Opel ознаменува 2017 година с най-голямата продуктова офанзива в своята история
Новото фирмено мото на Opel е “Бъдещето ти принадлежи” и автомобилната компания следва неотлъчно тази философия. Никога преди в своята история марката Opel не е представяла толкова много нови модели и новаторски технологии, колкото през последните 12 месеца. 2017 беше годината на голямата промяна и на най-голямата продуктова офанзива в историята на компанията. Акцентът на изминалата година безспорно беше Международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт, където главният изпълнителен директор на Opel Майкъл Лошелер представи цели три световни премиери в лицето на компактния SUV модел Grandland X, спортната и динамична Insignia GSi и готовата за приключения Insignia Country Tourer. “Ние продължаваме най-голямата продуктова офанзива в историята на компанията Opel. През тази година направихме много значими допълнения в нашата гама с кросоувъра Crossland X, вана за свободното време Vivaro Life и SUV модела Grandland X”, обяви г-н Лошелер във Франкфурт. “Съвместно с Groupe PSA ние влизаме в състава на един истински европейски шампион. Ще продължим напред в този дух, създавайки технологии с емблемата ‘made in Germany’ и осигурявайки достъп до тях за възможно най-широк кръг клиенти, като оставаме верни на нашата фирмена философия - бъдещето ти принадлежи.”
Ново поколение на флагмана, страхотни кросоувър и SUV модели
Годината започна с представянето на новия Opel Crossland X - първият модел, разработен в сътрудничество с Groupe PSA. Елегантното и гъвкаво ново попълнение в гамата отбеляза своята световна премиера на малко необичайно обкръжение в германската столица Берлин. Вторият член на X-семейството след бестселъра в SUV класа Mokka X се отличава с всички необходими кросоувър гени, за да се превърне в пазарен успех – страхотен външен вид в SUV стил и възможност за двуцветно оформление, типичните за марката Opel водещи технологии и високо разположение на седалките в просторното и гъвкаво вътрешно пространство – всичко това побрано в извънредно компактните 4.21 метра дължина. Тази рецепта помогна на симпатичния “градски кросоувър” да се превърне в истински любимец на публиката – към момента броят на постъпилите в Opel поръчки за модела в европейски мащаб достига 75 000.
Насладете се на истинския off-road дух – 2017 бе годината на суровите и издръжливи, но едновременно с това динамични и елегантни форми с ярки акценти в Opel. В сегмента на малките автомобили, здравият и солиден KARL ROCKS се появи в търговските центрове на марката през пролетта. Едновременно с това Opel демонстрира летящ старт и в противоположния край на продуктовата си гама с пазарната премиера на второто поколение на Insignia. Напомнящият силуета на спортно купе Insignia Grand Sport бе последван скоро и от също толкова елегантните и изключително просторни комби варианти Insignia Sports Tourer и Insignia Country Tourer. Всичките три нови попълнения в гамата се отличават със следните общи черти - спиращ дъха дизайн, лека конструктивна архитектура като основа за изключително динамичното удоволствие зад волана и авангардни технологии като последното поколение на матричната система на предните IntelliLux LED® светлини без опасност от заслепяване и адаптивното двойно предаване Twinster с функция torque vectoring - най-авангардната система в този автомобилен клас. Всичко това въплъщава в най-чист вид съчетанието от “германска прецизност и пластична артистичност”. Вариантите на Insignia демонстрираха впечатляващи възможности в съответните области още от самото начало – Grand Sport и Sports Tourer се представят блестящо в градска среда, докато Country Tourer показва талант по заснежените планински терени. Това бе оценено по достойнство от клиентите, които вече направиха около 90 000 поръчки на новата Insignia.
С тези си качества най-новото поколение на Insignia продължава достойно традицията на големите флагмански модели на марката Opel, един от които отбеляза забележителен юбилей през тази година. Точно преди осемдесет години първият върхов модел в гамата Opel Admiral излиза от завода в Рюселсхайм. Със своя вдъхновен от стила Art Deco дизайн, изключителнa практичност и много привлекателна за времето си цена, Admiral се изкачва бързо на върха в своя пазарен сегмент и се превръща в пазарен лидер.
Практичността във всекидневието и удобствата на достъпни цени си остават и до днес две от основните качества на всеки автомобил с емблемата на Opel. Очевидно това важи в пълна степен и за вановете Vivaro Combi+, Vivaro Tourer и Vivaro Life, дебютирали на пазара през есента. Новото трио се отличава ярко с превъзходни гъвкави възможности, които го превръщат в отличен спътник в бизнес начинанията и заниманията в свободното време.
И на последно място, но в никакъв случай не и по важност трябва да се отбележи дебюта в рамките на автосалона във Франкфурт на новия спортен Opel Insignia GSi и изключително конкурентоспособното ново допълнение към бързорастящия SUV сегмент в лицето на новия Opel Grandland X. Insignia GSi е отлична с качествата си спортна машина, безкомпромисно точна, прецизна и ефективна. Моделът обещава максимално удоволствие от шофирането със своите превъзходни двигатели, скъсени пружини на окачването, които намаляват клиренса с 10 милиметра и динамичен дизайн отвътре и отвън. Не е никак трудно да се отгатне и къде са направени последните фини настройки на ходовата част – на най-трудното и предизвикателно състезателно трасе в света, легендарната Северна отсечка на пистата Нюрбургринг.
От своя страна, новият Opel Grandland X привлече вниманието на много от посетителите във Франкфурт благодарение на своя страхотен off-road дизайн, превръщайки се едновременно с това в третия член на Х-семейството на Opel наред с Crossland X и Grandland X. Стилен и могъщ, динамичен и технологично съвършен, този модел прави всекидневното шофиране отново привлекателно и вълнуващо. Журналистите се убедиха сами в качествата му при представянето за пресата в региона на Майн, докато клиентите чакаха нетърпеливо пазарната премиера на новия Grandland X в края на месец октомври. Те за пореден път бяха запленени от “германската прецизност” на характерния за марката Opel дизайн, което естествено се отрази и върху близо 50-те хиляди поръчки за новия модел в цяла Европа. Но компактният SUV впечатлява не само с типичните за марката Opel качества – той ще бъде и първия модел на Opel, който ще се предлага и в plug-in хибриден вариант. “Tова е поредният важен пример за възможностите, които се разкриват пред нас като част от Groupe PSA. Ние със сигурност ще продължим да следваме плътно тази посока,” сподели главният изпълнителен директор на Opel CEO Михаел Лошелер в рамките на автосалона във Франкфурт.
Наелектризиращо бъдеще
През тази година Opel вече разкри насоките за устойчиво бъдещо развитие на марката с Opel Ampera-e. Съвсем не е случайно, че революционният електромобил с автономен пробег извън всякаква конкуренция в този клас се присъедини към елитната група на носителите на наградата “Златен волан”, произведени в Рюселсхайм. Но това е само началото. Към 2024 година всички леки автомобили Opel на европейския пазар ще се предлагат и в електрическа версия – или като класически електромобил с батерии или с plug-in хибридно задвижване наред с модификациите с високоефективни двигатели с вътрешно горене. Opel/Vauxhall ще предложи четири електрифицирани версии на пазара към 2020 година. Сред тях ще бъдат Grandland X PHEV, както и електроверсията с батерии на следващото поколение на Corsa. A моделната офанзива ще продължи с новия Opel Combo, който ще отбележи пазарната си премиера само след няколко месеца.