Ботас бе по-бърз от Хамилтън в последната тренировка в Япония, но след това катастрофира
Валтери Ботас изпревари съотборника си Люис Хамилтън в последната тренировка преди квалификацията за Гран При на Япония, но след това катастрофира при Spoon и повреди болида си значително. Инцидент имаше и Кими Райконен, който излезе при Degner 2 и удари своето Ферари в бариерата от гуми, предизвиквайки червени флагове.
Тази сутрин пистата беше изсъхнала след вчерашните дъждове и двамата пилоти на Мерцедес веднага се захвана за работа, задавайки темпото още от самото начало със софт гумите на Пирели. След тях се наредиха Ред Булите с Даниел Рикардо и Макс Верстапен. Ферари пък решиха да се разделят по отношение на стратегията за гумите и сложиха на Фетел софт, а на Кими суперсофт.
Ботас точно беше записал най-добрия си резултат от 1:29.055 минути, с 0.014 секунди по-добър от този на Хамилтън, когато сбърка на излизането от Spoon при първия си опит със суперсофт, стъпи на изкуствената трева и се удари странично в стената. Резултатът бе повреди в задната дясна част на болида, спукана гума и счупвания по предното крило. Валтери се прибра на собствен ход до гаража и остана там до края на сесията.
@@@Когато сесията бе възобновена и пистата бе разчистена от отломките, дойде ред на изпълнението на Кими Райконен. Пилотът на Ферари излезе при Degner 2, тръгна да се пързаля по чакъла и завърши в стената от гуми. Колата му бе махната бързо и няколко минути по-късно съотборникът му Фетел, който преди това допусна грешка на същото място, но успя да се опази от удар, даде трето време със суперсофт.
Назад Верстапен и Рикардо, които този уикенд са с леко променена аеродинамична конфигурация, подобриха резултатите си, но останаха четвърти и пети. Останалите пилоти в топ 10 бяха Есетебан Окон и Серхио Перес с Форс Индия, които се наредиха на шеста и девета позиция, както и Нико Хюлкенберг и Джолиън Палмър с Рено на седма и десета. Фернадно Алонсо с Макларън пък бе осми.