Системите за безопасност в новия Honda Civic
"Новият Civic е съзаден, за да стане лидер в безопасността. Екипът от развойния отдел на Hоnda е създал може би най-здравото в компактния клас купе, съчетано с богат набор от системите за активна безопасност на системата Honda Sensing. Очаква се след краштестовете на Euro NCAP моделът да оглави класацията по безопасност", обясняват японците за новия си модел.
Изключително здравата платформа е със следващото поколение на структурата ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), включваща структурни елементи, които да разпределят още по-равномерно енергията при удар. По този начин пътниците в купето ще бъдат защитени максимално, защото то се отличава с водеща предна, странична и задна устойчивост при удар.
В новото поколение тази структура също включва и технология за противодействие на удара (crash stroke), при която предната решетка е оформена така, че да изтика двигателя надолу и назад при сблъсък. Това ефективно добавя още 80 милиметра противоударна зона, която поглъща вълната с предната част на автомобила и така се намалява проникването й вътре в купето.
Шестте въздушни възглавници предпазват пътниците, като тук са включени и страничните интелигентни, както и i-SRS.
Пасивната безопасност на десетото поколение на Civic е допълнено от пълния арсенал от системи за активна, обединени от Honda SENSING, която за първи път е включена в стандартното оборудване за всички нива. Цялата система използва комбинираната информация от радара, камерата и високотехнологичните сензори, за да предупреждава и да помага на шофьора при потенциално опасно сценарии.
Honda SENSING включва следните технологии:
Спирачна система за предотвратяване на удар (Collision Mitigation Braking System): спира автомобила, ако системата установи, че ударът с предностоящия автомобил е неизбежен. Първо сигнализира звуково, а след това, ако е необходимо, следва автоматично прилагане на спирачно усилие.
Сигнализация за челен удар (Forward Collision Warning): сканира пътя отпред и предупреждава шофьора за евентуален удар. Сигнализира звуково и визуално, за да предупреди шофьора за опасност от потенциален удар.
Сигнализация за напускане на пътното платно: ще установи дали автомобилът се отклонява от актуалното платно, без да е подаден мигач, и ще сигнализира шофьора да коригира поведението си.
Предотвратяване на напускане на платното (Road Departure Mitigation): използва данните от вградената в предното стъкло камера, за да установи дали автомобилът напуска платното. С помощта на електрическия усилвател на волана прилага леки корекции на траекторията на движението, за да върне автомобила в правилна позиция, като в определени ситуации системата прилага и спирачно усилие. Ако шофьорът поеме контрол над ситуацията, системата се изключва автоматично.
Асистент за спазване на пътното платно (Lane Keeping Assist System): спомага автомобилът да се позиционира в средата на платното, по което се движи, като мултифункционалната камера „разчита“ пътната маркировка и системата коригира движението на автомобила.
Адаптивен автопилот (Adaptive Cruise Control): благодарение на него шофьорът има възможност да зададе на електрониката желаната скорост и дистанция от движещия се отпред автомобил.
Разпознаване на пътни знаци (TSR): открива и автоматично разпознава пътните знаци, като ги показва на информационния дисплей.
Интелигентен асистент за скорост: комбинира автоматичния ограничител на скоростта, зададена от шофьора с информацията от TSR, с автоматичното й регулиране спрямо предписанията на пътните знаци.
Интелигентен адаптивен автопилот (i-ACC): водеща технология, дебютирила с 2015 Honda CR-V. Той буквално „предугажда“ и автоматично реагира на промените в движението на останалите автомобили на многолентова магистрала. Използва камера и радар, с чиято помощ предугажда и автоматично реагира спрямо поведението на останалите автомобили в движението. Разработен е след сериозни тестове и проучвания на европейските пътища и навиците на шофьорите. Всичко това помага на новия Civic автоматично да регулира скоростта си, още преди останалите участници в движението да са променили внезапно своята.
Други технологии за безопасност в новия Civic:
Информация за мъртва точка: специален радар установява наличието на автомобил в зоната на мъртвата видимост за шофьора на Civic и сигнализира чрез светлинни предупредителни знаци в двете странични огледала.
Сигнализация за напречен трафик: при движение назад страничните сензори на вашия Civic засичат перпендикулярно приближаващите се автомобили и системата подава сигнал.
Широкоъгълна камера за обратно виждане осигурява отлична видимост, когато се движим назад – обикновеният 130-градусов обзор, 180-градусов, както и ракурс отгоре надолу.
Други стандартни системи включват мониторинг за налягането в гумите, както и стабилизиращ асистент с тракшън контрол.