Пловдивски екипаж първи в клас RC4 на рали "Делтата на Дунав"

Георги Гераджиев/Георги Гаджев от АСК "Пловдив", състезаващи се с Форд Фиеста R2, спечелиха първото място в своя клас RC4 (автомобили от спецификация R2 – с един задвижван двигателен мост, до 1600 куб.см.) на провелото се през уикенда рали "Делтата на Дунав" с център югоизточният град Тулча, Румъния.Както в предното състезание край Арад през месец май, в което Гераджиев/Гаджев взеха първото си участие за сезона, и това рали се проведе на макадамова настилка и бе валидно за Европейския рали трофей (ERT) на Международната автомобилна федерация (ФИА) – Балканска зона. Стартираха общо 39 екипажа, като 27 от автомобилите бяха с един двигателен мост.Ето какво се случи през погледа на пилота Георги Гераджиев: "За мен Рали Делтата на Дунав бе невероятно предизвикателство, тъй като това бе второ поредно участие в състезанието за нас и имахме високата амбицията за челно класиране. Преди ралито за пръв път досега успяхме да направим добър тест на макадам в България, след който отпътувахме за Румъния с уточнен автомобил и бяхме уверени, че можем да постигнем добри времена.В началото на състезанието имахме проблеми както с разговорното устройство, така и с работата на двигателя, и това малко ни забави, но невероятната работа на нашите механици изигра своята роля и отново имахме шанс да даваме пълна газ. В края на първия ден вече бяхме 6-и в генералното класиране на цялото рали, което на фона на това, че автомобилът ни е от по-ниските класове, бе страхотно постижение.Започнахме втория ден с по-умерено темпо, опитвайки се да запазим спечелените позиции. В средата на деня отново давахме максимална газ в битка с два румънски екипажа с Мицубиши Лансер ЕВО 8 и ЕВО 9 (и двата от най-силния клас RC2). В крайна сметка битката бе решена на предпоследния 10-и специален етап "Еолиене 2“"(13.99 км), където изпуснахме един завой, колата загасна и изгубихме около 15 секунди. Въпреки това успяхме да се класираме на 7-мо място в генералното класиране, 4-то в генералното класиране за ERT, 2-ро в един двигателен мост и 1-во в класа ни RC4. Изключително съм доволен от резултата ни и съм много благодарен на механиците и целия екип за поредното силно състезание в рамките на Европейския рали трофей."А навигаторът Георги Гаджев, който по време на ралито бе най-близо до своя пилот Гераджиев, добави следното: "Пореден силен резултат за нашия екип, който записахме благодарение и на добрата подготовка преди самото състезание. Въпреки проблемите, които имахме, успяхме да поддържаме постоянно високо темпо. Като навигатор изпитах неприятното чувство пилотът да не чува това, което диктувам в последните 3 км от първия специален етап "Телица 1" (19.15 км), заради неразгадаем проблем с разговорното устройство, но за щастие не загубихме много време и този проблем не доведе до нещо по-сериозно. Невероятно удовлетворен съм както от пилотирането на Георги, така и от работата на целия екип на АСК "Пловдив", които се раздадоха на максимум."Победител в общото крайно класиране стана италианецът, каращ с румънски състезателен лиценз, Симоне Темпестини (Форд Фиеста R5), следван от румънците Дан Джиртофан (Шкода Фабия R5) и Едвин Келети (Мицубиши Лансер ЕВО 10).След рали "Делтата на Дунав" целият екип на АСК "Пловдив" се оттегля в заслужена лятна почивка и ще поднови своите рали участия през есента.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти