради необходимостта кутията да бъде напречно монтирана в определено пространство под капака заедно с двигателя, окачването и помощните компоненти.

Програмата за разработване на трансмисията, която датира от 2012г., доведе до патентоването на 143 нови технологии от Kia, които ще осигурят безупречна работа и висока ефективност в компактната структура. Новата трансмисия позволява плавно ускорение, минимизиран разход на гориво, както и подобрени NVH характеристики.

За да подобрят икономията на гориво, инженерите на Kia значително редуцират размера на маслената помпа и опростяват структурата на управляващия клапан. Новост в кутията е приложението на клапан с директен контрол, който соленоидно управлява съединителя, заменяйки досегашната система с няколко вентила. Това позволява редуциране броя на клапаните от 20 на 12, което резултира в по-бърза смяна на предавките и по-директна механична връзка с двигателя. Комбинацията от допълнителен съединител и предавка към наличната 6AT, увеличава съотношението между най-високата и най-ниска предавка в новата трансмисия с 34% спрямо 6AT, което резултира в по-добра горивна ефективност и подобрен NVH в по-високите предавки, и по-бързо ускорение при по-ниски скорости.

Новата 8AT на Kia ще дебютира в модела Каденца, който ще се дистрибутира на определени пазари по-късно тази година. От компанията планират стандартно приложение на новоразработената кутия в Каденца, задвижвана от 3.3-liter V6 GDI двигател.

В бъдеще 8AT ще намери приложение в модели на Kia от среден и по-висок клас с предно предаване, като ще послужи и за ‘трамплин' на марката към разработването на бъдещи иновативни и високотехнологични трансмисии.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти