Иновативна хибридизация на Continental достига нови стандарти по икономичност

След като през 2014 г. по време на автомобилния симпозиум във Виена Continental, Ford и Schaeffler завладяха публиката със своя Ford Focus бензинов хибрид,

тази година партньорите се завръщат с още по-завладяващо хибридно решение. В австрийската столица тримата иноватори в автомобилната индустрия представиха второ поколение бензинов хибрид, наречен Бензинов Технологичен Автомобил или Gasoline Technology Car - GTC II, който обещава 25% по-ефективен разход на гориво.

Най-голямата разлика между GTC II и GTC I е високоефективната интеграция на електромотора с бензиновия двигател и трансмисията, наречена "P2 архитектура".

"Второто поколение бензинов хибрид GTC II демонстрира изключителния потенциал на леките хибриди, където 48-волтовата електрическа система, двигателя с вътрешно горене и останалите компоненти са оптимизирани в една цяла и завършена система," каза Хосе Авила, член на Борда на директорите в Continental и президент на отдел Системи за задвижване.    

"Ford Focus, оборудван с 1-литров Ecoboost двигател, който е спечелил многобройни награди за международен двигател на годината, предоставя отлична изходна позиция за хибриден автомобил и представя възможностите, който хибридизацията предлага дори за двигател от толкова висок клас. При интеграция на концепцията за GTC II, фокусът е върху цялостното оптимизиране на системите за задвижване," каза Карстен Вебер, мениджър на отдел Двигатели и системи за задвижване, проучване и иновативен инженеринг във  Ford Европа.

Скок в ефективността - следващо поколение 48-волтова технология

Електромоторът на GTC II е вграден в цялата система за задвижване чрез ремък, който преминава между двигателя с вътрешно горене и трансмисията. Два съединителя, един над и един под ремъка позволяват на бензиновия двигател да бъде изцяло отделен при необходимост. По този начин електормоторът може да се използва отделно от бензиновия двигател. В резултат на това GTC II подпомага електрическата инерция при постоянна скорост и ниско натоварване, както и електрически старт при стоп-старт шофиране.  

Липсата на спирачен ефект на двигателя при намаляване на скоростта означава, че повече кинетична енергия е налична за възстановяване. Също така след като е избегнат преразход, охлаждането е намалено както на двигателя, така и на системите за последваща обработка. Този ефект, който е допълнително подсилен от системата за топлинно управление, вече доказана при GTC I, е голямо предимство за хибридното превозно средство, където фазите на спиране на двигателя представляват сравнително голяма част от цикъла на управление.  И благодарение на използването за първи път на 48-волтов EMICAT електрически катализатор от висок клас на Continental, изгорелите емисии от двигателя са намалени веднага, дори и след дълги фази на престой. Тази стратегия има голяма роля в гаранцията, че GTC II отговаря на строгите изисквания за емисиите според стандарт Euro 6 в (2017/2018). 

По-висока термодинамична ефективност 

Подобренията в двигателя с вътрешно горене в GTC II включват по-добро оптимизиране на термодинамичната ефективност с по-висока компресия и двигателен цикъл с късно затваряне на всмукателните клапани (цикъл на Аткинсън), водещи до по-нисък разход на гориво. В същото време турбокомпресора на Continental с радиално-аксиална турбина, който е специално адаптиран към този двигател, дава "пъргавост", особено при ниски обороти. В комбинация с въртящия момент от електромотора, това осигурява по-голяма гъвкавост при определяне на стратегията на работа на системата и подобрява управляемостта, което повишава и одобрението на потребителите. 

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти