Система за задвижване на четирите колела с Torque Vectoring за новия Opel Insignia
Автомобилите от среден клас, предлагащи изключително ниво на пътно поведение, могат да бъдат открити най-вече при премиум марките, но когато напълно новият Opel Insignia Grand Sport се появи на пазара в началото на 2017 година, много от шофьорите ще трябва да променят предпочитанията си.
Новата Insignia с осемстепенна автоматична трансмисия ще се предлага с авангардна система за задвижване на четирите колела с технология torque vectoring, осигуряваща изключително високи нива на динамично поведение, усещане и управляемост.
Двойното предаване и технологията torque vectoring са най-добрия начин за насочване на мощността към пътя, независимо дали става въпрос за мокра, суха, заледена или заснежена настилка. Фактори като добавеното тегло и сложността на конвенционалните torque vectoring системи обаче, не отговарят на изискванията и стандартите на Opel по отношение на динамика и ефективност.
По тази причина в новия Opel Insignia е интегрирана система за двойно предаване Twinster с модул за задвижване на задните колела, използващ технология с два съединителя и без диференциал. Системата за задвижване на четирите колела на Insignia може да приложи въртящ момент към едно отделно или към двете задни колела независимо едно от друго. Това позволява създаване на torque vectoring ефект в името на подобряване на динамичните качества на автомобила.
В завой, по-висок въртящ момент се насочва към външното задно колело, при което се предизвиква завъртане около вертикалната ос – по този начин Insignia изписва завоя с повече прецизност и реагира по-спонтанно на командите на водача.
Системата torque vectoring допринася също и за безопасността, контролирайки разпределението на въртящия момент в зависимост от промените в позицията на дроселовата клапа (респективно натискането на педала за газ), ъгъла на завъртане на волана и пътната повърхност, като по този начин компенсира стремежа на автомобила към завъртане или занасяне. Това интелигентно използване на разпределението на въртящия момент, известно и като "потискане на стремежа към завъртане", води до неутрално поведение на автомобила и го прави по-стабилен и управляем за водача.
Собствениците на новата Insignia могат да избират степента на компенсиране на стремежа към завъртане, избирайки съответния режим на движение: от високо ниво на компенсиране при "Tour" до ниско при "Sport" за по-спортно усещане при шофиране.