Новият Opel Insignia GSi завладява Северната отсечка на "Нюрбургринг" (Видео)
Оригиналната 28-километрова "планинска, състезателна и тестова писта" в подножието на крепостта Нюрбург е открита официално на 18 юни 1927 година. Създателите на съоръжението отдават голямо значение на участъците от трасето на "Нюрбургринг", съдържащи близки до тези на междуградските и селски пътища характеристики, които да позволят на бурно развиващата се автомобилна индустрия да тества своите продукти в адекватни условия и натоварване.
Първото състезание в планината Айфел е спечелено от суперзвездата Рудолф Карацола, който по-късно признава, че през 1927 година трасето е било "наистина трудно" за него. Значително по-късно трикратният световен шампион на Формула 1 Джеки Стюарт дава на хълмистата писта легендарното й днес прозвище "Зеленият ад". Днес един от водещите експерти на "Нюрбургринг" е директорът на спортните автомобили и моторни спортове на Opel Фолкер Стричек. През 2003 г. той спечели традиционната 24-часова надпревара за издръжливост на трасето в Айфел зад волана на Opel Astra V8 Coupé, а съвсем неотдавна Стричек и неговият екип завършиха на "Нюрбургринг" разработката на настройките на новата Insignia GSi.
"Новата Insignia GSi е извънредно прецизен инструмент", заявиха от Opel. Десет милиметра по-близо до пътя, отколкото стандартните версии на Insignia, и 160 килограма по-лек от предишното поколение Insignia OPC. С интелигентна система за задвижване на четирите колела, която насочва дозирана мощност към всяко от колелата с помощта на функцията torque vectoring. Това допълнително подобрява поведението на пътя, елиминирайки досадната тенденция към недозавиване. Монтираните на 20-цолови колела гуми Michelin Pilot Sport 4 S осигуряват изключително високо ниво на сцепление, а спирачките Brembo гарантират изключително кратък спирачен път и максимална безопасност. Наред с това, директното кормилно управление, регулируемите амортисьори и електрониката в управлението на двигателя и трансмисията работят в тясна взаимовръзка и реагират със светкавична скорост при използване на режим Sport. Накратко, новият GSi е истинско автомобилно острие за почитателите на модерните, високоефективни спортни седани. Един истински достоен избор за познавачи, удостоен със знак за одобрение с надпис "Тестван на Нюрбургринг" – защото всеки спортен Opel преминава през процес на заключителни фини настройки именно на легендарната "Нордшлайфе".
@@@Инженерите на Opel са използвали различно изпълнение на ходовата част при GSi в сравнение с новата Insignia. По-късите пружини намаляват клиренса на GSi с десет милиметра, а специалните спортни амортисьори свеждат до минимум колебанията на каросерията. Спирачната система Brembo с 4-бутални апарати и дискове с диаметър 345 мм и по начало директното кормилно управление също са подложени на съответните модификации. Insignia GSi е оборудвана серийно с мехатронното шаси FlexRide, което адаптира работата на амортисьорите и кормилната уредба в рамките на части от секундата. Електронният управляващ модул на двигателя на свой ред променя настройките на реакция на педала на газта и моментите за превключване на предавките от страна на 8-степенната автоматична предавателна кутия.
Водачът има възможност да направи своя избор между режимите Standard, Tour и Sport. В зависимост от избрания режим управлението и реакцията на педала на газта могат да бъдат още по-директни. Запазен единствено за версията GSi е режимът Competition, който се активира чрез бутона на системата ESP. Двукратното последователно натискане осигурява на умелите пилоти възможност за постигане на по-голям ъгъл на отклонение спрямо вертикалната ос и изключва електронния контрол на сцеплението – например, за да направите една бърза обиколка на легендарната "Нордшлайфе".
Спортната ходова част, разработена в комбинация с гумите Michelin Pilot Sport 4 S с изключително сцепление, предлага почти невероятно прилепяне към пътя. Основен принос в тази насока има и серийната за модела система за задвижване на четирите колела, която е уникално предложение в този пазарен сегмент. В тази високотехнологична система конвенционалният диференциал на задния мост е заменен от два съединителя, които могат да насочат тягата и да увеличат оборотите на всяко от задните колела индивидуално и за части от секундата в зависимост от ситуацията на пътя.
Спортният седан се задвижва от бензинов турбодвигател, който съчетава икономичността със спортната ефективност. Мощният 2.0-литров турбомотор развива максимална мощност 191 кВт (260 к.с.) и огромен максимален въртящ момент от 400 Нм (разход на гориво според изискванията на нормата NEDC - 11,2 л/100 км градско, 7,1 л/100 км извънградско, 8,6 л /100 км средно, средни емисии на CO2 - 197 г/км). Като алтернатива новият GSi се предлага и с 2.0-литров BiTurbo дизелов двигател с максимална мощност 154 кВт/210 к.с. (официален разход на гориво на 2.0 BiTurbo според изискванията на нормата NEDC – 8,9 л/100 км градско, 6,1 л/100 км извънградско, 7,3 л /100 км средно, средни емисии на CO2 - 192 г/км) - пригоден специално за флагмана на Opel задвижващ агрегат, който осигурява максимален въртящ момент от 480 Нм. И двата 4-цилиндрови двигателя са съчетани с изцяло новата 8-степенна автоматична трансмисия. Водачът има възможност да сменя предавките чрез пера на волана без да отделя ръцете си от него и погледа си от пътя.
Новият Opel Insignia GSi се предлага в два варианта на каросерията – като спортен седан и като още по-подходяща за семейна употреба комби версия с наименованието Opel Insignia GSi Sports Tourer.