Opel предлагат нов дизелов двигател за флагмана Insignia
Начало на производството на новия върхови двигател в гамата на Opel и на Opel Insignia Country Tourer: С бавното отминаване на лятото ще започнат да напускат поточната линия първите 2.0 BiTurbo дизелови двигатели. Те обаче са предвидени за монтаж както за Country Tourer, така и за всички останали варианти на флагмана на Opel. С Grand Sport, Sports Tourer и Country Tourer второто поколение на Insignia може да бъде поръчано с топ двигателя в дизеловата гама от тази година. Country Tourer ще се хареса на всички фенове на Insignia, търсещи практично комби с офроуд визия. Новият модел ще отбележи своята световна премиера на изложението във Франкфурт (14-24 септември).
Напълно новият 2.0-литров дизелов двигател разполага с мощност 154 кВт/210 к.с. при 4 000 об./мин и осигурява висок въртящ момент от 480 Нм още при 1 500 об./мин, благодарение на каскадното пълнене с два турбокомпресора (официален разход на гориво за Grand Sport 2.0 BiTurbo в съответствие с Новия европейски цикъл на шофиране: градски 8.7 л/100 км, извънградски 5.7 л/100 км, комбиниран 6.9 л/100 км, официални специфични комбинирани емисии на CO2 183 г/км). Новата Insignia BiTurbo ускорява от 0 до 100 км/ч за едва 7.9 секунди и постига максимална скорост 233 км/ч.
Подобна мощ трябва интелигентно да бъде предадена към пътя, поради което върховият дизелов двигател винаги се съчетава с гладко превключващата осемстепенна автоматична трансмисия и високотехнологичното задвижване на четирите колела с torque vectoring. В допълнение към високата мощност, в сравнение с вече изключително популярния 2.0-литров агрегат с един турбокомпресор (125 кВт/170 к.с.; официален разход на гориво за Grand Sport с предно предаване в съответствие с NEDC градски 6.7 л/100 км, извънградски 4.3 л/100 км, комбиниран 5.2 л/100 км, официални специфични комбинирани емисии на CO2 136 г/км), при новия двигател с common rail система за впръскване са допълнително подобрени управляемостта и динамиката (наличие на мощност за всяка ситуация), както и прецизната му и балансирана работа.
Напълно новоразработеният четирицилиндров BiTurbo агрегат е първият двигател на Opel, който вече отговаря на стандарта за емисии Euro 6.2 (ставащ задължителен от есента на 2018 година). Освен това, в допълнение към официално изискуемите данни по цикъла NEDC, Opel определя стойности и в съответствие със Световната хармонизирана тестова процедура за леки автомобили (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, WLTP), които официално се изискват от тази есен. Стойностите по WLTP (при Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo разходът на гориво по WLTP е в диапазона 12.2-6.2[1] л/100 км, комбиниран 8.0-7.5 л/100 км, 209-196 г/км CO2) са по-реалистични от обявяваните досега официални данни по NEDC (официален разход на гориво за Grand Sport 2.0 BiTurbo в съответствие с NEDC градски 8.7 л/100 км, извънградски 5.7 л/100 км, комбиниран 6.9 л/100 км, официални специфични комбинирани емисии на CO2 183 г/км). При отчитане на WLTP стойностите се взима предвид различния стил на шофиране, осигуряващ на клиентите възможност за по-добра преценка на реалния разход на гориво[2]. Преглед на по-реалистичните разходи на гориво в съответствие с цикъла WLTP може да бъде открит на on opel.bg.
Както и съществуващият 2.0-литров двигател с мощност 125 кВт/170 к.с. с един турбокомпресор, върховият дизелов агрегат е оборудван със система за обработка на отработилите газове с технология за селективна каталитична редукция (Selective Catalytic Reduction, SCR) с впръскване на AdBlue, която елиминира азотните окиси (NOx) от газовете. Разтворът от вода и урея, който съдържа амоняк (NH3), се съединява с азотните окиси от каталитичния конвертор SCR, при което се отделят безвреден азот и водни пари. Дизеловият филтър за твърди частици (DPF), който сега е разположен в непосредствена близост до двигателя, се загрява максимално бързо след студен старт и остава достатъчно горещ, за да преработи надеждно частиците и да се регенерира дори и при по-ниски температури на отработилите газове (бавно шофиране).
Върхови дизелов мотор с каскадно пълнене с два турбокомпресора
Opel е работил целенасочено за създаване на машина, осигуряваща едновременно максимална ефективност и удоволствие от шофирането. Новият дизелов двигател е оборудван с два турбокомпресора работещи на последователен принцип. Всмуканият въздух навлиза в първия турбокомпресор, където се сгъстява, след което се насочва към втория. Той разполага със система за променлива геометрия VGT (Variable Geometry Turbine), с помощта на която се увеличава въртящият момент при ниски оборотни режими и се увеличава мощността при високи. При последните, VGT настройва управляващите лопатки паралелно на газовия поток, като по този начин се намалява противоналягането и разходът на гориво. Горещият и сгъстен под високо налягане въздух след това преминава през междинния охладител по пътя си към горивните камери. Дизеловото гориво от своя страна се впръсква през дюзи със седем отвора с до десет цикъла на впръскване с налягане от 2 000 бара. Налягането на турбокомпресорите се контролира на базата на оборотите и натоварването на двигателя с помощта на три байпасни клапана и електронно управляваните лопатки на системата за променлива геометрия.
Освен повишената ефективност, високата мощност и въртящ момент, приоритет при проектирането на двигателя са били балансираната работа и ниският шум на двигателя. По тази причина инженерите на Opel са осигурили на двигателя чугунен колянов вал, балансиращи валове, както и усилен маховик и двусекционна маслена помпа в името на намаляването на характерните за дизеловия двигател вибрации и шумове. В името на допълнителното намаляване на разхода на гориво, електрическата водна помпа се включва чак, когато температурите го изискват. Както вече популярния 2.0-литров дизел, новият BiTurbo дизел се произвежда в завода на Opel в Кайзерслатерн.
Мощност от две турбини: BiTurbo дизели сега за Astra, Insignia, Vivaro и Movano
Предишният 2.0-литров BiTurbo дизел с мощност 143 кВт/195 к.с. и максимален въртящ момент 400 Нм направи дебют в първото поколение на Insignia през 2012 година, а след това се предлагаше за Astra, Cascada, GTC и Zafira Tourer. Новият агрегат с мощност 154 кВт/210 к.с. и въртящ момент 480 Нм за Insignia перфектно се интегрира в актуалната гама от двигатели на Opel с каскадно пълнене.
Astra, Европейският автомобил на годината 2016, се предлага като хечбек и Sports Tourer с 1.6 BiTurbo със 118 кВт/160 к.с. Четирицилиндровият двигател разполага с въртящ момент 350 Нм при едва 1 500 об./мин (официален разход на гориво за Astra хечбек в съответствие с NEDC: градски 5.0 л/100 км, извънградски 3.4 л/100 км, комбиниран 4.0 л/100 км, официални специфични комбинирани емисии на CO2 106 г/км). Най-бързата дизелова Astra, оборудвана с този мотор, ускорява от нула до 100 км/ч за 8.9 секунди и достига максимална скорост 220 км/ч.
Каскадното пълнене с два турбокомпресора осигурява добра динамика и нисък разход на гориво и на вановете и лекотоварните автомобили на Opel. Гамата на Vivaro предлага избор от два изключително ефективни 1.6-литрови BiTurbo варианта: с 92 кВт/125 к.с. и въртящ момент 320 Нм (официален разход на гориво за Combi L1 в съответствие с NEDC: градски 6.4 л/100 км, извънградски 5.1 л/100 км, комбиниран 5.6 л/100 км, официални специфични комбинирани емисии на CO2 145 г/км) и със 107 кВт/145 к.с. с въртящ момент 340 Нм (официален разход на гориво за Combi L1 в съответствие с NEDC: градски 6.6 л/100 км, извънградски 5.4 л/100 км, комбиниран 5.9 л/100 km, официални специфични комбинирани емисии на CO2 152 г/км).
Мощностните показатели на двигателите на Vivaro са леко надвишени спрямо тези на двигателя с по-голям работен обем от 2.3-литра на четирицилиндровите дизели за по-големия Opel Movano. Тук на разположение също са два варианта, със 107 кВт/145 к.с. и 350 Нм (официален разход на гориво на Combi L1 в съответствие с NEDC: градски 7.4 л/100 км, извънградски 5.8 л/100 км, комбиниран 6.183 л/100 км, официални специфични комбинирани емисии на CO2 165 г/км) и със 125 кВт/170 к.с. и също 350 Нм (Официален разход на гориво за фургон L1 в съответствие с NEDC, градски 7.4 л/100 км, извънградски 5.8 л/100 км, комбиниран 6.3 л/100 км, официални специфични комбинирани емисии на CO2 165 г/км).
[1] Упоменатите стойности могат да бъдат обяснени по следния начин: Долната стойност показва най-ниската стойност от четирите фази на цикъла WLTP, при шофиране с версията на специфичния автомобил с най-благоприятни от гледна точка на разхода условия със съответно споменатата комбинация от двигател и трансмисия. Горната стойност представя най-високата стойност от четирите фази на цикъла WLTP, при шофиране с версията на специфичния автомобил с най-неблагоприятните от гледна точка на разхода условия със съответно споменатата комбинация от двигател и трансмисия. Осигурените по този начин данни дават добър обзор и индикация за очакваната всекидневна консумация.
[2] Упоменатите стойности са базирани на цикъла WLTP. Те са определени съгласно стандартизиран цикъл на шофиране на динамометър. Стойностите в ежедневието могат да се отличават в зависимост от стила на шофиране и други фактори.
[3] Всички данни се отнасят за дизелово гориво в съответствие с NEDC. Всички данни се отнасят за ЕС базов модел със стандартно оборудване. Обявените данни се определят съгласно регламент 2007/715/EC, като се има предвид собственото тегло на автомобила, определен според регламента
[4] Всички данни за разхода на гориво се отнасят за дизелово гориво в съответствие с NEDC. Всички данни се отнасят за ЕС базов модел със стандартно оборудване. Обявените данни се определят съгласно регламент 2007/715/EC, като се има предвид собственото тегло на автомобила, определен според регламента.